Ga naar inhoud

Beisan Vanos seals/Vanos Rattle repair kit


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Mensen. Ik ben blij. met brandrover, IvoZ3 en Shrike erbij hebben we genoeg mensen voor de beoogde prijs. Natuurlijk kunnen nog meer mensen zich aanmelden voor maandag a.s.

Er kan dus nu geld overgemaakt worden! Als iedereen dat nu even vlot doet sta ik niet volgende week rood :unsure:

DubbelVanos ringen: 37,00euro

DubbelVanos rattlekit: 38,50 euro

BELANGRIJK! vermeld bij het overboeken aub je forumnaam zodat ik weet wie je bent

garantie is uiteraard tot aan de deur (hoezo garantie eigenlijk?)

e46 forum:

- Rolmeijer (ringen + VANOS Rattle set)

- Hanse46 (ringen + VANOS Rattle set)

- Farl (...?)

- Washdown (...?)

- DJLeonardo (ringen double Vanos)

- Marvin 328iT (ringen dubbele VANOS)

- E46Ramon (ringen +VANOS Rattle set)

- Dreier-reihe (ringen + VANOS Rattle set)

- Inselive (ringen + VANOS Rattle set)

- GT RVV (ringen + VANOS Rattle set

Z3forum:

- Omelo (ringen double Vanos)

- RvE (ringen single Vanos + rattle kit)

- IvoZ3 (ringen double VANOS + rattle KIT)

- brandrover (ringen double VANOS + rattle KIT)

- Shrike (ringen double VANOS + rattle KIT)

Link naar reactie
  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er kan dus nu geld overgemaakt worden! Als iedereen dat nu even vlot doet sta ik niet volgende week rood :unsure:

DubbelVanos ringen: 37,00euro

DubbelVanos rattlekit: 38,50 euro

+

Ja, het kan ook voor enkel vanos en dan zijn de kosten /2 omdat het maar2 ringen zijn, zie site.

Ik maak dan voor een single vanos die bedragen gedeeld door 2 over? + €5 voor die speciale 18mm dopsleutel?

Link naar reactie

Tja voor jou is het eigenlijk een beetje lullig misschien maar ik krijg 13 sets voor de prijs van 10. Dat geld dan dus niet voor de sinlge versie omdat dat er maar 1 is. Ik weet eigenlijk even niet hoe we dat nu moeten doen. In principe is het voor jou 23 euro per set. Dan laat ik de de shipping voor jou zitten (want die is dan al betaald. en probeer ik de dop er gratis bij te krijgen. idee?

Link naar reactie
In principe is het voor jou 23 euro per set. Dan laat ik de de shipping voor jou zitten (want die is dan al betaald. en probeer ik de dop er gratis bij te krijgen. idee?

dus 46 euro overmaken? mij best, ben al lang blij dat je het regelt Lennart. :unsure:

Link naar reactie

Mijn Z heeft al die symptomen (nog) niet, maar zo'n kitje hebben liggen lijkt me een goede investering.

Ik heb ook een Single VANOS, net als Ruud. Tellen twee singles als één double :kisstogether: ?

Anyway, I'm in. PM onderweg.

Link naar reactie
  • Administrator

Net als Ruud, noteer mij maar voor een single Vanos repair en Rattle setje. Zal je even PB'en.

Probeer je te PM'en, maar krijg continue foutmeldingen. Neem even contact met mij op via rob (punt) nieuwenhuis (at) planet (punt) nl of probeer even een PM van jouw kant.

Thanx

Link naar reactie

Hey Ruud,

Ik lees net het draadje over de Vanor repair kit. Ik heb het volgende probleem: Heel soms slaat auto bij stationair af. Maar ook als ik op de snelweg zit (en even voor het eerst wat langer boven de 3000rpm rij) en dan gas terugneem dan heb ik soms een flinke stotter in de motor. Wellicht heeft het vanos systeem (dat volgens mij bij hogere toeren inkomt) problemen om zich aan te passen. Ik zit op 117.000 met mij 2.8 uit 1997. Van resoneren heb ik geen last, maar ook ik wil liever het zekere voor het onzekere hebben. Schrijf mij dus ook maar in voor een reparatieset! Single Vanos dus.

gr. Teun. :rolleyes:

Link naar reactie
Zoals wellicht bekend heb ik bovenstaande reparatie uitgevoerd aan mijn dubbel-Vanos 2.8 (Enkel de seals, geen rattle kit) en het resultaat is echt ver boven mijn verwachtingen. :rolleyes:

Hoi,

vraagje: heb je voor de uitbouw ook nog filters e.d moeten verwijderen zoals Beisan aangeeft: Ausbau von Lüfter und Zarge, Ausbau des Innenraumfiltergehäuses?

Moet de radiatorfan ook verwijderd worden? En heb je daar dat speciaal gereedschap voor nodig (Der Wasserpumpen-Riemenscheibenhalter Werkzeug)?

Groeten, Rogier

Link naar reactie
Hoi,

vraagje: heb je voor de uitbouw ook nog filters e.d moeten verwijderen zoals Beisan aangeeft: Ausbau von Lüfter und Zarge, Ausbau des Innenraumfiltergehäuses?

Moet de radiatorfan ook verwijderd worden? En heb je daar dat speciaal gereedschap voor nodig (Der Wasserpumpen-Riemenscheibenhalter Werkzeug)?

Groeten, Rogier

Hey Rogier,

Ik heb geen filters verwijderd, de radiatorfan moet er wel uit en daar is inderdaad speciaalgereedschap voor nodig.

een vrij simpele sleutel om de pulley mee 'vast te houden' en dan een steek '32' om hem los te draaien.

ik heb ze allebei geleend, de pulley holder heb ik sowieso niet, maar toen ik wilde beginnen bleek ik ook geen steek 32 te hebben. Bij 19 of 20 was mijn gereedschapkoffertje leeg ;)

Grtz Rick

Link naar reactie
Niemand meer meer? Dan ga ik bestellen hoor.

Hoi,

Ik hoop dat ik nog op tijd ben?!?! Maar ik zou ook graag nog een setje willen!

Betreft een 2.8 coupe uit mei 2000 (productie datum 1999).

Gaat het lukken?

Heb al een hele tijd afgevraagd wat het nu kon zijn en nu blijkt iedereen er last van te hebben.

Ik hoor het wel.

Groeten, Marc

Link naar reactie

mensen, het spul is binnen.

Helaas heeft de douane het pakketje onderschept en ik moest 38 euro aan BTW en inklaring betalen (jaja er stond een iets andere waarde op gelukkig)

Maar even kijken hoe we dit oplossen want ik had begrepen dat onder de 200 euro tegenwoordig door de vingers gezien wordt. Niet dus. :)

Link naar reactie
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.