Ga naar inhoud

Bevroren tankdop


Gast Z3-Widebody

Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is niet zo zeer type afhankelijk maar volgens mij leeftijd gebonden.

Ik heb een gewone Z3 (Lees: geen M) van 2001 en die heeft ook centrale vergrendeling bij het tankklepje.

Om je probleem ook te voorkomen, want het is gewoon vocht dat erin komt en bevriest is het sleutelgat afplakken met een stukje duketape :thumbup:

Niet fraai maar het helpt wel.

Gr, Ferry

Link naar reactie
Ik had vorige week precies hetzelfde probleem...

Kwartier staan klooien om mijn sleutel erin te krijgen en toen nog een tijd om hem omgedraaid te krijgen...

Begin je met tanken slaat dat apparaat om de seconde af waardoor het tanken nog langer duurt :thumbup:

heb en vraagje i.v.m. tanken,mag ik in mijn 2.0 6L M52 motor 95 oct tanken of moet het 98 zijn? :fiew:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Je kan gewoon 95 tanken.. :thumbup:

OT.

Ik heb voor de zekerheid ook maar even zo'n anti-vries-knijp-flesje in huis gelegd.. :thumbup:

Het zou inderdaad namelijk te erg/lullig zijn als je je deuren niet meer zou kunnen openen.. :thumbup:

Link naar reactie
Je kan gewoon 95 tanken.. :thumbup:

OT.

Ik heb voor de zekerheid ook maar even zo'n anti-vries-knijp-flesje in huis gelegd.. :thumbup:

Het zou inderdaad namelijk te erg/lullig zijn als je je deuren niet meer zou kunnen openen.. :thumbup:

Ach joh...dan sla je toch gewoon een ruitje in :banaan:

Link naar reactie

In het ergste geval kun je bij bevroren sloten je sleutel warm maken met een aansteker en hem dan voorzichtig trachten in het slot te krijgen. Het zal vermoedelijk een aantal keren herhaald moeten worden voordat het ijs in het slot ontdooid is maar het is een oplossing.

Bij de tankdop weet ik niet zeker of ik het zou doen, in dit geval de sleutel opwarmen een stuk bij de auto vandaan.

Link naar reactie
Ik weet dat sommige uitvoeringen zo'n centraalvergrendeld klepje hebben, ik dacht de :wave: en de QPe?

Niet alleen de M en de QPe, de mijn heeft ook een centraal vergrendeld klepje (werkt ook in de winter stalling :schater::thumbup: )

Link naar reactie

Heb het even aan mijn oude grootmoeder voorgelegd en die kwam met de volgen tip.

Plasticzakje vullen met warm water en tegen de tankdop houden. Zakje kun je misschien kopen bij tankstation en vragen of ze het vullen met warmwater.

Het is een ook een goede tip zei ze, voor bevroren deursloten als je 's ochtends van huis weg wil rijden.

Daarna natuurlijk gelijk anti-vries spul erin spuiten.

Link naar reactie
Niet alleen de M en de QPe, de mijn heeft ook een centraal vergrendeld klepje (werkt ook in de winter stalling :schater::thumbup: )

Vanaf de facelift hebben de Z'tjes een afsluitbare tankklep die met de centrale vergrendeling meegaat. Pre-facelift moet het doen met een sleutel in de tankdop.

Link naar reactie
Heb het even aan mijn oude grootmoeder voorgelegd en die kwam met de volgen tip.

:thumbup: die oude grootmoeder van je! Vraag die nog maar eens wat tips.

Misschien kunnen we er een apart topic van maken: Uit grootmoeders doos.

.... bij nader inzien toch niet zo'n geweldige titel op dit forum en al helemaal niet op vrijdag :schater:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het is al eerder genoemd: preventief (voor aanvang winter) grafietpoeder in de slotopeningen (tankdop, koffer en portier) spuiten.

Ter voorkoming van kapot trekken van vastgevroren deurrubbers: preventief insmeren met glycerine (drogist van oude stempel).

Beide jaarlijks herhalen.

Link naar reactie

Niet slim, er zijn in deze topic toch verschillende oplossingen en preventieve zaken genoemd om dit te voorkomen of op te lossen.

Nog een paar daagjes wachten en dan gaat het weer dooien, kun je weer tanken :schater:

Gr, Ferry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.