Ga naar inhoud

Controleer je Z3, nu!


Ivo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb er tot nu toe wel over gelezen mbt. de e46, voornamelijk coupe's heb echter toevallig dit weekend iemand getroffen die dit bij zijn touring heeft gehad.

Dit hoor je echter echt aankomen, geluiden aan de achteras die steeds luider worden.

Heb hier al zoveel over gelezen dat BMW hier wel iets mee moet doen op grond van coulantie!!

Link naar reactie
Geld dit ook voor een M Roadster S50er? Deze worden al een tijdje gebouwd dus

zou wel al iets bekend over moeten zijn dan..

Enkele gevallen van S52 1999 M Roadsters zijn bekend, ook S50 M Coupe's ... dus.... :lmao:

Probleem zit hem met name in de enkelvoudige ophanging van het differentieel, terwijl bij de E36 M3 dit met 2 armen vastzit... teveel kracht (linkerkant) geeft scheuren in de diff. ophanging en zelfs in de bodemplaat van je kofferbak! (puntlassen breken).

Zeker de moeite waard om het ff te checken. Het probleem is blijkbaar te voorkomen door een 2e ophangbeugel over de 1e heen te lassen = extra stevigheid :D

Ben benieuwd of BMW hier nog mee komt ... in USA nog niet :)

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Mede hierom werd mij ten zeerste afgeraden om een m-roadster te kopen jonger dan 2001 (nieuwe model): er zijn te veel geruchten dat er iets in de motor zit wat eventueel voor problemen zou kunnen gaan zorgen. Mijn dealer heeft het één keer aan de hand gehad en het is wel opgelost maar koste hem behoorlijk. De klant was ook niet blij met een gehele in de soep gelopen M.

Dat van die cracks is nieuw voor me, en daar ga ik zeker een keer naar kijken.

Link naar reactie
Mede hierom werd mij ten zeerste afgeraden om een m-roadster te kopen jonger dan 2001 (nieuwe model): er zijn te veel geruchten dat er iets in de motor zit wat eventueel voor problemen zou kunnen gaan zorgen. Mijn dealer heeft het één keer aan de hand gehad en het is wel opgelost maar koste hem behoorlijk. De klant was ook niet blij met een gehele in de soep gelopen M.

Dat van die cracks is nieuw voor me, en daar ga ik zeker een keer naar kijken.

Dat ging vast over VANOS, daar BMW heeft gelukkig een TSB overheen late gaan :lmao:

Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Mede hierom werd mij ten zeerste afgeraden om een m-roadster te kopen jonger dan 2001 (nieuwe model): er zijn te veel geruchten dat er iets in de motor zit wat eventueel voor problemen zou kunnen gaan zorgen. Mijn dealer heeft het één keer aan de hand gehad en het is wel opgelost maar koste hem behoorlijk. De klant was ook niet blij met een gehele in de soep gelopen M.

Dat van die cracks is nieuw voor me, en daar ga ik zeker een keer naar kijken.

Dat ging vast over VANOS, daar BMW heeft gelukkig een TSB overheen late gaan :)

Herstel: Vanos is voor de S50 blokken, S54 hebben meer last van krukaslagers. S50 kan ook nokkenaslagers problemen hebben, las ik laatst :lol:

Link naar reactie
Mede hierom werd mij ten zeerste afgeraden om een m-roadster te kopen jonger dan 2001 (nieuwe model): er zijn te veel geruchten dat er iets in de motor zit wat eventueel voor problemen zou kunnen gaan zorgen. Mijn dealer heeft het één keer aan de hand gehad en het is wel opgelost maar koste hem behoorlijk. De klant was ook niet blij met een gehele in de soep gelopen M.

Dat van die cracks is nieuw voor me, en daar ga ik zeker een keer naar kijken.

Dat ging vast over VANOS, daar BMW heeft gelukkig een TSB overheen late gaan B)

Herstel: Vanos is voor de S50 blokken, S54 hebben meer last van krukaslagers. S50 kan ook nokkenaslagers problemen hebben, las ik laatst :lol:

:) Jij kreeg een jaar later ineens een brainwave??

Link naar reactie

Zijn deze problemen niet exemplarisch? er zijn Z3 's die zonder problemen 250000km gedraaid hebben...

Maar ik vind wel dat BMW voorkomende gevallen coulant moet helpen,tenslotte zou 'BMW' toch voor 'kwaliteit' moeten staan;dit zijn automobielen die nw. meer dan een ton hebben gekost [2.8/3.0],dan mag je toch wel verwachten dat er goede materialen gebruikt zijn en dat ze goed in elkaar zijn gezet...

Heb de mijne gecheckt [2.8HARTGE] en gelukkig niets mis;hij is al duur genoeg in onderhoud zonder dit soort ongein. <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.