Ga naar inhoud

Verfraaien van de middenconsole


HOFFR02

Aanbevolen berichten

Hallo mede forumgenoten,

Na 15 jaar trouwe dienst is de ZZZ ook aan de binnenzijde wel een aan renovatie toe.

Met name de middenconsole was met allerlei boorgaatjes een doorn in het oog.

img1541.png

Aangezien de ZZZ nu in de winterstalling staat leek me dat een mooi klusje voor de

wintermaanden. Na de stoelen te hebben gedemonteerd kun je de middenconsole redelijk

eenvoudig verwijderen, alleen de aansluiting van de verwarmingskabels is een lastig klusje.

Na de console te hebben verwijderd kan deze in diverse delen uit elkaar.

img1544.png

3 schroeven om de leren zijbekleding te verwijderen.

img1545.png

3 schroeven en beugel aan de rechterkant.

img1547.png

4 schroeven aan de onderkant voor het pook gedeelte.

img1549.png

Vervolgens voorzichtig de 2 lipjes een beetje omhoog halen om zo de

verwarmingsknoppen los te halen.

img1550.png

En Walla de console is gedemonteerd.

Op EBAY reeds verschillende plakplaatjes voorbij zien komen om er een

kleurtje in te krijgen echter had ik hier niet veel vertrouwen in voor wat

betreft de kwaliteit. Aangezien wrappen momenteel in is en op youtube

verschillende filmpjes te hebben bekeken heb ik via 3M een a4 monster

kunnen bemachtigen van DI-NOC carbonfolie. Volgens de filmpjes is deze folie

in de gekste vormen te krijgen, en wat schetst mijn verbazing het is nog waar ook.

Het is een beetje oefenen maar met een goede föhn en in mijn geval een verfbrander

op temperatuur regelbaar is het ongelofelijk spul wat zich in de gekste hoeken laat vormen.

Bij stickerland carbonfolie besteld 122 bij 100, kosten 80 euries en binnen 2 dagen binnen.

Eerst het randje in de console glad gemaakt met epoxy en glad geschuurd.

img1561t.jpg

Hierna de boel goed ontvetten en schoonmaken en plakken maar.

Zie het resultaat van een dag knutselen. :wave:

img1564f.jpg

img1567i.jpg

img1568zc.jpg

Meteen maar een startknopje gemonteerd en de chromen ringen voor de

verwarming moeten de boel nog afmaken. :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ziet er netjes uit :newblush:

ook grappig is die startknop (sleutel op kontact en dan doorstarten met de knop?)

Kan niet wachten op de :wave: als hij weer gemonteerd zit

Link naar reactie

Beste mensen,

Bedankt voor de vele complimenten ben er zelf ook wel enthousiast over :holiday:

Voor wat betreft de vervolg foto's moeten jullie nog even geduld hebben.

Maar wees gerust ze komen zodra de rest van het interieur is aangepast.

Momenteel zijn we bezig om de deurpanelen weer als nieuw te krijgen.

Spuiten van de roosters van de tweeters, schoonmaken van de bekleding e.d.

Hierna gaan we de stoelen goed aanpakken, de vloerbedekking ligt inmiddels weer helemaal schoon

en lekker fris weer in de ZZZ. Wordt vervolgd :wave::petje:

Link naar reactie

Rob,

Als je de stoelen wil aanpakken: ik heb met een goede reiniger en dito leerverf de boel aangepakt. Resultaat: twee stoelen als nieuw. Zelfs kleine scheurtjes zijn niet meer zichtbaar. Uurtje werk per stoel. Spullen gehaald bij de Leerlooier in Den Haag. Succes!

Groet,

Pieter

Link naar reactie

[Dammmmm dat Di noc laat zich echt goed vormen, knap werk hoor.

Daar waar naden zitten of patronen op elkaar komen? Hoe is het daar te verwerken?

Heb wel zin in geborsteld aluminium voor mijn Zzzz

Enjoy the console Bert

Link naar reactie
Rob,

Als je de stoelen wil aanpakken: ik heb met een goede reiniger en dito leerverf de boel aangepakt. Resultaat: twee stoelen als nieuw. Zelfs kleine scheurtjes zijn niet meer zichtbaar. Uurtje werk per stoel. Spullen gehaald bij de Leerlooier in Den Haag. Succes!

Groet,

Pieter

Hoi Pieter,

Kun je ook aangeven wat voor materiaal je hebt gebruikt, en

is heeft de leerlooier ook een site want Den Haag is voor mij niet in de buurt :thumbup: ;)

Link naar reactie
[Dammmmm dat Di noc laat zich echt goed vormen, knap werk hoor.

Daar waar naden zitten of patronen op elkaar komen? Hoe is het daar te verwerken?

Heb wel zin in geborsteld aluminium voor mijn Zzzz

Enjoy the console Bert

Hoi Bert,

Indien er een naad is kun je deze laten overlappen en dan goed kijken of het patroon goed op elkaar aansluit, net zoiets

als behangen met een motief. Dan met een scherp mesje de dubbele folie doorsnijden en de restanten er tussen uit halen.

Hierna de twee delen goed tegen elkaar aan laten komen en je ziet geen verschil meer. Zie ook

Succes :thumbup: ;)

Link naar reactie
Hoi Pieter,

Kun je ook aangeven wat voor materiaal je hebt gebruikt, en

is heeft de leerlooier ook een site want Den Haag is voor mij niet in de buurt :newblush::rolleyes:

Rob,

Ze hebben een beetje debielige site met de url www.leerlooier.nl, maar er zit een websjopje in waar je alles kunt bestellen. Hun verf draagt de eigennaam als merk, maar is echt top. Wat je minimaal nodig hebt is:

reiniger/ontvetter (van de leerlooier)

verf (van de leerlooier)

lederbeschermer (van de leerlooier)

En let op, je hebt echt weinig nodig. Het is net een soort water, verdeelt zich daarom makkelijk en dekt in 1 keer (hoewel 2 tot drie keer verven aangeraden wordt)

Afhankelijk van de staat van ontbinding van je stoelen kun je ook nog filler voor grotere scheuren (van de leerlooier), kattekrabspul voor de kleine krasjes (van de leerlooier) en matteringsvloeistof als je een matte kleur wilt (van de leerlooier) krijgen. En oh ja, ze geven er ook gratis sponsjes voor het opbrengen van de verf bij (van de melkboer natuurlijk!!)

Ik zou ze overigens minimaal even bellen en uitleggen wat je wilt. Ze storten dan alles wat ze weten in een monoloog van een uurtje of twee over je uit. Ze zijn echt heel deskundig. Autoleer schijnt toch weer een andere behandeling nodig te hebben dan pakweg bankleder (nooit geweten). Ze geven echt goed advies. Eventueel willen ze de stoelen tegen een kleine meerprijs voor je verven (tot en met volledig opnieuw bekleden met BMW-leer), maar het is echt een eenvoudig klusje. Je kunt het eigenlijk niet fout doen. Als je een speciale kleur stoelen hebt dan is het echt raadzaam om hen ter plekke de juiste kleur te laten bepalen. Dan krijg je op maat gemaakte verf. Los daarvan, ik heb zwarte stoelen en ik heb de normale standaard zwarte verf gebruikt met mattering. Uitstekend! Tenslotte: als je je stoelen in een andere kleur wilt verven dan gaat dat ook uitstekend, maar dan moet je eerst een extra primer op je oude kleur aanbrengen.

Nou, dawazzum. Ik hoor het wel als je vragen hebt. Succes!

PS. let ook even op de hilarische tekst waar ze stellen "en als u een nieuw kleurtje leer in uw vliegtuig wilt, dan hebben we daar 30 soorten leer voor". Zo van, als je genoeg geld hebt voor een auto met leer, dan heb je waarschijnlijk ook geld voor een vliegtuig!!!!!

Groet,

Pieter

Link naar reactie

mooi resultaat

vraag me alleen af of indien je cabrio staat geparkeerd en de zon erop gaat inwerken de folie zijn eigenlijke vorm weer gaat aannemen

aangezien deze ook zo op de warme lucht reageerd

maar nogmaals ziet er goed uit :newblush:

Link naar reactie
Rob,

Ze hebben een beetje debielige site met de url www.leerlooier.nl, maar er zit een websjopje in waar je alles kunt bestellen. Hun verf draagt de eigennaam als merk, maar is echt top. Wat je minimaal nodig hebt is:

reiniger/ontvetter (van de leerlooier)

verf (van de leerlooier)

lederbeschermer (van de leerlooier)

En let op, je hebt echt weinig nodig. Het is net een soort water, verdeelt zich daarom makkelijk en dekt in 1 keer (hoewel 2 tot drie keer verven aangeraden wordt)

Afhankelijk van de staat van ontbinding van je stoelen kun je ook nog filler voor grotere scheuren (van de leerlooier), kattekrabspul voor de kleine krasjes (van de leerlooier) en matteringsvloeistof als je een matte kleur wilt (van de leerlooier) krijgen. En oh ja, ze geven er ook gratis sponsjes voor het opbrengen van de verf bij (van de melkboer natuurlijk!!)

Ik zou ze overigens minimaal even bellen en uitleggen wat je wilt. Ze storten dan alles wat ze weten in een monoloog van een uurtje of twee over je uit. Ze zijn echt heel deskundig. Autoleer schijnt toch weer een andere behandeling nodig te hebben dan pakweg bankleder (nooit geweten). Ze geven echt goed advies. Eventueel willen ze de stoelen tegen een kleine meerprijs voor je verven (tot en met volledig opnieuw bekleden met BMW-leer), maar het is echt een eenvoudig klusje. Je kunt het eigenlijk niet fout doen. Als je een speciale kleur stoelen hebt dan is het echt raadzaam om hen ter plekke de juiste kleur te laten bepalen. Dan krijg je op maat gemaakte verf. Los daarvan, ik heb zwarte stoelen en ik heb de normale standaard zwarte verf gebruikt met mattering. Uitstekend! Tenslotte: als je je stoelen in een andere kleur wilt verven dan gaat dat ook uitstekend, maar dan moet je eerst een extra primer op je oude kleur aanbrengen.

Nou, dawazzum. Ik hoor het wel als je vragen hebt. Succes!

PS. let ook even op de hilarische tekst waar ze stellen "en als u een nieuw kleurtje leer in uw vliegtuig wilt, dan hebben we daar 30 soorten leer voor". Zo van, als je genoeg geld hebt voor een auto met leer, dan heb je waarschijnlijk ook geld voor een vliegtuig!!!!!

Groet,

Pieter

Hoi Pieter,

Bedankt voor de uitgebreide info. Heb inmiddels al even gekeken op de site en deze is inderdaad niet meer van deze tijd :rolleyes::lol:

Ga volgende week even met ze bellen voor wat info en een bestelling plaatsen. Wordt vervolgt :blink:

Link naar reactie

:rolleyes:, ziet er strak uit, mooie bijdrage!

Dat zie ik mezelf ook nog wel een keer doen :lol:,

ik zou alleen iets spaarzamer met het carbon omgaan,

maar aangezien de middenconsole beschadigd was kan ik het wel begrijpen.

Nogmaals, erg mooi gedaan!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.