Ga naar inhoud

BMW M coupe hulp. Tips over aanschaf aub.


Gast Arjan

Aanbevolen berichten

Heb zojuist ff in de Hamann folder gekeken, zij hebben een versie alleen chiptuning + ca 18 pk en Vmax begrenzing elimineren (kun je met 265 over de A2 racen iets voor blik op de weg of misschien met die radarspray :( ) voor 2300 euro.

Verder hebben ze voor dik 6000 euro een versie met + ca 30 pk met nog extra een andere airbox en uitlaat.

Is echter belangrijk dat dit ingeschreven is in de fahrzeugbrief, heb vroeger eens een nothelle Golf Gti gehad met dik 200 pk, stond keurig in de fahrzeugbrief vermeld.

groetjes en suc6 met je keuze.

Pierre

Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Bedankt voor de info,

versie 30 pk extra + uitlaat etc. das hem! :D

Of het in de fahrzeugbrief moet ik vragen.

Is dit nog van meerwaarde? Komt dit boven op de 25-26k als vraaprijs die jij meegaf.

Wat zou jij doen als je kon kiezen? Deze auto of een originele auto uit 2001/2002 (als die beschikbaar komt :( )?

Link naar reactie

Arjan,

Is een lastige, die nieuwere modellen hebben natuurlijk wel wat maar voor die 28mille heb je weer geentje van de dealer met europlus, wordt dan wel erg duur, kijk maar eens op bmw.de En daarbij lees ik heel veel motorproblemen bij die eerste M3 e46 S54 blokken (die dus in die laatste M-coupe's ligt), deze schijnen pas vanaf modeljaar 2003 betrouwbaar te zijn.

Dat pleit dus weer voor the good old S50 motor waar je weinig ellende over leest.

Als de tuning echt aantoonbaar Hamann is dan heeft dat wel weer een meerwaarde, je weet echter niet of er ook Hamann (lees onderste uit de kan) mee gereden is, je kunt er denk ik wel van uitgaan dat degeen die zoveel extra geld uitgeeft wel een echte liefhebber is en zo ook zijn auto behandeld.

Probeer er achter te komen wanneer hij getuned is en of er je er bewijsmateriaal van kunt krijgen. Misschien kun je de vorige eigenaar contacteren.

Moet je nu voor die tuning meer betalen, de een doet het wel de ander niet. Als het een serieuze tuner is zou ik er meer voor geven. Dus voor mij zou deze auto mits aantoonbaar Hamann met twee jaar europlus 27 mille waard zijn. De BPM komt er dan natuurlijk nog bij.

groet,

Pierre

Hier: http://ecom.bmwgroup.com/DE-GAHP/UVMBMW/de...sp?process=uvse staat trouwens een zwarte met imolarot/schwarz met 48000 km gelopen uit 1999 (wat minder BPM) voor 27800 bij de BMW dealer.

Voor de rest bij BMW heel veel blauwe of zwarte met zwart of zwart/blauw interieur. De 2001 en verder kosten bij BMW dik over de 30 mille.

Link naar reactie

Hoi,

Zwart met rood/zwart zeldzaam of valt wel mee?

Wat is de meest voorkomende en wat de meest zeldzame uitvoering?

Wie weet trouwens hoe je de BTW terug krijgt? Is toch 16,5% ?

Krijg je dan een stempel bij douane? :( Hoe werkt zoiets, want de BMW dealer wist hier niets zinning over te zeggen?

En ja, is zakelijk. :D

Heeft iemand trouwens een richtprijs van koplampen en achterlampen M coupe?

Link naar reactie

Consumentenprijs (incl. 17.5% BTW, BPM en accessoires) 67840

-BPM 17734

-BTW (17.5%) 7462

--------------------------------------------------------------------------------

Netto Catalogusprijs 42643 => BPM (45,2%) 19274

-Vast bedrag 1540

--------------------------------------------------------------------------------

Bruto BPM 17734

Leeftijdskorting (66%) 11704

--------------------------------------------------------------------------------

Rest BPM (te betalen) in euro 6029 :rolleyes:

Link naar reactie

Hamann was door de tweede eigenaar er op gezet. Dus neem aan van niet. Toch even navragen. :rolleyes:

Je weet dat het een dure hobby is, maar wel een leuke -_-

Hoe waardevast is de M Coupe?

Staan op autotrader.nl wel een paar, maar die zijn peperduur!

Link naar reactie
Hoi,

Zwart met rood/zwart zeldzaam of valt wel mee?

Wat is de meest voorkomende en wat de meest zeldzame uitvoering?

Wie weet trouwens hoe je de BTW terug krijgt? Is toch 16,5% ?

Krijg je dan een stempel bij douane? :rolleyes: Hoe werkt zoiets, want de BMW dealer wist hier niets zinning over te zeggen?

En ja, is zakelijk. B)

Heeft iemand trouwens een richtprijs van koplampen en achterlampen M coupe?

Weet niet precies wat het meest zeldzaam is, zijn natuurlijk de individual kleuren!

Me viel alleen op dat er op dit moment veel blauwe te koop zijn, de rest zwart. Zilver, geel, rood, oranje en wit -_- kwam ik bijna niet tegen.

Van die zwarte was er maar eentje met zwart rood. Is dus toch wel tamelijk zeldzaam.

Maar je moet maar zo denken, wat zeldzaam is ook meestal niet zo mooi, want door weinig wensen uitgekozen, zo kom je wit gelukkig behalve in de USA maar weinig tegen.

De BTW krijg je alleen maar terug als je ondernemer bent en je de auto op de zaak gaat rijden. Voorwaarde is dan wel dat e BTW in Duitsland uitwijsbaar (ausweisbar) is. Dan kun je als ondernemer als de Duitse verkoper er aan wil meewerken binnen de EG een zogenaamde 0% koop doen, de verkoper zal je dan de BTW in mindering brengen.

In alle overige gevallen betaal je gewoon BTW zonder dat je deze terugkrijgt.

Kan kloppen van die 6000 euro bij een 2000-er, dacht ff dat ie van 99 was.

Die Hamann en schnitzer zaken nemen ze niet mee in de BPM het gaat alleen om van de fabriek af geleverde extra´s!! Bij mij hadden ze bij de douane gewoon een uitdraai van de fabriek met de specs van mijn roadster, ze zijn er nog niet eens naar gaan kijken.

groet,

Pierre

Link naar reactie

BTW is 'ausweisbar', dat was een van de redenen om naar deze auto te gaan kijken. Alleen die flippo van de BMW dealer zei dat je BTW bij de Duitse douane terug moet vragen. Wil(de) niet gelijk netto maken. -_-

Bij ons bedrijf gaat het naar Europese landen met BTW 0 tarief.

Komt dit omdat het een auto is of ligt dat aan de Duitse mentaliteit.

Denk dat ik maar ff met de Duitse douane moet bellen :rolleyes:

Link naar reactie

Arjan,zwarte 3.2 M met zwart/rood leer,mischien veel kilometers maar ziet er wel orgineel en strak uit voor een Belg!!

BMW Z3 M Coupe 3.2i Coupe

Preis EUR 26.500

Erstzulassung 1/1999

Kilometerstand 103000

Kraftstoff Benzin

Fahrzeugart Gebrauchtwagen

Außenfarbe Schwarz

Getriebeart Handschaltung

Wagen-Nr. 500319092

Fahrzeugausstattung

Airbag, Alarmanlage, Alufelgen, CD, Elektr. Fensterheber, Gebrauchtwagen-Garantie, Klima

Weitere Informationen

KOPLAMPSPROEIERS, VERWARMDE ZETELS, SPORTZETELS, ONDERHOUDSBOEKJE, M-PAKKET, SPORTOPHANGING, ANALOGE KLOK

Fahrzeuganbieter

BMW - Lemmens-Le Couter N.V.

Werner Lemmens

Gentseweg 209

B-8792 Desselgem (Waregem)

Telefon: 056/73 88 88

Fax: 056/73 88 89

www.lemmenslecouter.bmw.be

Hoop dat het werkt.

groet huub

Link naar reactie

Hoi Huub,

Gezien, bekeken.

Te duur en te veel kilometers. :(

Die Belgen maken trouwens wel hele mooie foto's van hun auto's.

Is trouwens bij rood/zwarte binnenkant ook dashboard waar klokjes/radio e.d. zitten toch normaal rood. Was hier zwart :angry:

Link naar reactie

Ik denk bijna zeker te weten dat ik de ex-eigenaar van die Belgische M Coupe ken (via een ander forum). Ik zal eens ff navraag doen ... :angry:

Link naar reactie
Ik denk bijna zeker te weten dat ik de ex-eigenaar van die Belgische M Coupe ken (via een ander forum). Ik zal eens ff navraag doen ...  :angry:

Kijkend naar de foto's en de LeatherZ accessoires (hockeysticks + deurarmsteuninlegjes) weet ik 90% zeker dat dit de bewuste ex-auto is. :(

En dat is een goed teken, want de beste man was een liefhebber B) (heeft nu een C 43 AMG) :D

Link naar reactie

Arjan,

Die zwarte Belgische M Coupe is door mijn kennis ingeruild voor EUR 22.000,- Dus ik ruik ruimte voor korting.

Commentaar van de ex-eigenaar;

Hmmm.... I should have sold it directly to him for 24500 euros, incl. 12 months of Europlus warranty 

Seriously though, I think it is overpriced if you compare to the going rate in Germany, where a similar car would be around 21-22.000 euros.

But, it just had the oil service, new F1 tyres all round, and a new Vanos at 95000 km, so good to go.

B)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.