Ga naar inhoud

Derde remlicht stukje afgebroken


Bombadil

Aanbevolen berichten

Bij het wassen merk ik een erg merkwaardige beschadiging aan mijn derde remlicht. mad.gif

img0354v.th.jpg

img0365ma.th.jpg

* Heb ik kans op lekkage; maw moet hier snel wat aan gebeuren? Of kan het wachten tot de volgende keer in de garage (november hoop ik)

* Enig idee wat dit kost?

* Is het leuk/ mooi om meteen te vervangen door een helderremlicht met rode leds? (2003 Z4 sterling grau met de normale achterlichten)

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij mij is er aan 1 kant ook een klein stukje afgebroken, iets kleiner dan bij jou maar wel enigzins vergelijkbaar. (bekend bmw z4 euvel; iets te doen met net wat te kort ontworpen bevestigingspootjes oid).

Ik heb echter nog geen lekkage kunnen ontdekken (en ik was 'm geregeld grondig met tuinslang).

Ik zit wel te denken om een nieuw achterlicht te scoren (ik ga gewoon weer voor rood).

Kosten op ebay (en soms marktplaats) ca. 30-65 euro. Duurder is eigenlijk duurkoop; de achterlichten komen vaak genoeg langs (zowel rode als doorzichtige)

http://cgi.ebay.de/BMW-Z4-Bremsleuchte-Bre...=item2c5b65007e

http://cgi.ebay.de/3-Bremsleuchte-BMW-Z4-E...=item2a0ea177ab

Link naar reactie

bmwfans.info geeft overigens een prijs op van 53 euro:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E85/Road...third_stoplamp/

Dat zijn al wel wat oudere prijzen en imho ongeveer ex btw, dus laat het bij de dealer eens 70 euro incl btw kosten. Biedt wellicht een ander perspectief als je op ebay gaat bieden.

Link naar reactie

Nou, dat valt nog alles mee, had meer verwacht. Eens kijken of ik dat zelf kan.

Ik heb ook nog een BMW-logo dat een beschadigingtje heeft (grijs op de "M" weg en de witte onderlaag zichtbaar). Niet heel bijzonder maar op een verder zeer nette auto erger ik me toch eraan. Maakt autowassen je toch weer verdrietig..

img0367dv.th.jpg

Link naar reactie

Ik schat dat een logo ca 30 euro bij de dealer zal kosten.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E85/Road...e_trim/emblems/

Iets als een logo zou ik minder snel op ebay kopen. Gebruikte logo's hebben vaak mankementen, en wellicht loop je de kans een namaaklogo te krijgen wat er natuurlijk net weer wat anders uitziet. (of je moet heel zeker weten wat je krijgt).

Aan de andere kant zal ook hier een aanbod in zijn lijkt me, getuige het aantal bmw's uitgerust met zwarte logo's. De oude logo's gaan dan natuurlijk vaak ebay op.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hoe krijg je het logo er eigenlijk het beste vanaf?

Fohn erop en wrikken of?

Het kwam neer op voorzichtig wrikken, het voorste logo zat ook met dubbelzijdig tape vast. Drie pinnen steken naar binnen maar grijpen in het "niets"..

img0920medium.jpg

Logo kost bij de dealer drie tientjes ex BTW.

Link naar reactie
bmwfans.info geeft overigens een prijs op van 53 euro:

Deze prijs is nog actueel

Vervangen van het derde remlicht is vrij eenvoudig.

Van het kofferbakdeksel schroeft men de twee zwarte plastic bakjes. Je hebt hiervoor een stompe kruiskopschroevendraaier nodig.

img0918mediumc.jpg

Vervolgens heb je twee gaten waardoor je de boel nader kan bekijken

img0913medium.jpg

Het achterlicht zit vast met drie bouten met daarop een veer en een moer. De bouten zitten vast aan het remlicht en worden dus ook vervangen. Je kan wat lastig bij de moeren maar ik had een lange dopsleutel waarmee het goed ging. Let hier even op tot hoe ver de moeren zitten aangedraaid zodat je weet hoe strak het weer in elkaar moet!

img0915medium.jpg

In de rechterhoek zit een stekkerje dat voor stroom en signaal zorgt. Dat klik je los (zit een heel klein contra-pinnetje in wat je ook moet indrukken).

img0914medium.jpg

Met wat beleid kreeg ik de lichtunit er vervolgens uit. Je kan hier goed de drie bouten zien.

img0923medium.jpg

Omgekeerde volgorde voor het inelkaar zetten en klaar!

Link naar reactie

wat misschien een tip kan zijn is het volgende

pas het nieuwe achterlicht even heel goed in het gat

grote kans dat het hier en daar wat knijpt.

dit is denk ik de reden dat ze steeds kapot gaan.

even vijlen ,schuren oid en goed pas maken.

Link naar reactie
..... als het bij mij gebeurde zou ik het orgineel houden dus een nieuwe rode erop staat wel zo mooi bij de grijze kleur

Zowel de witte als de rode remlichten zijn door BMW voor de Z4 geleverd, dus allebei origineel!

Een kwestie van smaak dus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.