Ga naar inhoud

Extreem vochtprobleem


Aanbevolen berichten

Inderdaad > eerst de bron aanpakken.

Staat je auto naast je huis ?

Een klein kacheltje ( zo'n vorst beveiliger) werk goed in de koude dagen.

Als de temp in de auto hoger is dan de omgeving ( buiten dus) zal het vocht ook verdwijnen.

Wel ventilatie houden ...... dat is het moeilijke op straat. Raampje op een kier ??

Met regen werk dat natuurlijk niet.

Zoals al opgemerkt > als het straks lekker vriest , je dak open zetten.

Swinters is de lucht nl kurkdroog.

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zoals al opgemerkt > als het straks lekker vriest , je dak open zetten.

Swinters is de lucht nl kurkdroog.

Maar ook weer niet bij -10 het dak openrukken, dan breekt je ruitje. Staattie wel de hele tijd open :thumbup:

En ook lastig als je een hardtop hebt natuurlijk.

Link naar reactie

Heb je nog iets kunnen bereiken met die luchtontvochtigers Enzo, of ben je daar nog niet aan toegekomen?

De buitenlucht is nu inmiddels wel gortdroog, maar als er vocht in je auto zit zal dat ook wel bevroren zijn er dus niet uitkomen :m: .

Link naar reactie

Effe serieus Enzo, waarschijnlijk staat je ruimte onder de stoelen onder water. Dit ga je er niet uithalen door open dak, kacheltjes enz.

Onder de mat bevind zich een schuimlaag welke geheel verzadigd is met water.

Om dit te verwijderen zul je één of beide stoelen moeten verwijderen even als de dorpellijst. Dan kun je er goed bij en zul je al het water uit het schuim moeten

drukken en het water er uitscheppen met een grote lepel of zo. Helemaal droog krijg je het alleen om er een hete luchtstroom op te zetten zolang als nodig.

Bij de volgende regenbui staat het water er zo weer in als je niets aan de oorzaak doet.

Zeer waarschijnlijk laat de afdichting (de kunststof lijst waar ook de ruitenwissers uit komen) water door, en dit water komt via de luchtinlaat binnen.

Dit kun je merken doordat er een klein straaltje water achter het gaspedaal naar binnen komt tijdens een bui.

De oplossing is om deze kunststof afdichting(plaat) los ten nemen, schoon te maken en met glaskit af te (laten) dichten.

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb dit bij Carglass Apeldoorn laten doen. Ik heb dit uiteindelijk niet hoeven betalen, ze vonden het leuk om aan een ZZZ te werken :m:

Ik ben er destijds achter plek van de lekkage gekomen door deze afdichtingslijst een tijdje af te plakken met een reep ductape en emmers water over de voorruit te gooien.

Succes,

Frank

Link naar reactie
Effe serieus Enzo, waarschijnlijk staat je ruimte onder de stoelen onder water. Dit ga je er niet uithalen door open dak, kacheltjes enz.

Onder de mat bevind zich een schuimlaag welke geheel verzadigd is met water.

Om dit te verwijderen zul je één of beide stoelen moeten verwijderen even als de dorpellijst. Dan kun je er goed bij en zul je al het water uit het schuim moeten

Frank

Hoi Enzo, Frank geeft inderdaad goede raad, dit is ook volgens mij de enige manier om het vocht weg te krijgen..echt grondig aanpakken.

Doch wel opgelet...maak niet dezelfde fout als ik... :m: Koppel eerst je batterij af voordat je de stoelen demonteerd!!!!

Als je dit niet doet heb je zeer veel kans dat je airbag-lampje gaat branden ( is enkel te resetten door dealer )..dus beter voorkomen dan genezen!

Succes nog!!

Groetjes...Dirk

Link naar reactie

Hi Frank, Dirk,

Thanks voor de goede raad. Ik heb inderdaad het idee dat Frank gelijk heeft. Wat ik overigens zie, is dat mijn dorpel altijd een klein laagje water over zich heeft. Of het nu geregend heeft, of niet. Viel me al op dat dat vreemd was. De vloermatten voelen niet per se nat of vochtig aan, daar heb ik niets aan gemerkt.

De hardtop is er inmiddels af. Ik kon aan de binnenkant krabben de afgelopen dagen, dus het moest er toch echt van komen. Het gekke is dat hardtop/softtop geen enkel verschil maakt. Met softtop erop zijn alle ruiten alsnog goed beslagen; bij het softtop achterruitje is dit zeer irritant, ik kan die ook niet even schoonvegen door m'n windscherm namelijk.

Ik heb inmiddels met Ruud Roodkapje gebeld. Ik wilde sowieso schokbrekers en remblokjes bij hem laten monteren, dus volgende week gaat de auto naar hem toe, dan kan hij ook even naar het lekkage-probleem kijken hoop ik. Ik denk dat ik wel weer de hardtop erop zet, want dit maakt blijkbaar geen verschil...

Dank voor de goeie tips, ik hou jullie updated!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.