Ga naar inhoud

Stoelhoezen losmaken


napoje

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik de leren hoes van mijn stoel erafgehaald. dit was nl nodig omdat ie uit een coupe kwam en er gordelgeleiders op moesten. Ik heb begrepen dat er meer mensen dit intressant vinden dus een beschrijving. Het gaat om deze stoelen. Bij standaardstoelen gaat het volgens mij iets anders.

interior_black_black_ZZZ.jpg

Ik adviseer wel een paar dagen van te voren de stoelen ff flink in het vet te zetten om barsten in het leer te voorkomen.

Nodig:

Dopsleutel 13 en 16

Plat buig/knip tangetje

evt schroevendraaiers

middelgrote tiewraps

Haal je stoel eruit. Zie: http://www.waycoolinc.com/graphics/z3/02/1...hish/remove.jpg

En lees dit incl. links eronder ook maar eens goed.

http://www.waycoolinc.com/z3/02/100602/shish02.html

1 haal de twee voorste moeren los: sleutel 13

2 haal de twee achterste moeren los: sleutel 16

3 Haal de gordel van de stoel: sleutel 16

4 Til de stoel op, haal de gordelspannerkabel eraf (die oranje bij de gordel in het midden)

5 leg hen over het middenconsole en haal onder de stekkers los

6 til de stoel eruit

MAAK GEEN CONTACT!!! ANDERS GAAT JE AIRBAGLAMPJE BRANDEN EN KAN JE NAAR DE DEALER VOOR EEN RESET.

7 Maak de plaat aan de achterkant los door wee plastic popdingen (hoe heten die eigelijk) los te trekken en de plaat omhoog te halen.

8 Nu zie je een gele electronische sensor over een rits. (kan iemand mij vertellen wat die doet?) Die zit vast met plastic slagpennen. Met een dunne platte tang het transparante gedeelte indrukken en het zwarte pennetje in het midden naar achter trekken, de plug komt nu makkelijk los. Herhaal dit aan de andere kant. Snij de tiewrap waarmee de kabel vastzit los.

11486397_21ad921cf8_o.jpg

9 Doe de rits los.

10 Haal aan de onderkant de hoes los door de strips uit de rails te schuiven (Links en rechts)

11 trek het leer onderop door de stoel naar de voorkant

12 Stroop voorzichtig de hoes omhoog tot ie stopt bij de horizontale banen aan de voorkant,

NU KOMT HET LASTIGSTE

Je ziet dat de bekleding via een soort plooi, waardoor ijzerdraad loopt met ringen aan de stoel zit.

11486398_4499435301.jpg11486399_2f5cb434e2_o.jpg

13 Knip die ringen door of buig ze los. Je kan ook het omgebogen einde van het ijzerdraad aan een kant terugbuigen die eruit trekken.

14 Stroop het leer verder op

15 Kom je nog twee keer (in het midden en bij de hoofdsteun) zo'n plooi tegen, herhaal de stappen 13 en 14

16 haal de plaat achter bij de hoofdsteun los en schuif hem eruit.

En los is je rugleuninghoes.

11486401_cb6bfae4b9.jpg

Nu vraag je je af, hoe komt het ooit goed met die ringen als het leer er weer op moet. Die heb ik niet meer gebruikt. Ik heb ze weer vastgezet met tiewraps en dat werkt prima. Je zou ook stevige sleutelbos ringen kunnen gebruiken maar dat is wel enorm piele piele.

11486478_15718d5c7c.jpg11486479_1a0900ddb0.jpg

Als je gordelgeleiders wilt plaatsen/vervangen: die zitten zo vast in het leer

11486402_26a1aab536.jpg

De zitting hoefde niet los maar ik wil bij de bestuurdersstoel wat extra schuim eronder plaatsen om de plooien weer glad te krijgen. Hierover later meer

PS: ik heb ze daarna schoon gemaakt met HG reiniger voor leder. ben je meteen van die glimmende plekken op je zitting af.

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goede omschrijving en de stoelen staan top vind alleen dat openhaardhout niet zo mooi moet zeker een titaan of allu look in of een AC S carbon pakketje.

carbon0ef.jpg

Link naar reactie
Goede omschrijving en de stoelen staan top vind alleen dat openhaardhout niet zo mooi moet zeker een titaan of allu look in of een AC S carbon pakketje.

carbon0ef.jpg

is niet van mij.... ik had een automaat weetjenogwel. heb wel openhaardhout maar daar ben ik binnenkort hopelijk van af ;)

Link naar reactie
Is ook zo ;)

Carbon vind ik niet mooi. Doet mij aan golfplaat denken. het is doorgaans ook geen carbon maar zwartgemaakt glasvezel met polyester

Link naar reactie

Heb nog wat plaatjes toegevoegd. Vandaag stoel twee gedaan. reken op 1 1/2 à 2 uur per stoel erin en eruit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.