Ga naar inhoud

Nieuwe band: Michelin Pilot Sport 4


Emi

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...
  • 11 maanden later...

ik zou de PS4 nemen als sportief rijden je ding is. stuk nieuwer en verder ontwikkeld dan de super sport, in droog vrijwel net zo goed, in nattigheid veel beter.

 

als je voor comfort/cruisen wil gaan zijn er betere alternatieven.

Link naar reactie

Vandaag bij Ruud geweest voor wissel winterbanden naar zomerbanden. Bleek dat het profiel van RFT nog maar erg weinig was, dus nieuwe banden..........jawel Michelin PS4. Kan dus nog niet heel veel zeggen, maar vanuit Reeuwijk naar Zoetermeer gaf toch wel een comfortabel gevoel :thumbup:

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^^ Ik heb toch laatst nog bewust voor de Super Sport gekozen. Juist vanwege het sportieve rijden bij droog weer beter geschikt dan de PS4 (of de PS4S vanaf 19"). Je voelt met de Super Sport (nog) beter waar de "maximale inzetbaarheid" ligt.  Ze zijn ook iets goedkoper trouwens.

 

Ik moet er wel bij zeggen dat als het mijn dagelijkse auto was geweest ik vermoedelijk toch voor de PS4S was gegaan, vanwege de betere "natte eigenschappen". Die maken me bij de Z4 niet zoveel uit; dan komt die doorgaans toch niet buiten.

 

Ik vind de Super Sport overigens ook nog comfortabel, zowel in vergelijking met de Hankook Evo's die ik hiervoor had, als de PS3 die ik daarvoor had ... Maar goed, misschien zou de PS4S nog wel comfortabeler zijn.

Link naar reactie

Inmiddels 500 km verder en ik kan zeggen dat ze erg comfortabel rijden/sturen. Wat me wel opvalt is dat het niet écht geruisloos is, maar ik kan me niet meer goed herinneren of dit met RFT méér of minder was.

Ben dus best tevreden hoor.

Link naar reactie

De super sports arriveren volgende week op de e89. Van de week een rondje holland gedaan en boven de 180 wordt de z wel een beetje vaag en zweverig, niet erg maar wel hinderlijk. (Ik weet het is illegaal). Dus de vrijwel nieuwe rukbanden eronder uit (2 * delinte 19 inch, 235 35 voor) en achilis (2 * 265 30).

 

In de plaats michelin super sport 19 inch 225 30 voor en 255 30. Kijk wat het z-tje dan doet, misschien nog een keer uitlijnen en dan zien we wel weer. Geeft me ook een veiliger gevoel als ik eerlijk ben. Niet dat nu altijd 180 rij maar het is wel leuk als dat kan zonder zwalken.... en achteraf onbegrijpelijk dat iemand rukbanden van 5 tientjes durft te monteren op zo'n auto ?????

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.