Ga naar inhoud

Alpiemeltje

Member
  • Items

    2,272
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    99

Alpiemeltje won de laatste dag op 29 maart

Alpiemeltje had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i (E85) / Alpina Roadster S / Alpina B6 Biturbo GC / BMW 118i (F21) / Citroën DS19 Pallas 1965
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Noord-Holland
  • Interesse(s)
    Als het maar van plastic is.

Recente bezoekers van dit profiel

4,253 profielweergaven

Alpiemeltje's prestaties

Fraudeur

Fraudeur (12/12)

373

Reputatie

  1. Gaat hem niet worden. Marjan heeft haar veto uitgesproken omdat we ze dan zelf op vakantie is in de Bougogne, en ik dan mee moet....
  2. Tijdens onze vakantie begin juli van dit jaar was het airbaglampje in mijn Alpina Roadster S (E85) gaan branden. Ik had geen diagnosetool bij me dus ik ben gewoon maar met de storing naar huis gereden. Thuis de storing geprobeerd te wissen met mijn iCarsoft910i tool. Dat ging, maar elke keer kwam bij het opnieuw starten de storingsmelding terug Een veel voorkomende oorzaak van het gaan branden van het airbag lampje is een slecht contact in de stekkerverbinding onder de passagiersstoel of een probleem met het matje in de zitting van de stoel. De rechter stoel er dus maar eens uitgehaald en alle stekkerverbindingen onder de stoel goed schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Helaas geen resultaat. De foutcodes die ik had waren 991A en 991D, dat betekent dat er een probleem is met de stroomtoevoer naar een airbagmodule.. Het had dus niets te maken met de connectoren onder de passagiersstoel of het matje erin. Ik vermoedde vervolgens dat een van de airbagmodules in de vloer naast/achter de stoel het probleem was. Ik heb er goedkoop eentje op Ebay in Frankrijk gekocht en ingebouwd. Dat is nog best wel een klus omdat je de vloerbedekking los moet halen om er bij te komen. De vloerbedekking zit weer vast onder diverse strips en afwerkstrips. Helaas gaf dit ook geen oplossing en alleen maar nog veel meer foutcodes. Ik vermoed dat deze modules ook gecodeerd moeten worden voordat ze in de auto gebruikt kunnen worden. Na vele uren van zoeken en uitproberen van verschillende mogelijke oplossingen, is het probleem met het airbaglampje nu eindelijk opgelost. Uiteindelijk was het een losse draad onder de motorkap, naast de positieve aansluiting van de accu. Er loopt daar een dunne draad die verbonden is met de hoofdkabel en die stroom levert aan de airbag veiligheidsmodules in de vloer naast de stoelen. Een minuutje werk om de kabel terug in de connector te steken en voila, probleem opgelost! Bijgaand een paar foto's van de zoektocht en de kabel. IMG_4100.MOV
  3. Alpiemeltje

    Sticky Steering

    Ik heb in Duitsland de lagers van de stuurkolom van mijn Alpina RS laten vervangen, en het resultaat is subliem. Volgens een garage die veel Z4's in onderhoud heeft is mijn RS veruit de best sturende Z4 waarin hij ooit gereden heeft. De afgelopen dagen ook bij >30 'C geen enkel verschil te merken qua stuurgedrag. Mijn Z4 gaat binnenkort ook voor dezelfde behandeling.
  4. Bedenk je wel dat je bij de invoer van de VS nog 21% BTW 'mag' betalen over het aankoopbedrag op de factuur. Je zult de auto ook nog volledig aan de EU regels moeten laten aanpassen, zoals de verlichting en de snelheidsmeter (geen eis). Onderdelen voor de V8 Roadster zijn extreem kostbaar, als je ze al kunt vinden. Ben benieuwd wat het gaat worden Succes.
  5. In de rit van Wouter in mijn Alpina Roadster S hebben we het over een BMW 850i. Wouter vertelt daarin gereden te hebben en het erg vond tegenvallen. Aansluitend hebben we het gehad over Alpina versie van deze auto, de B12, en dat ik er daar een van te koop weet te staan. Dat is dus deze uit het filmpje. Frans, de eigenaar heeft zich na mijn filmpje direct bij Wouter gemeld en daaruit is dit filmpje ontstaan. Grappig.
  6. Staat daar een Roadster S te koop dan?
  7. In de garage is het altijd lente.... 😉
  8. Invoeren met een WOK melding kan natuurlijk niet want een WOK melding is een Nederlandse maatregel en die bestaat voor invoer niet. Een dergelijke melding kan pas afgegeven worden nadat het kenteken is afgegeven en daarna wordt ingetrokken vanwege technische problemen en hij niet meer aan de wettelijke eisen voldoet.
  9. BPM wordt berekend over de toenmalige cataloguswaarde, niet over de huidige economische waarde. Schade heeft daar dus geen invloed op.
  10. Ik zou je bobines en bougies eens vervangen. Knapt hij ongetwijfeld flink van op, als je dat nog nooit gedaan hebt.
  11. Daar is tijdens het aanvragen van het kenteken blijkbaar iets fout gegaan. Kijkt me slecht voor de waarde want hij staat nu als BMW te boek, en niet als Alpina. Dat klopt dus niet. Opvallend zijn ook de grote verschillen in BPM die genoemd worden. Daar zit natuurlijk wat verschil in i.v.m. de uitvoering, maar EUR 7.399,= is natuurlijk veel te weinig. Maakt verder natuurlijk weinig uit want de rest BPM bij invoer is minimaal, hooguit EUR 350,= of zo.
  12. Die Duitser denkt 60k te moeten bieden voor een RS uit Zwitserland die je dan met (19-21%) BTW mag importeren. Heb ik toch mooi een goeie slag geslagen in 2021!
  13. Vreemd dat hij wordt aangeboden en al niet meer beschikbaar is. Mooie kleur en uitvoering, maar inderdaad geen 'extended leather' en geen New England leer. Hou er wel rekening mee dat je bij import vanuit Zwitserland 21% BTW over de factuurwaarde moet afrekenen, en nog een klein restje BPM, maar dat zal hooguit een paar honderd Euro zijn. (erwaringsdeskundige..... 😉) Heeft iemand de prijs gezien waarvoor hij even te koop heeft gestaan?
  14. Voor het beste resultaat moet je zowel de binnenkant van de deuren beplakken met geluiddempende bitumen als ook de deursloten vervangen. Er is blijkbaar een upgrade van de sloten geweest want de nieuwere rammelen niet meer. Als je de deurpanelen verwijderd hebt moet je vervolgens de schuimbekleding van de deur af zien te halen. Die zitten met kit vast en die krijg je niet los zonder dat ze scheuren. Deze moet je dan ook vervangen. Als die niet goed vast zitten gaan je deuren lekken. Denk er wel om dat je de accu los maakt voordat je de airbags los maakt en verwijderd anders krijg je storingsmeldingen die gereset moeten worden door de garage of met een diagnosetool. Mooie klus voor in de winter! Linkerdeur origineel, rechter deur geïsoleerd en met nieuw slot: Geluid deuren Z4-E85.MOV
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.