Ga naar inhoud

Vergrendeling rechter portier Z4 defect


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

Ik ben momenteel op vakantie en heb sinds vanmorgen het volgende probleem;

De ontgrendeling van het rechter portier weekt niet meer. Bij het ontgrendelen via de sleutel of via de knop onder de pook hoor je wel het ontgrendelmechanisme in de deur ratelen, en het knopje bovenop de deur gaat 2x omhoog en omlaag, maar de deur blijft op slot, en gaat met geen mogelijkheid meer open.

Gevolg is dus gat de deur niet meer open kan. Ook openen via de grendel aan de binnenkant van de deur leidt tot niets. De deur is en blijft op slot.

Ook de accu los en daarna opnieuw proberen helpt niet.

Ik ben vanmorgen ook nog even bij de BMW dealer in Assen geweest maar die ziet ook geen eenvoudige oplossing. De deurbekleding moet eraf met een gesloten deur!!!

Dat gaat een paar uur kosten volgens hun, en dat kan ik me voorstellen.

Heeft iemend een idee wat er aan de hand kan zijn, en hoe ik de deur open kan krijgen?

Dit geintje gaat me zo een deel van mijn vakantie kosten ben ik bang.

Alvast bedankt,

Jurgen

Link naar reactie
  • Administrator

Lukt het ook niet als je heel snel aan de klink trekt als het knopje omhoog gaat, of het knopje dan vast houden en met de klink openen?.

Link naar reactie

Nee, dat helpt ook niet. Die deur zit op slot en blijft op slot. Heb echt van alles geprobeerd. Ik moet mijn vakantie afbreken en een ander auto thuis gaan ophalen want dit is k..

Link naar reactie

is k jurgen maar ik ken dat ik zat in polen toen mijn bestuurdersdeur weigerde.

bij mij was de bowdenkabel kaduuk.

ik moest ook de deurkaart eruit klooien met een dichte deur,is btw wel te doen hoor maar idd lastig.

paar uur werk is het nu ook weer niet,om de kaart er uit te klooien.

desnoods de stoel losmaken.

bij mij ging de deur wel van slot maar gewoon niet open,misschien dat bij jou het slot mechanisme /unit kapot is.

kan misschien ook nog wel in de GM 5 module zitten..

Link naar reactie

Ik heb net ook de monteur van de ANWB nog even laten kijken. Kent BMW's zeer goed (oud garagemonteur) en vertelde me dat de motor die de pen die de deur ontgrendeld te zwaar loopt waardoor de tandheugel slipt. Enige remedie is de deurbekleding eraf zien te halen en dan de motorunit vervangen. Kloteklus, maar wel te doen. Einde Z vakantie dus.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

jammer man,zo,n motorunit is btw niet eens heel duur en vrij simpel te vervangen hoor,als je er maar bij kunt komen.

ik heb er aan bb ook een nieuwe inzitten.

als je mij zegt waar de sleutel lig kan ik die dikke 5 touring wel even komen brengen hoor :P

Link naar reactie

Da's balen Jurgen, maar lijkt inderdaad op het bowdenkabelprobleem:

kabel rafelt, binnenkabel komt niet meer geheel terug in de buitenkabel, heveltje blijft wat hangen en blokkeert het gehele slot. :(

Kabeltje kostte een jaar geleden 10,61, (zie linkje van Sander) maar levert voor een paar honderd euro ergernis op. :rant:

Als je geluk hebt is het alleen het kabeltje en hoef je zelfs geen slot of motortje te vervangen.

Sterkte met het ( laten ) verwijderen van de deurbekleding, want dat is inderdaad een giga t****n werk....

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

naah niet overdrijven jongens,ok het is even lastig maar het is te doen hoor.

Kan je (of een handige monteur) niet tussen het raam en het raamrubber met een haak komen en zodoende de deur ontgrendelen? (dus zoals je dat in films ziet :))

Dan is de deur open en heb je de binnenbekleding er zo uit zonder risico op beschadiging.

Daarna schuimvoering er voorzichtig aftrekken en het kabeltje (of motortje) vervangen. Dat moet een garage toch in een half dagje kunnen als ze de onderdelen hebben?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

want dat is inderdaad een giga t****n werk....

naah niet overdrijven jongens,ok het is even lastig maar het is te doen hoor.

Ik bedoelde dan ook als de deur nog in 't slot zit, anders is 't peanuts.... :)

Overigens gaat -als ik me de constructie goed herinner- 'n "Slim Jim" niet werken; de hevel van het slot zit onder de slotplaat zodat je er van bovenaf niet bij kunt en de hevel dient naar beneden gedrukt te worden terwijl je met zo'n strip de hevel juist naar boven trekt.

Mogelijk dat er inmiddels 'n alternatieve versie/handige monteur is die 't weet te klaren, maar heb er een hard hoofd in... :(

Klinkt allemaal wat pessimistisch, terwijl ik eigenlijk hoop ik dat ik er naast zit en dat Jurgen snel laat weten dat 't allemaal mee viel ..

Edit: Ruud was me net voor :P

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Tsja, op zich ook niet raar dat autofabrikanten maatregelen nemen daartegen.

Maar je bent kennelijk goed op de hoogte van dat soort spul Cees......hoe zit dat eigenlijk?

:lol:

Link naar reactie

Iedereen die ik gesproken heb over dit onderwerp is het er over eens dat je de deur niet met een haak kunt openen.

Ik ga vrijdag op de weg terug van mijn vakantieadres bij Roodkapje langs om een plan de campagne te maken.

Zou de bowdenkabel kunnen zijn, de motorunit of de centrale regeleenheid. We zullen zien wat het is.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie

Vanmorgen toch nog maar eens lopen kloten met de deur, en je raadt het al: na enig klikken en rommelen met de deurklink is hij open!

Volgens mij heb ik niets anders geprobeerd dan in de afgelopen dagen, maar opeens gaat de deur zowel met de buitenklink als de binnengrendel gewoon open. Ook elektrisch vergrendelen en ontgrendelen werkt weer normaal.

Schiet mij maar lek. Ga vrijdag toch even bij Roodkapje langs voor een nadere inspectie, want ergens moet de oorzaak liggen.

Wordt vervolgd na inspectie van de deurgrendel.

Link naar reactie

Nee, niet echt. Had de koude start al een keer geprobeerd door 's morgens vroeg te proberen. Auto staat nu in de schaduw, maar het is hier nu 25 graden, dus niet echt koel.

Gevalletje 'vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van'. Heb echt de afgelopen dagen wel een uur lopen kloten met die deur maar geen enkel resultaat, en nu opeens klik, open.

Maakt de laatste dagen vakantie wel FF en stuk makkelijker, met name voor Marjan ;-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.