Ga naar inhoud

Reactie topic Teutoburgerwald rit - 17 mei 2015


Maurits

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Waaaaaanzinnig mooie dag gehad!

Teutoburgerwald doet niet onder voor de Eiffel, ik stel dan ook voor dat dit een jaarlijks terugkerend evenement wordt.

Mooie routes, veel bochten, heuvels en gelukkig droog. Goede lunch en heerlijk stuk appelgebak bij vertrek.

En uiteraard ontbrak ook de chaos niet. Zelfs met 13 auto's blijkt het dus mogelijk :lol:

H&H bedankt voor de goede organisatie, top geregeld! Ik geef mij alvast op voor volgend jaar :P

  • Like 1
Link naar reactie

Geweldige rit. Puik georganiseerd, uiterst gezellige mensen, heerlijk gegeten.

Prachtige omgeving. Wat mij betreft ook voor herhaling vatbaar. Bedankt organisatoren en deelnemers voor de gezellige dag.

We zijn intussen zonder problemen thuis gekomen met 635 km op de teller sinds vanmorgen half 7 en met 10,3 liter op de 100. Niet slecht voor dat luidruchtige scheurijzer van mij.

aangepast door .cornelis.
  • Like 1
Link naar reactie

Een route die voert langs de 'Power Weg' (voor de deelnemers: zie het eerste blad van je routebeschrijving, derde regel van onderen) is natuurlijk al bij voorbaat geslaagd. :punk:

Het weer was inderdaad een stuk beter dan verwacht. De hele dag open gereden, tussen de geurende en bloeiende, gele koolzaadvelden door. Mooie route. :)

Voor wie zich nog afvroeg waar ik het laatste deel van de route gebleven was; ik begreep dat we door een omleiding een routepunt gemist hadden en kort daarna ontstond de al genoemde chaos. Dus ik was én de groep kwijt én mijn TomTom zei steeds 'probeer om te draaien'. Ik heb dus even twee of drie routepunten eruit gegooid om weer op de route te komen. Dat werkte goed. Ik begreep later dat er op mij gewacht is, maar dat was kennelijk (zul je altijd zien) net op het stukje route dat ik - door het eruit mikken van die routepunten - gemist heb. Dus excuus voor het onnodig oponthoud. :)

H&H, dank voor de organisatie van een geslaagde dag!

aangepast door Individual
  • Like 1
Link naar reactie

Teutoburgerwald wat mooie route en prachtige omgeving, we hebben het een fijne dag gevonden. geluk met het weer.. dag open rijden. Gezellige mensen en nieuwe mensen ontmoet. Goed verzorgd allemaal?? Nogmaals bedankt voor deze fijne dag. Ben wel benieuwd naar de foto's.. die ik door sommige heb zien maken. Groet Herman en Judith

Link naar reactie

Bedankt voor de leuke reacties! Wij hebben ook erg genoten, iedereen bedankt voor het goede humeur wat ze hadden meegebracht :) De route na het voorrijden iets aangepast, zat net in dat stuk een wegafsluiting, waardoor de traditionele chaos toch nog ontstond :blush:

Ook wij zijn erg benieuwd naar de foto's, zelf niks genomen helaas. :muur:

Volgend jaar haal ik denk ik de dit jaar geannuleerde Sauerlandrit van de plank, maar wie weet kunnen we in 2017 (wat klinkt dat nog ver weg... :blink:) een nieuwe editie plannen in het Teutoburgerwald :)

  • Like 1
Link naar reactie

Een route die voert langs de 'Power Weg' (voor de deelnemers: zie het eerste blad van je routebeschrijving, derde regel van onderen) is natuurlijk al bij voorbaat geslaagd. :punk:

Voor mij is de 'power weg' het stuk A31 wat voor de start zit.... :punk:

Leuke rit en idd een mooi gebied behoorlijk dicht bij de nederlandse grens.

H&H bedankt voor het organiseren :thumbup:

Link naar reactie

H&H, bedankt voor de goede organisatie en de mooie rit. Ik wist niet dat het even over de grens zo mooi was met de gele koolzaad velden, heuvels en haarspeldbochten. Het zou mooi zijn als we dit gebied volgend jaar weer op de agenda krijgen!

Link naar reactie

Hallo allemaal,

Ook wij zijn heelhuids thuisgekomen. Voor de eerste keer meegegaan en het is uitstekend bevallen.

Wij zullen zeker vaker meegaan.

H en H heel erg bedankt voor de organisatie.

en dan nu maar het mapje foto's.

Niet alles even strak maar ja waren ook wel hobbelige weggetjes.

http://www.mijnalbum.nl/Album=QODCAHIX

gr Freek en Irene

aangepast door Bonfire
Link naar reactie
  • Administrator

En Google maar experimenteren met hun zelf rijdende auto's... die van mij gaat ook zonder handen aan het stuur de bocht om :lol:

Foto720-YUBE3IIM.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Mooie haarspeldbochten tussen indrukwekkende bossen op de heuvelachtige stukken.

Heel mooi uitgezette route die bovendien zeer gedetailleerd was beschreven in de handleiding. Een minutieus werkje, dat heel veel tijd zal hebben gekost.

Herbert en Hendrika, het was TOP, bedankt!

Link naar reactie
  • Administrator

Een minutieus werkje, dat heel veel tijd zal hebben gekost.

Ik zal Herbert's geheim niet verklappen, maar dat heeft 'ie sneller voor elkaar gekregen dan jij met jouw ogen kan knipperen :lol:

Link naar reactie

En Google maar experimenteren met hun zelf rijdende auto's... die van mij gaat ook zonder handen aan het stuur de bocht om :lol:

Vind het toch gevaarlijk, als er een steen op weg ligt kun je zo maar de berm inschieten en mss wel een onschuldig konijn doodrijden of zo.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

H&H ook namens Axel en mij dank voor de mooie dag en het lekkere eten. Weer veel gezien en geleerd over trapzitters en kliko's en wat daar allemaal in gebeurt. :sFun_whistle:

Een tegenslag gehad bij het afrekenen van de drankjes welke ik wou betalen met de pin. Ik dacht dat de eigenaresse door het lint ging dat ik voor een bedrag van onder de tien euro wou pinnen :rant: Maar door tussenkomst van Carla ook weer opgelost waarvoor nog dank.......

Wederom voor herhaling vatbaar.

Link naar reactie

Ik ben blij dat de organisatie van de rit goed is ervaren door jullie. Mijn eerste en enige rit die ik tot nu toe had georganiseerd, toen met Lotte (nog wel bekend bij de mensen die hier wat langer rondlopen) ligt alweer bijna 8 (! :o ) jaar achter ons. Maar als regelmatig deelnemer natuurlijk wel van de vele goede voorbeelden geleerd :)

Ik ben ook blij dat de streek goed in de smaak is gevallen :thumbs_up: Ik heb wel ongeveer alle mooie weggetjes gehad nu, dus of er echt een jaarlijks evenement in zit weet ik niet, maar in ieder geval nog 1 opvolger in deze streek is nog wel uit te stippelen zonder al te veel overlap met de editie van dit jaar. Ik ga eens even puzzelen...

Ik zal Herbert's geheim niet verklappen, maar dat heeft 'ie sneller voor elkaar gekregen dan jij met jouw ogen kan knipperen :lol:

Je bedoelt jouw geheim Rob, die je met mij gedeeld hebt :wink:

Weer veel gezien en geleerd over trapzitters en kliko's en wat daar allemaal in gebeurt.

:lipssealed::sFun_whistle:

aangepast door Delta737
Link naar reactie
  • Administrator

^ ik dacht tot vandaag ook dat ik alle mooie weggetjes hier in 't Oosten kende, maar dat had ik mis...

En tijdens de rit zag ik ook wegen links en rechts die de moeite waard kunnen zijn, met name richting Bieleveld ligt nog een behoorlijk stuk heuvels.

Link naar reactie

Waarom zou je elk jaar een heel nieuwe rit uit moeten zetten, dat kost een hoop tijd. De huidige was prima,

Je zou natuurlijk wel nog wat meer mooie trajecten kunnen opzoeken en die er in opnemen.

Andere mogelijke verbeter tips (maar die zijn persoonlijk!!).

- Plan een rit zodanig dat hij uiterlijk om 5 uur afgelopen is. (ik heb verleden jaar de Limborit en dit jaar de jubileumrit over geslagen omdat ik geen zin heb om de hele dag te sturen).

- Als 2 mooie passages wat ver uit elkaar liggen, schuw dan niet om even een stuk provinciale weg op te nemen. (ipv minder interessante boerenweggetjes). het is voor de verandering/variatie ook wel fijn om af en toe even het gas in te trappen.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

Herford en Bielefeld is meer de omgeving Weserbergdal volgens mij.

Daar heb ik in het voorjaar ook rondgereden.

Hier zaten ook mooie bochtjes bij.

2vls7io.jpg

https://www.google.nl/maps/place/L428,+37647+Brev%C3%B6rde,+Duitsland/@51.8989136,9.498541,13z/data=!4m2!3m1!1s0x47baed6d38fb8221:0xda70545a0c0a1729

aangepast door gasman
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.