Ga naar inhoud

Distributieriem vervangen.


Albert

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan iemand mij vertellen bij welke kilometerstand bij een 1.9 de distributieriem vervangen moet worden ?

Ze heeft er nu 107.000 opzitten en moet binnenkort een beurt hebben.

Omdat de auto vanuit Duitsland is ingevoerd zit er geen onderhoudsboekje bij.

als je niets van de historie afweet is het niet te bepalen wel of geen riem,

je praat over een 1.9 is het wel de eerste motor.

tot eind 93 is het type m40 gemaakt 1.9 welke gewoon in een roadster past.

tip kijk wat voor type het is.

als er niets veranderd is kan je naar de bmw dealer gaan met de laatste

tekens van je chassis nr. dan krijg je de hele technische uitdraai incl .

produktie datum van je auto.

Link naar reactie
Zowel het nieuwere type als het oudere type hebben een ketting.

Met een uitdraai ben je inderdaad een stuk wijzer. Good luck

PS: eind 93? Hadden we toen al een Z-serie? (de z3 dan) Denk dat je tot 99 bedoelt.

geen z3, maar wel het type E36 is een sedan.

z3 roadster is een E36 7,het onderstel is haast gelijk aan de sedan.

vandaar alles is uitwisselbaar.

p.s. het zijn de laatste 7 tekens van het chasis nummer

Link naar reactie
Kan iemand mij vertellen bij welke kilometerstand bij een 1.9 de distributieriem vervangen moet worden ?

Ze heeft er nu 107.000 opzitten en moet binnenkort een beurt hebben.

Omdat de auto vanuit Duitsland is ingevoerd zit er geen onderhoudsboekje bij.

Ik wil je niet bang maken: maar mijn uit Duitsland ingevoerde auto's hebben allemaal een onderhoudsboekje met stempels en vele bijbehorende rekeningen :m:

Geen onderhoudsboekjes is typisch iets voor zo'n auto met duistere historie en geschiedenis, B)

Het zijn deze uit Duitsland ingevoerde auto's die voor het bijbehorende negatieve imago van uit Duitsland geimporteerde auto's zorgdragen :lmao:

Maar om ff bij het thema te blijven alle ZZZ hebben een ketting, maar deze mag ook best een keer vervangen worden :huh:

Link naar reactie
Kan iemand mij vertellen bij welke kilometerstand bij een 1.9 de distributieriem vervangen moet worden ?

Ze heeft er nu 107.000 opzitten en moet binnenkort een beurt hebben.

Omdat de auto vanuit Duitsland is ingevoerd zit er geen onderhoudsboekje bij.

Ik wil je niet bang maken: maar mijn uit Duitsland ingevoerde auto's hebben allemaal een onderhoudsboekje met stempels en vele bijbehorende rekeningen :m:

Geen onderhoudsboekjes is typisch iets voor zo'n auto met duistere historie en geschiedenis, B)

Het zijn deze uit Duitsland ingevoerde auto's die voor het bijbehorende negatieve imago van uit Duitsland geimporteerde auto's zorgdragen :lmao:

Maar om ff bij het thema te blijven alle ZZZ hebben een ketting, maar deze mag ook best een keer vervangen worden :huh:

Ik ben het zeker met je eens Pierre wat betreft de boekjes!

Maar een ketting vervangen daar denk je toch pas aan >>200.000 km?

Link naar reactie
Ik wil je niet bang maken: maar..........

Maar zo'n ketting is ook niet het einde van de wereld. Ik schat €50,- á €60,- ( excl. montage)

Matriaalkosten zijn inderdaad nooit het einde van de wereld; maar de montagekosten lopen altijd veel harder in de papieren. Een distrieriem kost nog geen 2 tientjes maar montage kost je (afhankelijk van de auto) toch al snel 1-3 uurtjes. Bij een ketting en het uurtarief van onze BMW vrienden doe ik dat niet ff voor de grap. :blink:

Link naar reactie
Wie weet hoe lang zo'n auto zonder boekjes echt gelopen heeft, en na 150000km wordt zo'n ketting ook een beetje losser :blink::(

Dat klopt wel maar met de zelf spanners is dit niet echt een probleem. Maar het

natuurlijk nooit kwaad!

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Nee, ook de 2.8 heeft een ketting. Maar de multiriemen van dynamo/waterpomp blijven wel altijd aanwezig. Een gebroken multiriem kan uiteindelijk evenveel schade veroorzaken als een geknapte distributieriem.

Deze zullen dan ook tijdig vervangen moeten worden, weet het interval niet uit mijn hoofd, maar een goede monteur kan het verschil tussen een versleten en goede riem makkelijk onderscheiden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.