Ga naar inhoud

Veerpootbrug


Eggybee

Aanbevolen berichten

Ik ben zelf ook passief op ziek naar een veerpootbrug. Had eerst een aluminium versie, maar deze heeft de geest gegeven.

Nu is eigenlijk de vraag: weet iemand het verschil in rij-ervaring tussen een alu of een stalen versie.

Ik vind die rode stalen namelijk qua looks veel mooier dan de 'saaie' aluminium variant.

Link naar reactie

Als jij nu eens inhoudelijk zou reageren op mijn legitieme vraag in plaats van constant :237: allerlei onzin neer te zetten, dan zou ik dit heel erg fijn vinden.

Een grapje of schuine opmerking op zijn tijd: prima. Maar weet waar de grens is.

Mijn dank.

Link naar reactie

Sorry hoor Ivo, maar dat er verschil zit in met en zonder zo'n brug snap ik.

Maar dat je verschil gaat voelen in een stalen of alu versie lijkt me wel heel erg ver gaan.

Vandaar dat ik er misschien iets te jolig op reageer, excuses hiervoor :blush:

Link naar reactie

Excuses geaccepteerd :) Staal zou inderdaad weer sterker moeten zijn dan aluminium. Daarentegen is de stalen weer goedkoper. Dan is er ook nog carbon zie ik net. Nja, zoveel kilo zal het toch allemaal niet schelen? Wat weeg zo'n ding? Nja, voor het gewicht hoef ik het niet te doen, ik heb mijn reservewiel er ook al onderuit gehaald <_<

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Ik heb er dus wel een en merk het zeker wel.

Allereerst viel het me op dat m'n HT minder kraakt bij hobbeltjes

en het geheel voelt wat zekerder aan op de weg, hij zoekt minder bij sporing.

Link naar reactie

Wat ik me afvraag of je het echt merkt met of zonder veerpootbrug.

:blink: .... eh..... ik.... eh.....

Stop. Sprakeloos. Drie keer diep ademhalen Bart.

Okay. Opnieuw.

Óf je gaat ervan uit dat iedereen die zo'n ding op z'n Z3 heeft gezet zich de ogen uit de kop schaamt en dat niet durft toe te geven, óf je hebt niet goed gelezen wat degenen die zo'n ding hebben gemonteerd er hier over hebben geschreven. Ik kan me werkelijk niet herinneren dat er ooit iemand niet enthousiast over is geweest.

Link naar reactie

Ik heb er onlangs bij Roodkapje ook 1 laten monteren en je voelt het verschil echt wel. Stuurt veel strakker en minder spoorgevoelig, Zelfs met de goedkope shitbanden van 2 verschillende merken die nog onder mijn zedje staan is het een hele verbetering qua wegligging. De draagarmrubbers zijn toen ook vervangen door m-rubbers want die hadden hun beste tijd ook gehad.

Link naar reactie

Ik ben zelf ook passief op ziek naar een veerpootbrug. Had eerst een aluminium versie, maar deze heeft de geest gegeven.

Nu is eigenlijk de vraag: weet iemand het verschil in rij-ervaring tussen een alu of een stalen versie.

Ik vind die rode stalen namelijk qua looks veel mooier dan de 'saaie' aluminium variant.

Hey Ivo,

Hoe komt het eigenlijk dat die alu. stuk is? Lijkt wel of dit iets broos is :blink:

Ik denk persoonlijk dat er geen verschil is qwa wegligging, hebben waarschijnlijk toch het zelfde effect niet? correct me if i' m wrong

Maar ik heb hier wel ergens gelezen, dat het verschil tss staal en alu zou zijn, dat je bij een aanrijding (zijdelings) met een

stalen exemp. meer schade zou hebben aan de andere zijde van de auto, omdat deze steviger is.

Als ik het goed begrijp, loopt die vpb. bij een 4 cil. dus NIET over de motor, maar "achterom" tot tegen het bestuurders gedeelte, klopt dit?

Vind pers. zo over de motor wel mooier staan.

gr

Link naar reactie

Eddy,

Volgens mij door 2 factoren: kwaliteit (het was geen Wiechers maar een ander merk). Torsie van de auto i.c.m. sportief rijgedrag.

Nja, binnenkort maar eens een nieuwe aanschaffen. Heeft geen haast.

Het klopt dat de vpb bij de 4 cilinder niet over de motor loopt. Daarentegen zijn ze wel goedkoper in aanschaf in vergelijking met 6 cilinder.

Heb een wiechers raclingline (alu) gisteren gezien voor 119 euro (4 cilinder)!

Gr. Ivo

Link naar reactie

Als ik het me goed herinner was die van mij goedkoper, heb hem bij Roodkapje gekocht. Grausam aluminium, maar met een spuitbusje is dat zo verholpen. Ook al had ik de eerste spuitbus in de verkeerde kleur gekocht...!

Zie pagina 2 van mijn voorstel-topic (klik in mijn signature).

Link naar reactie

De veerpootbrug die ik op het oog heb kost iets van 95 euro.

Staal is wat mij betreft prima. Denk dat ik hem volgend seizoen aanschaf. Eerst eens even vergelijken hoe het nieuwe onderstel en alle nieuwe rubbers bevallen.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Heeft zon veerpootbrug een minimaler effect op de 'gewone' comfort vering in plaats van de verlaagde Z3's? Of is het effect groter? Of is dit ongeveer het zelfde? Ik heb namelijk geen Z3 die verlaagd is of de sportvering heeft.

Link naar reactie

^ Volgens mij past de goedkopere versie van Wiechers (Staal, rood gelakt) prima bij jouw ZZZ.

Zelf heb ik deze ook aangeschaft en dat is qua spoorzoeken al een hele verbetering.

Ook heb ik daarna nog de standaard draagarmrubbers door Roodkapje laten vervangen
door M-draagarmrubbers om het zo optimaal mogelijk te krijgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.