Ga naar inhoud

Accu - Alarm & Winterstalling


Mark77

Aanbevolen berichten

Gents,

Ik wil binnenkort de Z prepareren voor de winterstalling. Ik heb een mooie ondergrondse garage gevonden waar de z kan overwinteren. Helaas heb ik hier geen elektra aansluiting voor een druppellader voor de accu.

Omdat de z van een fabrieks alarm is voorzien voorzie ik wat problemen. Als ik de accu leeg laat lopen door de winter heen kan ik hem wel reanimeren in het voorjaar denk ik. Als de accu tussentijds echter leeg is gaat het alarm loeien. Iets wat ik niet wil.

Is het mogelijk (en zo ja hoe) dat ik de accu verwijder zonder dat het alarm aangaat?

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Thats it :blink: ? En ik maar denken dat ik van alles moest uitbouwen. Toen ik de auto kocht was de accu leeg en toen ging het alarm ook loeien. Vandaar mijn gedachte.

Waar moet ik na het terugplaatsen van de accu rekening mee houden ? Radio code / airbag reset / etc ?

Snel even een druppellader kopen.

Link naar reactie

Great. Thx.

Nog vraagje voor de zekerheid. Ik heb een klasse 3 alarm, met noodstroom accu(tje). Dit maakt niet uit in de manier waarop de normale accu verwijderd wordt? Heb nl geen zin dat het alarm gaat loeien.

aangepast door Mark77
Link naar reactie

Pas op, als je een sirene hebt met accu's zullen deze langzaam leeglopen (ook al loeit hij niet) en raakt je sirene defect.

Tenminste de z3 die wij kochten had zonder accu gestaan, toen het alarm een keer afging was dat van korte duur, accu's dood.

Ik zou gewoon de auto met de sleutel op slot doen (geen alarm er op) en 1 keer in de maand even de motor tijdje laten lopen

Optie 2: 2 e accu kopen en thuis aan de druppellader en deze om de maand even wisselen ...

Link naar reactie

Maar betekent dat niet het einde van die accu als die niet meer gevoed wordt ? Ik heb weinig zin om na de winter een nieuwe accu voor de noodstroom te kopen.

Ja, als je dezelfde originele sirene hebt als ik, dan bestaat die kans wel degelijk. Daar zitten NiCads in die mogelijk kapot gaan. En die zijn niet los te vervangen, als ze kapot gaan moet je dus de hele sirene vervangen.

Ik zou gewoon de auto met de sleutel op slot doen (geen alarm er op)

Dat kun je zo niet met zekerheid stellen: het hangt van de instellingen van het alarm af of dit wel of niet met de sleutel wordt in- en uitgeschakeld. Deze instelling is bijvoorbeeld voor Duitsland anders dan voor Nederland.

Link naar reactie

Tja, het alarm blijft wel gewoon werken denk ik, ook al is de alarm-accu van je sirene kapot.

Alleen één alarm-functie lever je dan in: als de accu van een ingeschakeld alarm wordt losgekoppeld, zou de sirene alarm moeten slaan m.b.v. zijn eigen accu - en dat kan 'ie dan niet meer.

Kun je ergens een zonnecelletje neerleggen? Die zijn er speciaal om dit soort accu-problemen op te vangen en het daglicht in de winter is voldoende. Voor een ondergrondse garage moet je dan een draadje trekken.

Ik zou er het overwinteren in een mooie droge kelder niet voor laten. Nou ja, als ik 'm in de winter niet af en toe nodig had...

Link naar reactie
  • Administrator

^Wel makkelijk, maar je teert dan in ieder geval het eerste jaar wel nogal in op je besparing (wegenbalsting voor 5 mnd vs. accu, druppellader en kosten schorsen). Dan moet je in ieder geval wel het vooruitzicht hebben dat je de komende jaren ook wilt schorsen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.