Ga naar inhoud

Lampje Dynamisch (D) Stabiliteits (S) Controle (C) gaat branden


Peter Knops

Aanbevolen berichten

  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

verbrand?

haha nee maar ik zie ook wel eens dat dsc branden en dan houd de auto ook in ,in een bocht.

maar dat steekt maar heel af en toe de kop op.

soms denk ik wel eens dat het met nattigheid te maken heeft en/of dat het vaker gebeurd met de zomerwielen er op.

uitlezen geeft geen melding van een fout......

zolang het maar heel af en toe gebeurd schrijf ik het af als een kromme volt of dergelijke.

heb jij er vaak last van?

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Ik heb na weken eindelijk het "euvel" gevonden....

Ik heb op 21-05 de achterbanden vervangen, een ander type en merk dan de voorbanden ( die waren nog redelijk goed)

Achter heb ik HANKOOK 265/30 R19 gemonteerd en voren lagen nog de "oudere" Continentals.

Er was dus per direct helemaal NIET meer mee te rijden en dit heeft mij ook een gedeeltelijk het (rij) plezier tijdens de LIMBOrit ontnomen :-(

Bij snelheden boven de 80 en bij het nemen van een flauwe bocht ging dus meteen het DSC lampje branden, verloor de auto zijn of haar stabiliteit en bij iets scherpere bochten trad blijkbaar daardoor ook de ABS in werking... dat is dus het inhouden waar "sleutelrubber guru"het over heeft.. en dat is NIET fijn....

Idd uitlezen meldt dus geen enkele fout...

Na veel heen en weer naar de garage en test rijden hebben we de auto naar de banden leverancier gebracht, die heeft er vervolgens ook mee test gereden... Er was inderdaad NIET mee te rijden en snelheden boven de 120 waren al sowieso niet aan te raden omdat je het idee had de auto totaal te verliezen..

De voorbanden ook vernieuwd en het euvel is verholpen...zij ligt weer als een blok , loopt als een "naaimasjientje" en ben helemaal happy en acheraf blij dat het enkel de "banden" waren... ( heb ook wel de ophanging rubbers vervangen omdat er een schurend geluid werd geproduceerd wat te maken had ( blijkbaar) met de verlagings van de auto (Eibach)

Ik was bang dat het schuren en de totale onstabiliteit met elkaar te maken had....

Dus... als iemand dit ook heeft.... de ZZZZ is dus gevoelig voor verschillende type banden ( voor en achter)

grt Peter ( ps ben erg te spreken geweest over de service van de garage.. ( Bosch Service Center in Born)

aangepast door Peter Knops
Link naar reactie

Bizar zeg.

Ik heb wel even met verschillende banden voor en achter gereden, maar nooit dit soort dingen meegemaakt.

Heb je de rest van het onderstel goed laten doorlichten? Dan doel ik vooral op alle ophangrubbers en (globaal) de wieluitlijning.

Zag het slijtagepatroon van de banden er normaal uit?

Je hoort wel verhalen van dat sommige banden echt slecht zijn, maar dergelijke verschillen is bijna onvoorstelbaar (niet dat ik ervaring met hele slechte banden heb)

Link naar reactie

hmm ik denk dat het misschien ook te maken heeft in het verschil in diameter van de oude voor en nieuwe achterbanden.

de bandenmaten van een z4 mogen niet teveel verschillen omdat de dsc dan een afwijking gaat meten en in grijpt.

ik heb btw onlangs nieuwe conti sc 5 onder de auto en ik moet zeggen vrij gelukkig te zijn met de nieuwe bandjes.

Link naar reactie

Bizar zeg.

Ik heb wel even met verschillende banden voor en achter gereden, maar nooit dit soort dingen meegemaakt.

Heb je de rest van het onderstel goed laten doorlichten? Dan doel ik vooral op alle ophangrubbers en (globaal) de wieluitlijning.

Zag het slijtagepatroon van de banden er normaal uit?

Je hoort wel verhalen van dat sommige banden echt slecht zijn, maar dergelijke verschillen is bijna onvoorstelbaar (niet dat ik ervaring met hele slechte banden heb)

Ophangrubbers had ik ook laten vervangen, uitgelijnd ook... dat mocht niet helpen...

mijn diameter van de banden waren en zijn voor gelijk ( 19 inch) enkel de breedte niet 235 tegen 265

slijtage ook gelijkmatig... het was enkel het verschil in banden en wellicht het verschil in profiel... maar hij leek het achter te verliezen ipv voren.... maar nogmaals ik ben blij dat het verholpen is...

Link naar reactie

Ook gehad. Vandaag laten repareren, bleek een van de 2 druksensoren te zijn die aan het remvloeistof-bakje zitten.

Had vraag op forum van Facebook gezet. Kreeg diverse mogelijke problemen zoals:

ABS sensor defect/ stuurstand sensor defect/ central-unit defect.

Nieuwe banden geplaatst geeft kennelijk ook wel eens de foutmelding.

Idem remindicatoren van de blokken....

Tja, het was gelukkig alleen maar de druksensor....

aangepast door @lexander
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Bij mij brand dit lampje sinds een week samen met het remmen lampje helaas brand het "slechts"95% van alle tijd.

Tips die ik van jullie lees zijn..slijtage indicatoren remblokken en druksensoren in het remolievaatje. en tenslotte nog achterbanden????

De achterbanden kan ik nog uittesten door mijn winterwielen er op te leggen...

Nog meer tips of tests?

Gr Bert...

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 6 maanden later...

Ik heb hier ook een beetje last van, dus op bochten van grote klaverbladen dat ik soms (in een bocht naar links) de abs rechtsvoor voel ingrijpen.

Ik ben achter van 255 naar 265 gegaan die dus ook iets groter in omtrek is.

Ik dacht eerst dat ik m'n auto maar eens moest uitlijnen, maar wellicht is dit probleem waarschijnlijker.

Ik zal eens kijken met inpa/dis of er iets is waarmee je de abs kan afregelen of her initiëren. ik acht de kans bijzonder klein dat er iets fysieks mis is met de sensoren oid

Link naar reactie
  • Administrator

De Touring van ons deed dat laatst met 130km/u rechtuit op de snelweg... ik wist dat Richelle hard kon gillen, maar zó hard...

Link naar reactie
  • Administrator

alle 4 de banden tegelijk wisselen....

Nou dat lijkt me meer een broodje aap verhaal, 2 jaar geleden ook alleen mijn achterbanden vernieuwd en ook toen nergens last van
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.