Ga naar inhoud

Ik heb al een e89 maar voor wie er nog wat vragen heeft topic.


sandere39

Aanbevolen berichten

hier dan maar de e89 gerelateerde vragen over van alles en nog wat stellen?

uiteraard hopende op antwoord van de gelukkige bezitters van die e89.

dus... je koffertjes plaatsen onder de afdekking en dan het dak open doen?

ik lees 180 liter kofferbak inhoud met het dak open maar wat betekend dat in de praktijk voor de bagage,twee flinke sporttassen?

met dank aan maurits zonder fouten in de topicnaam.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

kan dat ?

dan graag!

diegenen die ervaring hebben met het "nieuwe"type zijn de aangewezen personen om antwoord te geven op vragen rond deze modellen,het zou dan ook wel leuk zijn als er een serieus antwoord gegeven word.

toch? :blink:

Link naar reactie

^Sander, ik vind dat je gelijk hebt. Toen ik de vraag stelde in het andere topic was het ook serieus bedoeld, één van de grote verschillen tussen klapdaken en softtops is het gebruik van de kofferbak, dus zeker een overweging bij de aanschaf.

Link naar reactie
  • Administrator

ik lees 180 liter kofferbak inhoud met het dak open maar wat betekend dat in de praktijk voor de bagage,twee flinke sporttassen?

Gisteren even bij Black Beauty onder de klep gekeken. Met dak dicht een zee van ruimte, met dak open wordt het beperkt tot 2 kratjes bier (volgens Eddo). Tussen/achter de stoelen zit ook nog een behoorlijke opbergruimte wat ik mij van Arno's Z4 kan herinneren.

Link naar reactie

Zal ik het maar serieus proberen...

Met dak dicht inderdaad meer dan voldoende ruimte. Lijkt me niet dat dit een issue is.

Met dak open is de ruimte beperkt tot wat onder het bagagescherm past. Dit betekent voor mij in de praktijk dat met een flinke tas boodschappen het dak even dicht moet omdat het met het bagagescherm naar beneden moeilijk eruit krijgen is. De bagageruimte loopt wel best diep door. Ik kan zonder problemen mijn golftas meenemen en open rijden, alleen moet ik een alternatief plaatsje vinden voor mijn houten (zijn wat langer dan normale clubs). Er is een speciale kofferset beschikbaar van 3 koffers waar je mee op reis kan, meer dan voldoende voor mijzelf persoonlijk.

Bagageruimte in de cabine is wat beperkt. De richel waar Rob het over heeft loopt achter de stoelen langs waar een netje voor opgehangen is. Ik leg hier meestal wat sleutels en eventueel mijn camera neer in de auto. Grote verschil met de E85 is dat die nog een flinke opbergcabine heeft tussen de stoelen, deze zit in de E89 niet. Het enige nadeel van de E89 is dat als je bekerhouders wil deze de helft van de ruimte onder je armsteun innemen, en dat deze in de auto zijn geplaatst met het opbergpakket. Als je dit niet hebt is het blijkbaar nogal een hele operatie de bekerhouders alsnog erin te plaatsen.

Verder qua auto moet ik zeggen dat het als méér auto voelt. Niks ten nadele van de E85 want ik mag dat lekkere skelter gevoel wel, maar toch. De auto voelt wat voller aan en met de sportstand is het alsnog een strak sturende auto (moet je wel adaptief onderstel hebben denk ik?).

Verder de goede dingen: Nieuwe iDrive met iPod ondersteuning, erg goede carkit ook met open rijden, minder wind in de cabine omdat de ramen verder doorlopen dan bij de E85 en de stalen kap is wel lekker als het eens geen lekker weer is.

Hoop dat dit een beetje serieuze poging is voor je <_<

Link naar reactie
  • Administrator

Achter de stoelen kon je volgens Nadia 8 paar schoenen kwijt.

Denk dat die van Ed van 't zomer niet achter de stoelen bij Jordy gaan passen :lol:

Link naar reactie

@ de baron...gaat ie echt niet weg,ook niet als ik een z4 met de mooiste wielen ooit ter inruil aanbied?

@ mooz thanks voor de info.

ik wil er een ,ik wil er een,ik wil er een..........maar moet nog sparen.

heb wel nog een paar sleutelrubbertjes verkocht ,en jullie weten wat er dan kan gebeuren...

Link naar reactie

Kan er weinig aan toevoegen mbt kofferruimte, die is krap (maar bruikbaar). Heb geen moment spijt gehad van de overstap E85 > E89. Er zijn een paar kanttekeningen:

Wat ik nog toe kan voegen is dat de bekerhouders zowel in de E85 als in de E89 onhandig geplaatst zijn. In de E85 verbaast het me dat ik ze nooit gebroken heb bij in/uitstappen en in de E89 kun je de armsteun niet gebruiken als je de bekerhouder in gebruik hebt.

Daarnaast is de stabiliteit boven de 200 km/h slecht (voor wie het wat interesseert....) en het bochtengedrag niet zo goed als dat van de E85. In mijn oude E85 3.0Si kon ik in Dld fluitend 250 rijden, terwijl de E89 erg onrustig wordt. Op het Duitse Z4forum lees je hier veel meer over. De gebruikte onderdelen zijn prima, de afstemming niet. Schmickler Tuning heeft hier een dienst voor ontwikkeld waarbij het weggedrag geperfectioneerd wordt (750€). Persoonlijk stoort het mij niet, ik ben niet zo'n racer.

Linkje: http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/e89-fahrwerk.82318/

Wat hierboven staat klinkt misschien een beetje negatief, maar dit is echt het enige dat ik kan bedenken. De E89 (35is) is de eerste auto waarover ik helemaal tevreden ben. Blijkbaar is het ook een auto die meer losmaakt bij anderen want je krijgt veel meer reacties. Bij het tankstation, op de weg en zelfs als je staat te wachten voor een zebrapad spreken mensen je aan en krijg je complimenten... :blink:

Link naar reactie
  • Administrator

Ja de Z houden en een ander bootje kopen bv een performance 607 superpro spezial (en dat is geen Peugeot)

Link naar reactie

kan je zeggen dat ik de kofferruimte zelfs met open dak mee vind vallen tenminste ten opzichte van de z3 ......mijn grote samsonite die maar net in de z3 past kan met gemak onder het bagagascherm en dan is er ook nog ruimte over voor n weekendtasje,wel moet voor het in of uitpakken het dak dicht.

verder kan ik je nog zeggen dat ik er super blij en tevreden mee ben maar ik heb geen e85 gehad dus kan daar niet mee vergelijken

Link naar reactie

nee dat is zo,ik heb het verhaal niet helemaal doorgelezen hoor ,maar als dat zo is dan is dat zeker een optie.

laat ik mij ook niet door afschrikken ,de huidige prijzen doen dat nog wel even maar dat zal ook wel veranderen.

Link naar reactie

Ben bezig een andere Z4 (E89) te kopen.

Ben bij toeval een hele mooie tegen gekomen bij Ekris

Wil graag even weten hoe jullie ervaring is met de 3.0iA

Het is een High executive met bijna alle mogelijk bedenkbare opties

De kleur is Spacegrau metalic.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.