Ga naar inhoud

Obd scanner ELM 327


M3tje

Aanbevolen berichten

Ik heb een universele OBD scanner aangesloten, ELM 327 via wifi, op de ipad OBDscanner geïnstalleerd,
Het werkt, echter hij leest geen foutcodes uit, en daar had ik hem juist voor gekocht.
Is er een ander programma wat dit wel kan, ik lees op een ander forum iets over DASH, dat kost echter 41 euro dus ik informeer eerst maar even of er nog een andere optie is.
Ik vraag me trouwens af of je als het wel werkt bv het airbaglampje kunt resetten.
Verder ziet het er wel leuk uit, zou eigenlijk een beugeltje voor een ipad in de Z moeten maken, kan je onderweg ook nog even meekijken met al die klokjes.

2ytqxqq.jpg

Link naar reactie

Bij de action hebben ze speciale zuignap+houder voor de Ipad.

V.w.b. De ELM327, deze heb ik gekocht met de BT optie en diverse software pakketten uitgeprobeerd, maar kwam

nergens een reset optie tegen, volgens mij heb ik een keer gelezen dat de ELM 327 dit niet ondersteund.

Link naar reactie

Een elm327 leest alleen motorcodes uit. Als ie niets leest... dan heb je geen foutcodes ;)

Wil je airbags resetten en je auto programmeren, dan heb je een bmw specifieke obd2 software nodig (werkt niet met elm327 overigens) zoals Sander al zei:

Carsoft, BMW DIS, BMW INPA.

Link naar reactie

Oke, nou ja die koop je niet voor een paar tientjes, ik heb een paar probleempjes met het alarm en wilde die codes even uitlezen maar dan toch maar ff snel langs de dealert.

De module is verder wel leuk als extra op het dashboard( met de steun van 6 euro van de action)

Link naar reactie

carsoft kost niet zo veel hoor,kijk maar eens op ebay.

als je een tooltje scoort heb ik wel wat software voor je.

ik heb die zooi zelf ook allemaal ik werk er alleen zo weinig mee dat ik lang niet alle kneepjes ken.

Link naar reactie

Snel nog ff gegoogled, maar ik lees dat je er een apart besturingssysteem voor moet installeren of een VM draaien met unix?

Heb jij dat ook allemaal doorlopen om het werkend te krijgen?

Link naar reactie

alleen heb ik begrepen dat de airbag melding niet gereset wil worden met carsoft dat moet via dis (ik weet dat het moet kunnen maar kon het even niet meer vinden ja)als je dt allemaal wilt hebben dan heb ik wel een adresje voor je.

Link naar reactie

ik heb zo iets

http://www.ebay.de/itm/BMW-Diagnose-Interface-fur-Carsoft-OBD2-/161056061873?pt=Elektroger%C3%83%C2%A4te&hash=item257fb079b1

maar misschien kun je beter een setje met dis progman ncs expert en z kopen,pm mij maar even ik heb wel een emailadres voor je waar je dat prima kunt kopen.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Dat is niet duur, maar ik zie het wel zitten om er een te hebben die het gelijk doet, dus zonder installatie, dat apparaat kost 9 tienen, das ook niet de wereld,

Ik ga het maar gewoon proberen, maar ik begrijp dat jij die extra functies(dis) die je kunt programmeren ook onder controle hebt,

Zie jij er brood in om dat een keer voor mij te doen?

Link naar reactie

nja is maar net wat je wil,ik heb progman en daar kun je het car and key memory mee aanpassen ,dus coming home lights,en de aanjagerstand en van alles,ergens op t forum is een hele lijst van dingen die je kunt instellen.

mijn ervaring is wel dat de meeste z,s deze al goed hebben staan zeg maar.

wat bedoel je met extra functies?

  • Like 1
Link naar reactie

nja is maar net wat je wil,ik heb progman en daar kun je het car and key memory mee aanpassen ,dus coming home lights,en de aanjagerstand en van alles,ergens op t forum is een hele lijst van dingen die je kunt instellen.

mijn ervaring is wel dat de meeste z,s deze al goed hebben staan zeg maar.

wat bedoel je met extra functies?

Die lijst bedoel ik, ik kan hem alleen niet meer vinden??

Die wou ik ff langslopen en dan wat dingen aanpassen.

Link naar reactie
  • Administrator

Airbag lampje kan ik wel resetten met carsoft

Ja van een Z3... Z4 is een ander verhaal

Link naar reactie

Ik heb de Icarsoft i910 gekocht (sinds 2 weken) het resetten van div storingen in div module zoals accu spanning te laag gaat erg makkelijk. Je vindt op Youtube uitleg over dit apparaat en andere.

Het is alleen jammer dat de service interval niet te resetten is met dit apparaat.

Dit kan weer wel met het VAG uitlees apparaat wat ik heb voor de Polo.

Dus ik denk er nu ook over na, of om de software te kopen of om op MP een reset kastje te kopen.

Ik neem aan dat die werken. Ik geloof voor en na 2001=OBD1 en OBD2.

Alleen of dit kastje ook de remservice interval reset is onbekend, de leverancier weet het ook niet??

Indien ik iemand kan helpen met de Icarsoft i910 of iemand wil hem wel eens zien, kom maar langs??

Overigens zijn ze niet duur en het werkt makkelijk, voor zover ik er wat mee gedaan heb.

Gr Fred

Link naar reactie

Ik heb inmiddels via ebay nog een obd2 tooltje gekocht, en die doet het niet,of ik heb geen foutmeldingen meer?

Kan je met jouw apparaatje ook storingen opslaan of kan je alleen uitlezen en resetten?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.