Ga naar inhoud

Airbag passagiersstoel uitschakelen


LEXW

Aanbevolen berichten

Hoi,

Zoals meedere op dit forum heb ik ook de vraag van Airbag passagiersstoel uitschakelen.

Nu heb ik uit de monteur handleidingen kan ik het volgende lezen:

E85 Veiligheidssysteem

- Airbagschakelaar

Omdat bij tweezitters een kinderstoeltje alleen op de passagiersstoel kan worden gemonteerd, moeten de airbags aan passagierszijde altijd kunnen worden uitgeschakeld.

De SA 470 ISOFIX-bevestiging bevat naast speciale bevestigingen aan de passagiersstoel ook een airbagschakelaar. Met deze schakelaar worden de frontairbag aan passagierszijde en de zij-airbag rechts worden gedeactiveerd. De verantwoordelijkheid voor het deactiveren/activeren ligt bij de bestuurder. De bestuurder moet voor aanvang van de rit controleren, of op de passagiersstoel een kinderstoeltje of een

passagier aanwezig is. Afhankelijk daarvan moet de bestuurder beslissen of de airbags moeten worden geactiveerd of gedeactiveerd.

- Inbouwplaats

De airbagschakelaar bevindt zich aan de rechterzijde van het dashboard bij de A-stijl.

Afb. 11: Airbagschakelaar

- Bediening

De airbagschakelaar kan alleen met de contactsleutel worden bediend als de auto stilstaat; dit om misbruik te voorkomen. Het deactiveren van de frontairbag aan passagierszijde en de zij-airbag wordt aangegeven door een controlelamp (airbagcontrolelamp). Werking De airbagschakelaar is van het type tweedraads Hallsensor. De Hallsensor wordt door de SIM van stroom voorzien. De stroomafname van de schakelaar is het signaal voor de status van de schakelaar.

De airbagschakelaar wordt tijdens het rijden voortdurend gediagnosticeerd en bewaakt. Ter vermindering van het algemene stroomverbruik wordt de schakelaar gefaseerd aangestuurd.

- Airbagcontrolelamp

De airbagcontrolelamp wordt ingeschakeld, als de airbagschakelaar de situatie "Passenger Airbag OFF" aangeeft. De airbagcontrolelamp wordt door de SIM aangestuurd. De airbagcontrolelamp bestaat uit verscheidene LED's.

De airbagcontrolelamp wordt gediagnosticeerd en bewaakt. Als een storing aan de spanningsvoorziening of aan de lamp wordt vastgesteld, wordt een storingsmelding in de SIM opgeslagen. De airbagcontrolelamp wordt ingeschakeld.

Nu kan ik het bestel nummer voor de schakelaar van vele modellen terug vinden, maar niet die van de E85.

Wie o wie weet de bestelnummers van de onderdelen die de airbag uit kan schakkelen die, zoals ik de tekst begrijp, bij de SA 470 ISOFIX kit zitten.

De besvestiging staat ok in deze optie lijst van bmw 3 series:

http://www.abrbuzz.co.za/05_AUG_10_BMW_3_S..._price_list.pdf

SA470 ISOFIX child seat anchorage, front (incl. passenger deactivation switch)

Al vast bedankt.

Lex

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De Z zonder airbag aan de passagierszijde met een kleine naast je lijkt me niet de meest veilige optie om de kroost van A naar B te krijgen. Ja, het mag, het gebeurt vaker en nee, ik doe het zelf niet. Voelt gewoon niet goed. De Z als 3e auto heeft het veld geruimd toen er een kleine kwam: dan maar even zonder 2-zitter, komt ongetwijfeld wel weer :thumbup: . Niet dat ik je probeer over te halen om een oerdegelijke Volvo station te kopen, maar bedenk wel dat het uitschakelen van safety features risico's met zich meebrengt en dat degene die je daar aan blootstelt, een tandje of wat kwetsbaarder is dan jij zelf.

Wees verstandig.

Link naar reactie

Dan mag je me 1 ding uitleggen. :thumbup:

In alle auto's moet je de airbag uitschakelen (zowel voor als achter) als je een kleine (tot 12 jaar) wilt vervoeren, zover ik weet geld dit ook voor de tegenwoordig toegepast zij impact airbags zoals veel auto's die achterin ook hebben.

De regels zijn volgens mij heel duidelijk:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/au...in-de-auto.html

Airbag en vervoer kind

Op een zitplaats met een airbag ervoor mag u een kind niet vervoeren in een babyautostoeltje dat tegen de rijrichting is geplaatst. Dit mag alleen als de airbag is uitgeschakeld. Het is verstandig kinderen tot 12 jaar niet bij een ingeschakelde airbag te zetten. Kan het niet anders, zet dan de autostoel zo ver mogelijk naar achteren.

We staan er zelf heel nuchter in, veiligheid is goed, overbezorgt in onze optiek niet.

Link naar reactie

Ik hoef je helemaal niets uit te leggen noob, post geeft slechts aan wat ik er van vind. Goed lezen wat er staat en niet aankomen met je gegooglede wijsheden. :thumbup:

Veiligheid is goed, overbezorgt in onze optiek niet.

'Overbezorgt' is inderdaad niet goed. Het is 'overbezorgd', met een -d.

Wie ben jij eigenlijk?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dank voor jullie antwoorden.

Nu op zoek naar iemand die de onderdelen kan leveren.

Vandaag bericht gekregen, niet meer leverbaar <_<

Weet iemand waar dan misschien wel?

Ik hoef je helemaal niets uit te leggen noob, post geeft slechts aan wat ik er van vind. Goed lezen wat er staat en niet aankomen met je gegooglede wijsheden. :thumbup:

'Overbezorgt' is inderdaad niet goed. Het is 'overbezorgd', met een -d.

LOL. Ik ben dan bang dat je my berichten vaak mag verbeteren. Ben geen neerlandicus oid.

:thumbup:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hier kan je het ook proberen: http://www.online-teile.com/bmw

Ik heb hier al meerdere malen e.e.a. besteld en mijn ervaringen zijn gewoonweg goed, als je exact weet wat je moet hebben.

Ben je trouwens van plan om dit zelf in te bouwen? Of heb je iemand op het oog? Ik heb zelf inmiddels ook een kleine op komst en ben al enige tijd op zoek naar iemand die dit ook daadwerkelijk kan inbouwen. Ik hoor graag iets van je.

Groet, Benny

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.