Ga naar inhoud

Het grote Rolbeugel topic


sledgehammer

Aanbevolen berichten

Je hebt zojuist een prachtige Z3 roadster gekocht, en bent op zoek naar een leuk setje rolbeugels. Maar waar begin je nou met zoeken, en welke soorten zijn er verkrijgbaar?

Om jullie een beetje op weg te helpen, heb ik het volgende stukje geschreven.

Passen rolbeugels op mijn Z3?

- Bouwjaar 1997 t/m 2003 --> Alle typen rolbeugels passen altijd. Bij de ORGINELE rolbeugels moet gebruikt worden gemaakt van een "montage-set" verkrijgbaar bij BMW.

Dit geldt ook voor een deel de AFTERMARKET beugels, die op zelfde wijze gemonteerd worden. Installatie

- Bouwjaar 1996 --> De ORGINELE rolbeugels passen niet zondermeer. Ze missen namelijk enkele bevestigingspunten. Deze zijn met veel moeite wel aan te brengen dmv lassen. Installatie

Daarentegen kunnen AFTERMARKET beugels met wat handigheid zonder problemen worden gemonteerd. Zie ook de oplossing van Marc

- Bouwjaar 1997 t/m 2003 met HK-sub --> Met het orginele montage-set kunnen deze modellen worden uitgerust met rolbeugels. Installatie, Installatie#2

Welke moet ik kiezen?

Dat is puur smaak. De een kiest voor chroom, de ander prefereert de orginele zwarte beugels. Het is je eigen keus, laat je vooral niet leiden door het commentaar van anderen.

Veiligheid

Een roadster is niet verplicht rolbeugels te hebben, daarentegen kan het je wel een veilig gevoel geven. Maar lang niet alle rolbeugels doen hun naam eer aan.

Een groot deel is alleen bedoeld voor de sier en dragen niet bij aan de veiligheid. De enigen veilig bevonden beugels, zijn die van BMW-OEM, Alumex(#2) en AC-Schnitzer.

zkrear9jk.jpg

De essentie van rolbeugels

Prijzen

De opgegeven prijzen zijn exclusief eventuele verzendkosten of bijkomende accessoire.

Soorten

Alu-brushed

10vi.jpg

Algemeen: Zover bekend is dit type alleen maar verkrijgbaar in Amerika. 60mm in doorsnede. Ook leverbaar in chroom-finish.

Veiligheid: -navraag-

Prijs: €486,-

Te koop bij: MyRoadster, Z3Solution

FolgerStyling#1

30yy.jpg

Algemeen: -

Veiligheid: Biedt geen protectie bij een ongeluk.

Prijs: Op aanvraag

Te koop bij:FolgerStyling

Alumex #1

24hg.jpg

Algemeen: Zwevend design, dus de beugels worden niet gemonteerd in het midden.

Het opbergvak is na montage niet meer te bereiken. Beugels zijn leverbaar in 50mm en 60mm doorsnede.

Veiligheid: Biedt geen protectie bij een ongeluk.

Prijs: €590,-

Te koop bij: Alumex

Imitatie: Auco(490,-), ChromDesign(€509,-), Cabrio Care(€525,- incl. montage)

AC-Schnitzer

106tn.jpg

Algemeen: Chrome beugels in knik uitvoering, met een kunstof naamplaatje bovenop. Leverbaar via Schnitzer, de BMW dealer, HMS-Motorsport of tweedehands. 50mm in doorsnede.

Veiligheid: Biedt protectie bij een ongeluk.

Prijs: Circa €750,-

Te koop bij: -Uit productie- AC-Schnitzer, Ebay, HMS Motorsport, BMW

Alumex #2

54dw.jpg

Algemeen: Chrome beugels in knik uitvoering. 60mm in doorsnede.

Veiligheid: Biedt protectie bij een ongeluk.

Prijs: €590,-

Te koop bij:Alumex

Imitatie: Auco(490,-), ChromDesign(€509,-), Cabrio Care(€525,-)

OEM BMW

60yn.jpg

Algemeen: De enigste beugel met een zwart gekleurde rubberen ommanteling. Het design is driehoekig in plaats van rond.

Veiligheid: Biedt protectie bij een ongeluk.

Prijs: €475,-

Te koop bij: BMW

HMS rollbar

81ry.jpg

Algemeen: Een afwijkend ontwerp ten opzichte van andere systemen. Naast de werking als rolbeugel, draagt hij ook bij aan de stijfheid van het chassis.

Veiligheid: Niet gegarandeerd. Uit computer simulaties blijkt dat deze rolbeugel minimale protectie bied bij ongelukken.

Prijs: €730,-

Te koop bij: HMS Motorsport

D&W

98ma.jpg

Algemeen: Audi TT look.

Veiligheid: Biedt geen protectie bij een ongeluk.

Prijs: €100,- á €305,-

Te koop bij: D&W, FolgerStyling, Ebay

FolgerStyling#2

34ck.jpg

Algemeen: Een niet symmetrische beugel, gemaakt uit een stuk. 65mm in doorsnede.

Veiligheid: Biedt geen protectie bij een ongeluk.

Prijs: Op aanvraag

Te koop bij: FolgerStyling

Links:

Cabrio Care

Alumex

ChromDesign

AutoBarthoBraat

HMS Motorsport

TVHautoteile

Installatie

MyRoadster

AC-Schnitzer

Ebay

Z3Solution

D&W

MGracing

Installatie

Auco

FolgerStyling

Link naar reactie

Potverdorie Sledge, da's een knap stukje research en (daarmee) veel werk. En ik zie dat je het nog gaat vervolmaken. De nieuwe garde, en dat zijn er ineens heel veel, mag blij zijn met zo'n Member! En dat schrijf ik bewust met een kapitaal, met een hoofdletter. Je vraag/preview kort beantwoord: Geweldig, deze info. Respect!!

Link naar reactie

Zo, daar is hij dan. Zoals jullie kunnen zien, heb ik de info van het derde type weggelaten. Ik kan het simpelweg niet meer vinden. Wanneer iemand de link weet, hoor ik het graag. Ook als iemand weet waar de beugels tegen een lagere (winkel) prijs verkrijgbaar zijn, geef het even door.

Dan is mij nog iets opgevallen. De beugels van Alumex en Chromdesign/cabrio-care zijn identiek aan elkaar. Alleen in de prijs zit €80,-. Ik wil graag bevestigd hebben dat deze beugels niet gelijk zijn aan elkaar(of juist wel), ivm de veiligheid.

Link naar reactie

Heel mooi stukje proza Sledge! :D

Kanttekening bij Cabriocare is dat de prijs inclusief montage is... handig te weten voor sommigen onder ons. Wel zo fijn... Net je rol beigels gekocht en gelijk geinstalleerd wegrijden.

Link naar reactie
Dan is het prijsverschil wel behoorlijk. :m:

ChromDesign(€509,-)

Cabrio Care(€525,- incl. montage)

Weet jij trouwens of deze veilig zijn bevonden?

Bij mijn weten niet. Dit zijn "slechts" visuele accessoires. (maar wel heel erg blingbling :D )

Link naar reactie
Zoals jullie kunnen zien, heb ik de info van het derde type weggelaten. Ik kan het simpelweg niet meer vinden. Wanneer iemand de link weet, hoor ik het graag.

Dat rechte type staat nog wel op de website van Folger:

Folger

Link naar reactie

Sledge, je hebt zojuist 100 posts bonus gekregen B)

Dit soort topics zijn bijzonder handig voor bezoekers & leden en verhogen de kwaliteit van dit forum enorm. B)

Op naar de :)

Link naar reactie
Sledge, je hebt zojuist 100 posts bonus gekregen  :muur:

Dit soort topics zijn bijzonder handig voor bezoekers & leden en verhogen de kwaliteit van dit forum enorm.  :muur:

Op naar de  :muur:

Ivo, je (ons) puntensysteem wordt nu wel heel erg wazig :muur: B)

Zitten wij (en ik bedoel natuurlijk ikke) kapot te zwoegen om zinvolle posts te plegen en krijg je door een paar plaatsjes en links te plaatsen zo 100 punten.

(zonder iets af te doen aan je prestatie Sledge)

Ikke Calimero, huil huil :muur:

Link naar reactie
beetje prikken kan geen kwaad

^_^

inderdaad ^_^ het ging hier om rolbeugels en daar mogen QP rijders zich niet eens mee bemoeien! :lmao:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.