Ga naar inhoud

[Animopeiling] Luxemburg?


Aanbevolen berichten

Het leek mij wel aardig om volgend jaar een tripje naar Luxemburg te organiseren (mogelijkerwijs weer samen met Maurits, als dat agendatechnisch lukt). Denk aan een lang weekend, bijvoorbeeld met Hemelvaart.

Uiteraard mits daarvoor belangstelling bestaat, dus vandaar dit topic. Is dit iets waar jullie enthousiast van worden? Zou je mee willen?

Het programma zou er dan globaal als volgt uit kunnen zien:

Dag 1: Vertrek vanuit (het zuiden van) Nederland. We rijden naar Luxemburg stad, deels via de snelweg, maar grotendeels binnendoor, via een mooie route door België.

Dag 2: Een ontspannen dag. Een route met een netto rijtijd van circa 2,5 uur. Onderweg komen we langs een aantal toeristische trekpleisters die je kunt bezoeken (denk aan kastelen, een mooi stadje, een watervalletje). Afhankelijk van of (en zo ja, hoe lang) je die attracties bezoekt, is dit een programma voor een hele dag. Als je alleen de route rijdt is het een halve dag en zou je 's middags iets anders kunnen gaan doen in Luxemburg stad (shoppen, museum, etc.).

Dag 3: Een dag met meer rijden en minder toeristische stops (één kasteel). Netto rijtijd circa 4 uur, met veel mooie, bochtige wegen. Een soort Limborit dus, maar dan in Luxemburg.

Dag 4: 's Ochtends rijden we in een dik uur binnendoor naar Trier. Daarmee eindigt het programma. Je kunt Trier bekijken en daarna in een paar uur terug naar Nederland rijden. Je kunt er natuurlijk ook wat dagen aan vast plakken en bijv verder rijden richting Baden Baden (Schwarzwaldhochstrasse!) en zelfs Stuttgart (Mercedes, Porsche). Je zou ook af kunnen zakken naar naar het noorden van Frankrijk voor de Vogezen en het enorme automuseum in Mulhouse.

Wie wil? :)

Link naar reactie
  • Administrator

Ik denk dus ook dat ik wel meewil ... :schater: Je moet je niet al teveel aantrekken van wat Monieke over mijn agenda zegt :wink:

Link naar reactie

Ik ga deze maand al even kijken een lang weekend, maar wil zeker nog een keer volgend jaar met meer Z-tjes.

Hemelvaart lijkt mij prima, hoop dat het voorjaar dan beter is in 2016.

Dus ja ik heb interesse.

Link naar reactie
  • Administrator

Als je m nou halverwege de week voor de europatour plant, zijn we al halverwege de Franse Alpen :lol:

Zet mij er maar 1x ovb van tijd etc bij. Al was het alleen maar om de auto ff goedkoop vol te gooien :)

Link naar reactie

Veel bochtige weggetjes??? :clapping: ja hoor, interesse is gewekt ! :thumbup:
Gaan we al ? :cool:

Link naar reactie

Klinkt alsof er voldoende belangstelling voor is. Leuk. :)

Ik zal eens met Maurits overleggen of we dit inderdaad volgend jaar met Hemelvaart kunnen gaan plannen.

Hemelvaart valt in 2016 trouwens samen met Bevrijdingsdag, op 5 mei dus. Kost me weer een vrije dag. :(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.