Ga naar inhoud

Hoeveel BMW types Z in Nederland


ad k

Aanbevolen berichten

Laatst mijn website weer eens op een aantal punten bijgewerkt waaronder het volgende overzicht.

Hierin staan alle kenteken registraties van de verschillende Z-types in Nederland.

Onderstaande getallen zijn gecorrigeerd naar aanleiding van foutieve berekening gemeld in posts hierna :sFun_whistle:

bmwz3kentekenregistrati.jpg

Opvallend dat het aantal Z3-tjes nog steeds stijgt (laatste jaar wel erg veel minder) hetgeen betekend dat er nog behoorlijk geïmporteerd word.

Afgelopen jaar is het aantal Z4-tjes ook behoorlijk toegenomen en dat zal een combinatie van nieuwe leveringen en import zijn neem ik aan want er zullen toch geen ruim 400 Z4's verkocht zijn.

Groeten

Ad

aangepast door ad k
  • Like 1
Link naar reactie

Dat ook, maar het komt vooral omdat de totalen van de jaren 2009 en 2010 niet kloppen. En ze kloppen niet omdat het jaartal bij de aantallen opgeteld is.

2009

277+6.046+2.066+98=8.487

8.487+2.009=10.496

2010

269+6.456+2.812+111=9.648

9.648+2.010=11.658

aangepast door Individual
Link naar reactie

Bijna 7.000 Z3, zijn er toch best veel. Hoe correspondeert dat eigenlijk met het aantal leden met een Z3 op het forum. En de Z4, is t een beetje conform de markt of zijn de verhoudingen op t forum heel anders?

Link naar reactie

Dat ook, maar het komt vooral omdat de totalen van de jaren 2009 en 2010 niet kloppen. En ze kloppen niet omdat het jaartal bij de aantallen opgeteld is.

Klopt, foutje in spreadsheetje, zal dit aanpassen :muur:

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Afgelopen jaar is het aantal Z4-tjes ook behoorlijk toegenomen en dat zal een combinatie van nieuwe leveringen en import zijn neem ik aan want er zullen toch geen ruim 400 Z4's verkocht zijn.

Volgens autoweek zijn er afgelopen jaar 134 Z4's verkocht:

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=BMW&modelserie=Z4

Link naar reactie

Ik durf het bijna niet te vragen maar is dit aantal ook per type (1.8, 1.9, 2.8, 3.0 en :m: ) uit te drukken?

Ik heb de getallen in de openings post aangepast en heb geen info per type kunnen vinden.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Wat betreft de Z3 :m: Roadster, een grove schatting dan maar.

Er zijn totaal ongeveer 278.000 Z3 roadsters geproduceerd. Daarvan zijn er 3.800 in de LHD ///M uitvoering geproduceerd. Dat is omgerekend ongeveer 1,36 procent. Als ik dit percentage projecteer op de Nederlandse registraties betekent dat er van de 6.742 Z3 Roadster er ongeveer 92 zijn uitgevoerd in de ///M specificatie.

Dat lijkt me eerlijk gezegd veel en veel te weinig....

Volgens mij zijn er op het forum al meer geregistreerd.

Bron: production numbers

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.