Ga naar inhoud

softtop lekt


brady

Aanbevolen berichten

Hallo

Heb me onlangs een z gekocht en alhoewel deze nog één jaar in garantie is had ik graag geweten of er voor de softtop onderdelen te verkrijgen zijn

Aan de bestuurderszijde vooraan is een stuk hard plastiek waarmee het dak mooi naar beneden geduwdt wordt

Deze bevindt zich net boven de klem om het dak vast te maken .

Die is gebroken waardoor het niet meer helemaal dicht is ,

kan dit afzonderlijk besteldt worden?

Bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

19734mf.png

22476uv.png

Kom je er nog wijs uit. :birthday: Je begrijpt wel dat een softtop een zeer ingewikkelde constructie kent. Het onderdeel is vast wel los te krijgen, als je geluk hebt vervangen ze het gehele dak onder garantie. :drank:

Holy Crap! Dat is me een mooie verzameling onderdeeltjes. Wist niet dat het zo complex in elkaar zat. :banaan:

Link naar reactie

Volgens mij zit dat stuk plastic aan de kap vastgestikt, repareren zal dan erg kostbaar zijn.

Ik heb het dan over het stuk plastic dat ter hoogte van onderdeel 20 op het onderste plaatje zit.

Link naar reactie

had remmuz niet laatst zijn hele dak incl. frame vervangen?. misschien is zijn oude te koop.

Link naar reactie
Gaat het nu over het dak, of over het dakframe (dus aan het raam)

Die stukjes plastic waar ik het over heb zitten in de stoffen kap gestikt.

Aan het frame zelf zitten geen kunstof delen.

Mijn "nieuwe" kap is afkomstig van een schade auto. Daarvan is het voorste deel van het frame verbogen. Ik heb dus de nieuwe kap over het oude frame gespannen.

Dus ik heb nu liggen: een verbogen frame en een stoffen kap met gescheurd plastic.

Link naar reactie

ja dan zit er niets anders op dan een nieuw dakje los te peuteren van de garage waar ik hem kocht

of toch dat ie een deel ervan voor zijn rekening neemt :blush:

dat zoiets vitaals voor het dak in plastiek gemaakt is is nu niet echt klasse materiaal he voor een bmw??? :huh:

anders is dit wel het mooiste karretje die er momenteel rondrijdt vind ik

Link naar reactie
  • 1 maand later...

heb dit probleem nog eens goed bekeken :lol: en naar me dunkt komt het water langs de schuine zijden van de rubbers aan de softtop

je weet wel waar deze uit en tegen elkaar gaan bij het openen en sluiten bestaat er daar geen spul voor om tussen te smeren zodat deze terug mooi aansluit

Link naar reactie

Jullie weten dat je de rubbers kunt afstellen?

Rubbers lostrekken, schroefjes beetje losdraaien, metalen strips verschuiven, en de schroefjes weer aandraaien.

(en daarna de rubbers weer terug prutsen, dat is het meeste werk)

Link naar reactie
Jullie weten dat je de rubbers kunt afstellen?

Rubbers lostrekken, schroefjes beetje losdraaien, metalen strips verschuiven, en de schroefjes weer aandraaien.

(en daarna de rubbers weer terug prutsen, dat is het meeste werk)

zelfde probleem... maar welke schroefjes en rubbers?

Link naar reactie
Ik heb er al eens wat strips ingestopt om de rubbers wat verder uit elkaar te duwen. Elke week heb ik het water weer op mijn stoel staan als ik niet oppas. Denk dat ik eens wat PUR-schuim ertussen ga spuiten, heel klein beetje maar.

zwarte siliconenkit werkt prima.

Link naar reactie
Please DO explain Remmuz... :lol:

@Napoje, het rubber moet eigenlijk wat uitzetten. Aangezien die rubberen strips niet hielpen, dat ik aan PUR. Maar kitten helpt ook dus?

De rubbers die boven de zijruiten zitten (met die schuine kantjes dus) zitten in een

metalen profieltje geklemd.

Als je het rubber uit de profieltjes trekt zie je een aantal schroeven zitten.

Als je deze losdraait kun je de profieltjes verschuiven. Ook kunnen er vulplaatjes achter zitten. Genoeg verstel mogelijkheden dus.

Bij mij heeft het geholpen. Zelfs na de hoosbuien in de afgelopen week komt er geen druppel meer doorheen.

Link naar reactie
Please DO explain Remmuz...  :muur:

@Napoje, het rubber moet eigenlijk wat uitzetten. Aangezien die rubberen strips niet hielpen, dat ik aan PUR. Maar kitten helpt ook dus?

bij mij wel. als noodoplossing heb ik er een keer een beetje lagervet tussengegooid. werkt ook. vet stoot vocht af nietwaar.

dit schijnt ook te werken

all_gummi_pflege.gif

Part # 82 14 9 407 015

@ remmuz. wat zijn "vulplaatjes?" :lol:

Link naar reactie
@ remmuz. wat zijn "vulplaatjes?" :lol:

Dunne metalen plaatjes die je tussen de metalen profieltjes en het frame van de kap kunt stoppen. daardoor komen de profieltjes verder naar buiten en zullen de rubbers dus strakker tegen de zijruit gedrukt worden.

Dezelfde plaatjes worden ook gebruikt om het frame van de softtop af te stellen in de hoogte en de lengte.

Link naar reactie

@ remmuz. wat zijn "vulplaatjes?"  :unsure:

Dunne metalen plaatjes die je tussen de metalen profieltjes en het frame van de kap kunt stoppen. daardoor komen de profieltjes verder naar buiten en zullen de rubbers dus strakker tegen de zijruit gedrukt worden.

Dezelfde plaatjes worden ook gebruikt om het frame van de softtop af te stellen in de hoogte en de lengte.

hoeveel tijd gaat daarin zitten?

Link naar reactie

Wow, deze oplossing gaat volgens mij echt goed werken. Net even gekeken en het stelt allemaal niet zoveel voor. De rubbers zitten erin geklemd en die trek je er binnen 10 seconden uit. Vervolgens zitten er drie lange rails die je met torx schroefjes los kunt halen. Wat plaatjes erachter zetten, rails vastschroeven en klaar is kees. Zal zo dadelijk even wat plaatjes schieten.

:D Nooit meer water in mijn Z, stel je voor. :unsure:

Link naar reactie

Rubber verwijderen.

13jq.jpg

Schroefjes losdraaien.

21ds.jpg

De orginele afstandsplaatjes aan de achterzijde van de rail.

32td.jpg

De plaatjes uit de gereedschapskist. :unsure:

44ne.jpg

Het rubber terugplaatsen is inderdaad een helse klus, omdat de rails iets verder naar voren wordt gehaald. Bovenstaande methode is ook toe te passen op de twee andere rubbers.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.