Ga naar inhoud

Wat je kunt doen met Torque Pro en de OBD2 scanner


Aanbevolen berichten

Ik heb Torque Pro op mij telefoon gezet en eens gaan kijken wat je er mee kon doen. Best geinig. Ik vond op google.play een plugin waarmee je je rit kunt opnemen. Je kunt je eigen dashboard samenstellen. Ik was zeer benieuwd naar het benzine verbruik. Dat viel wel even tegen. Met optrekken gebruikt de ZZZ ongeveer 1:3 en 1:5. Als ik de heuvel op rij naar huis doe ik 1:2~1:3.
Maar met kruissnelheid zit ik tussen de 1:9 en 1:12

Je kunt ook een kaart invoegen met het coderen van de video.

Ik heb het ritje naar mijn werk opgenomen, circa 18 minuten rijden. Het beeld is een beetje schokkerig, want mijn houder is zo een buigbare arm. De houder van de GoPro camera is beter.

Het is een leuke tool om clubritten op te nemen.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Naar aanleing van bovenstaande Torque (light versie) gedownload en geïnstaleerd. Bovendien Track recorder. Ik heb een Samsung S3.

Helaas krijg ik geen menu op mijn S3 te zien. Slechts de mogelijkheid om het display naar keuze aan te passen, end. Kan er dan ook weinig mee. De vraag is dan ook, moet ik de Pro versie gebruiken om dit alles wel te kunnen.

Volgens de nodige forums zou je Track Recorder ook zonder ODB2 moeten kunnen gebruiken, maar ik krijg ook dat menu onder Torque niet te zien.

Kun je me meer info geven. Blijkbaar werkt deze app bij jou wel.

Link naar reactie

Ik heb een Samsung Tab en krijg de OBD2 scanner niet gepaired, terwijl ik met mijn vorige tablet van Archos geen enkel probleem had.

Op internet eens wat rond gekeken en veel mensen hebben problemen met het pairen van Samsung devices via bluetooth.

Zover ik het er uit kan halen is Samsung ook echt niet voornemens om dit probleem op te gaan lossen.

Met mijn HTC smartphone werkt alles normaal, icm torque pro....de trackrecorder hen ik nog nooit geprobeerd.

Link naar reactie

Bij mijn vorige Z(1.9) werkte Torque probleemloos, bij mijn huidige(2.8) maakt hij wel verbinding maar krijgt hij geen data binnen. Ik kan wel de foutcodes uitlezen en de adapter status is ook okay, maar helaas geen enkele sensor beschikbaar.

aangepast door duikie
Link naar reactie

Ik heb de vid gemaakt met een S4, maar op de S3 werkt het ook. Beide telefoons hebben de stock rom (Engelse versie)

Bij Track recorder onder op de pagina staat: Note: This plugin needs the full version of Torque

Ik gebruik dan ook Torque Pro. Om extra meters op het scherm te krijgen, moet je het scherm langer aanraken. Er komt dan een menuutje te voorschijn.

Link naar reactie

Bedankt voor alle reacties zover. Blijkbaar niet opgelet, dat Track Recorder de Pro versie benodigd.

Maar als de light versie op mijn S3 al niet goed werkt dan mag ik aannemen, dat de Pro versie het ook niet doet.

Het enige wat ik krijg zijn 6 schermen waarop ik meters kan zetten via een menu'tje. Als ik zoals je zegt lang druk, dan is het enige dat verschijnt: ADD dISPLAY (hetzelfde als ik op de menuknop van de S3 klik en kies voor voeg display toe.

Selecteer ik dit, dan krijg ik wel wat keuze mogelijkheden als DIAL, GRAFIEK, DISPLAY, end. Is dit correct?

Ik begin te geloven, dat dit allemaal correct is en dat de rest pas werkt als er daadwerkelijk een ODB2 gevonden is.

Is mijn veronderstelling juist?

Het ging mij echter voornamelijk om Track Record. Vandaar mijn interesse in Torque, want anders kan TR niret greïnstalleerd worden

Link naar reactie

Bedankt voor alle reacties zover. Blijkbaar niet opgelet, dat Track Recorder de Pro versie benodigd.

Maar als de light versie op mijn S3 al niet goed werkt dan mag ik aannemen, dat de Pro versie het ook niet doet.

Het enige wat ik krijg zijn 6 schermen waarop ik meters kan zetten via een menu'tje. Als ik zoals je zegt lang druk, dan is het enige dat verschijnt: ADD dISPLAY (hetzelfde als ik op de menuknop van de S3 klik en kies voor voeg display toe.

Selecteer ik dit, dan krijg ik wel wat keuze mogelijkheden als DIAL, GRAFIEK, DISPLAY, end. Is dit correct?

Ik begin te geloven, dat dit allemaal correct is en dat de rest pas werkt als er daadwerkelijk een ODB2 gevonden is.

Is mijn veronderstelling juist?

Het ging mij echter voornamelijk om Track Record. Vandaar mijn interesse in Torque, want anders kan TR niret greïnstalleerd worden

Ja, zo werkt dat. Je kiest eerst het soort meter wat je wilt (smaken verschillen), en daarna krijg je een lijst met sensors waar je uit kan kiezen. Als je online met de OBD2 bent, zijn de sensors die verbonden zijn groen.

Ik gebruik een scanner van ebay, wat in mijn geval werkt. http://tinyurl.com/d5zroy7 Voor US$10 heb je er al een.

Op de website van de developer staat hoe je de video kan renderen. Want de telefoon neemt namelijk 3 bestanden op. De OBD2 gegevens, de route en de video zelf. Deze moeten samen gesmolten worden to een speelbare video. Je kunt de video met meters wel via Torque afspelen.

Link naar reactie

bestaat er zo'n bluetooth scanner ook voor een ronde 20 pins OBD stekker?

Verloopstekkers van de ronde contrastekker-onder-de-motorkap naar 'standaard' OBD2 bestaan, en zijn via bijvoorbeeld eBay voor nette prijzen te vinden.

Ik gebruik Torque Pro op een Samsung Galaxy S, met zo'n made in China bluetooth-zendertje van een paar Euro. Dat werkt probleemloos (zowel herkennen van de bluetooth-dinges als uitlezen van de auto) met mijn auto-van-de-zaak, maar ik krijg 'm niet aan de praat op mijn prefacelift Z3...

Link naar reactie

Misschien kan iemand mij helpen.

Torque staat keurig op mijn Samsung SIII. Bluetooth adapter in de OBD2 stekker van mijn Z3.

Vervolgens netjes gepaired. Dat gaat allemaal prima. Geeft ook aan dat de SIII met de bluetooth adapter is verbonden.

Torque scan automatisch diverse protocollen voor verdere communicatie, maar dan houd het op.

Zie tijdens dit scanproces wel allerlei ledjes op de adapter oplichten, dus dat lijkt goed te gaan.

Heb dit uiteraard met contact aan en ook nog eens met draaiende motor geprobeerd.

Torque meldt, dat er niet gecommuniceerd kan worden met de ECU.

Adapter functioneert met ELM 327 v1.5

Mijn Z3 is een 1.9 (118 Pk versie) van februari 1999. Het lijkt er op, dat de OBD2 stekker (onder het dashboard) niet compatibel is. Is dit zo?

Zou een OBD1 naar OBD2 adapter de oplossing kunnen zijn. Die keren dat ik bij Roodkapje was, heeft Ruud steeds voor diagnose de OBD1 gebruikt. Mogelijk is deze alleen een echte diagnose stekker.

Iemand ervaring of advies?

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Open Torque, ga naar settings>OBD2 adapter settings>Choose Bluetooth Device. Select hier je Bluetooth device. Ik had het zelfde probleem.

Ga ik naar settings dan zie ik de volgende instellingen: Bluetooth ingeschakeld (staat bluetooth aan?) Antwoord: ja en aangevinkt (ok)

Verbinden met de adapter: are you connected to the OBD2 adapter? Antwoord Ja OBDII [ 11:22:33:DD.EE:FF] en aangevinkt (ok)

De andere keuze is mijn GSM carkit.

Verbinden met ECU: kan de adapter communiceren met de ECU van de auto? Antwoord: nee

Verder kan ik geen instelling vinden. Of zie ik toch iets over het hoofd?

Op wat andere forums kom ik berichten tegen dat de Z3 pas vanaf 2000/2001 ècht OBD2-compatibel is.

Het lijkt er dus op, dat mijn Z3 geen echte OBDII heeft. Is van 1999 zoals ik al schreef.

Zou het gebruik via een OBD1 naar OBD2 adapter wel werken of loop ik dan tegen hetzelfde non-compliant probleem aan.

Ga het ook nog eens proberen in de auto van mijn buurjongen. Hij heeft een 316 met dezelfde motor als mijn Z3.

Maar mocht iemand het antwoord weten op de vraag betreffende de OBD1->OBD2 dan hoor ik dat natuurlijk heel graag.

Zo'n adapter is op EBay in grote getale te vinden.

Alvast dank voor jullie meedenken en suggesties.

Link naar reactie

Via OBD1 krijg je (zoals ik de roddels geloof) niet het juiste type signaal/protocol dus dat wordt niks met een OBD2 dinges.

Heb ik zelf nog een vraag over: weet iemand of er een kitje bestaat (DIY wellicht) dat uit de OBD1 stekker de Live Data kan uitlezen?

Carsoft 6.5 heeft namelijk wel een optie om live data uit te lezen en dat zou ik dan op een handzamere manier willen dan de laptop meezeulen...

Link naar reactie

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Toch nog maar even geprobeerd om te zien of mijn bovenstaand verhaal helemaal correct was weergegeven.

Wat schetst mijn verbazing: keurig verbinding en ook de ECU communiceert. Een tweetal minuten om de data te verversen, keurig test rapportje en foutuitlezing meldt één fout P0410. Die ga ik even bij Ad opzoeken.

Motor even laten lopen en wat realtime-informatie laten tonen op de S3. Gaat helemaal goed. :clapping:

Beiden geweldig bedankt. :thumbup:

Ga er de komende dagen eens mee spelen om de mogelijkheden te leren kennen die voor mijn Z3 beschikbaar zijn.

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Is dat Torque programma ook te krijgen voor apple producten of is het alleen voor android o.s.

ik vond het volgende antwoord op een engels of amerikaans forum

http://www.gencoupe.com/engine/77225-app-iphone-like-torque-android-phone.html

"No, you must use an adapter with WiFi. Apple uses a proprietary Bluetooth stack meaning that the creator of Torque would have to pay Apple a fee to use their stack instead of an industry standard one for the Droids, etc. There are a couple apps as I recall for the iPhone / iPad. I do not know how good they are or what their capabilities might be. Bottom line, a BT adapter will not work with Apple products. So Apple is the NEW Micro$oft."

Ze geven wel enige suggesaties voor alternaieven. Misschien kun je daar iets mee.

Link naar reactie

Weet nu waarom het eerst niet werkte. De volgorde van handelen is de oorzaak.

Eerst de obd2 scanner in de stekker steken en dan pas het contact aan.Torque opstarten en dan vindt Torque in no-time de scanner en leest dan ook de ECU.

Foutcode P0410 wordt keurig gewist als je dat initieert. Tot nu toe niet terug gekomen. Mogelijk vals alarm. Ga het zien.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben een paar dagen zoet geweest met Torque en specifiek met TorqeRecorder. De uitlees unit werkt prima zoals ik al melde. Daarna was het de beurt aan de video mogelijkheden. Opnemen met de informatie (meters) naar keuze in het videobeeld gaat moeiteloos en de resolutie is heel goed (afhankelijk van je eigen keuze).

Ik wilde daar een gecombineerde file van maken, want uiteraard slaat de telefoon alleen het videobeeld op zonder de meters. En je wil de video ook wel eens op een wat groter beeld laten zien, toch? Maar kreeg dit niet voor elkaar. Lukte wel als een soort ondertitels maar niet met de halfdoorlaatbare meters (analoog of digitaal) in beeld. Diverse forums afgezocht maar niet een eenduidig antwoord kunnen vinden..

Met hulp van Dobiwallah (ja, via mail is de wereld klein :thumbup: ) er uiteindelijk uit gekomen. Prachtig (actie-) opnames met b.v. de meters voor snelheid, toerental, PK's en of Kw , etc. in beeld. Mocht je interesse hebben en vermijden, dat je een soortgelijke zoektocht moet doen, laat me dat dan even weten, dan kan ik je vast verder helpen. Zonodig zet ik linkje van een stukje video op de site als daarvoor interesse is. Maar er staan genoeg voorbeelden op youtube, denk ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.