Ga naar inhoud

M wide body


Chiel

Aanbevolen berichten

Wanneer je een Z3 (M uitvoering = extra wide body?) hebt, met M velgen, dan zijn de velgen en banden achter breder dan voor. Meende ik hier gelezen te hebben.

245 achter en 225 voor.

Kan ik voor en achter dezelfde breedte velgen (als voor) monteren met even breden (225) banden? Moet ik dan spoorverbreders monteren achter..

245 banden vind ik te breed nl. :thumbup:

Bvd!

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

de M heeft dezelde body als een 2.8 ook wel wide body genoemd. Verschil is echter dat de M een kortere achteras heeft waardoor de originele M velgen niet op een 2.8 zullen passen.Immitatie Z3M velgen of 2 voorvelgen zullen wel gewoon achter passen.

Deze info had je makkelijk zelf kunnen achterhalen als je de zoekfunctie gebruikt rechtboven in je scherm! :nono:

Succes :thumbup:

Link naar reactie

Hoi 'David'

de bedoeling is juist om een z3 in de M-uitvoering, met dus de korte achteras, te voorzien van velgen in dezelfde breedte als voor.

Het lijkt me dan dat de velgen te ver naar binnen komen te staan achter wat er volgens mij niet uitziet. :thumbup:

Dus dan spoorverbreders?

Gr :nono:

Link naar reactie

Het lijkt mij niet verstandig om dit te doen :thumbup: . BMW monteert deze maten namelijk niet voor niets onder de Z3M. Het zal je auto in ieder geval niet ten goede komen denk ik daarnaast ziet het er ook nog eens heel raar uit (achtervelgen hebben een grotere J maat ).

Link naar reactie
. . . . . . BMW monteert deze maten namelijk niet voor niets onder de Z3M.

Ik kan me voorstellen dat zeer sportieve autos juist voorzien worden van een bredere achteras (grotere spoorbreedte= betere wegligging in de bochten).

Reden voor een korte as, zou dan zijn dat er daardoor zeer brede banden onder kunnen, die dan toch binnen de wielkasten vallen.

Volgens deze redenering kunnen er dus 225 banden met spoorverbreders op.

Maar op dit forum zijn genoeg deskundigen die dit beter weten

Link naar reactie

De 245 banden zijn er idd niet voor niks maar om de paardjes nog enigszins op de weg te krijgen. Wat heb je daartegen??

De ET waarde en de breedte van de voorvelgen zijn veel smaller dan achter, je komt naast de smallere band (10mm per kant buiten en binnen per band) op een afwijking van ca 50 mm per kant uit dat zijn veel te dikke spoorverbreders, niet doen :thumbup:

Je kunt op de originele achtervelg ook een smallere 225 band rijden maar dat ziet ook niet uit.

Link naar reactie
mee eens

afblijven die banden zitten er niet voor niets op

waarom vind je ze te breed dan????

Ik wil weten of ik in de toekomst een keer andere velgen kan monteren of dat ik 'vastzit' aan breed achter en minder breed voor.

Dat beperkt de keuze nogal.

Link naar reactie
story continues...

ik heb weer een z3 op het oog, maar nu van een particulier..!

Daarom wil ik wel een DEKRA keuring uit laten voeren, ik zal dan naar een keuringsstation moeten. Klopt het dat er alleen in Uden zo'n keuringsstation is?

Ik zag op de site dat je tegenwoordig zelfs een garantieovereenkomst kunt afsluiten, heeft iemand ervaring hiermee?

Ik wil weten of ik in de toekomst een keer andere velgen kan monteren of dat ik 'vastzit' aan breed achter en minder breed voor.

Dat beperkt de keuze nogal.

Lijkt mij zinvoller eerst tot aanschaf van een Z3 over te gaan alvorens je hoofd te breken over velgen...waarover het hele forum vol staat
Link naar reactie
Lijkt mij zinvoller eerst tot aanschaf van een Z3 over te gaan alvorens je hoofd te breken over velgen...waarover het hele forum vol staat

echt niet... eerst velgen (19" styling 107 bijvoorbeeld) en dan een auto ( Imolarode :unsure: QP bijvoorbeeld)

Link naar reactie
echt niet... eerst velgen (19" styling 107 bijvoorbeeld) en dan een auto ( Imolarode ;) QP bijvoorbeeld)

Helemaal mee eens <_< . Onder de te koop staande autos zitten bijna altijd verkeerde velgen :wub:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.