Ga naar inhoud

sd reader in je bmw?


sandere39

Aanbevolen berichten

upgrade van de mogelijkheden voor track informatie geplaatst en werkend!!

dwz songnaam komt even in beeld als het volgende nr gaat spelen ,en de index word indien gewenst of zo gekozen op de plek van het navischerm(als dat op split staat)getoond

(natuurlijk niet wanneer de navi in gebruik is)

werkt top!!!

ik ben er nog steeds blij mee top geluid top gebruiksgemak top service .

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 5 jaren later...

Even een wat ouder topic ophalen.

Ik heb in m'n Z4 onderstaande radio/navigatie ingebouwd, helaas kan ik hier geen muziek cd's in afspelen. Nu was ik van plan om een cd wisselaar in te laten bouwen tot ik de CP600 tegen kwam op het WWW.

Er loopt een voorbereiding voor een cd wisselaar in de Z4, de vorige eigenaar heeft dit bij de aanschaf laten doen. Als ik het goed begrijp is het een fluitje van een cent om de CP600 hier op aan te sluiten.

Ik zou het kastje graag onder de cd reader van de navigatie willen.

Is dit momenteel nog een juiste verstandige aanschaf en kan de rentier.com dit inbouwen bij mijn Z?

Ik zou ook best een (ouderwetse) cd wisselaar willen hebben maar ik denk dat ik daarmee veel meer geld kwijt ben?

2psnbew.jpg

Link naar reactie

Ik heb dezelfde radio/navi in mijn ZZZZ; deze is naderhand uitgerust met een CD-speler. Dus dat kan vrijwel zeker.

Ik zie dat de CP600 een MP3 speler is met de mogelijkheid om een SD-kaart te lezen. Is het afspelen via een aux aansluiting en muziek via je telefoon (opgeslagen in je telefoon of van Spotify o.i.d) dan niet eenvoudiger (goedkoper) te realiseren?

Link naar reactie

De cp600 is heel veel makkelijker aangezien je zowel stuurwielbediening cq bediening via je radio krijgt, en ook nog eens titel/albumweergave etc.

De cp600 is dus wel wat meer dan 'een mp3 speler'. Hij emuleert de wisselaar qua bedieningsopties en moet dus ook op de ibus aangesloten worden.

Link naar reactie

@ Horus ja misschien wel maar ben misschien wat ouderwets en zie het niet om alles via mn gsm te doen. het liefste heb ik gewoon een cd wisselaar maar ik denk dat de kosten daarvan nogal hoog zijn. Vooral om die wisselaar in te bouwen kost nogal wat tijd (€) vermoed ik. Zo'n wisselaar kost al gauw 4 a 5 honderd denk ik. Tenzij ik een 2dehandsje kan kopen met alle nadelen vandien.

Of ik moet iemand kunnen vinden die daar handig mee is.

Dan is een CP600 een stuk goedkoper.

@ Guido, Ik weet sinds gisteren nog maar van het bestaan van een CP600 af, ik heb hem tijdens wat googelen gevonden. best een leuk apparaat moet ik zeggen. Mijn Z4 heeft een cd wisselaar voorbereiding dus het aansluiten zal best meevallen.

Nog een optie is om een "gewone Business radio/cd in te laten bouwen, in principe kan ik de Garmin Zumo van mijn motorfiets gebruiken tijdens vakanties e.d.

Link naar reactie

@ Guido, Ik weet sinds gisteren nog maar van het bestaan van een CP600 af, ik heb hem tijdens wat googelen gevonden. best een leuk apparaat moet ik zeggen. .

Er is een speciaal forumtopic over dit apparaatje:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/10720-cp600bmw-forumsupportinfo-thread/

Link naar reactie

Had ik reeds gezien en heb ook al contact met Frank gehad. Ik vindt het een heel leuk apparaat echter ik twijfel nog om eventueel;

1 Een (gebruikte) business radio/cd te kopen waarmee de navi komt te vervallen, en ik af en toe wel een cd te kan draaien.

2 Toch een cd wisselaar in te (laten) bouwen.

3 Of gewoon een CP600 te kopen. Er ligt reeds een bekabeling.

Een nieuwe moderne radio/cd van b.v. Pioneer Sony oid in te bouwen wil ik perse niet, omdat ik dat er niet mooi uit vind zien ik hou het liever origineel.

Link naar reactie

Inbouwen is echt een eitje!

Ik had mapjes gemaakt op alfabet om zo een beetje structuur te houden in de muziek verzameling.

Ik ben niet zo van de complete albums maar meer van losse nummers of een paar nummers van een album.

Er zullen allen geen updates meer komen voor de cp denk ik.

Link naar reactie

Een update heb je ook alleen maar nodig als er een fout in de firmware zit.

Die zijn er volgens mij wel allemaal eruit gehaald 5 jaar geleden toen de ene na de andere update kwam.

Ik heb ook geen problemen of glitches meer gehad sinds al die updates.

Hiervoor had ik (in een andere auto) 1 of ander chinees ding (xcarlink) die grofweg hetzelfde deed (wisselaaremulator), maar die had regelmatig kuren. Dus soms gewoon stoppen en dan moest echt de stekker erachter even uit zodat hij zich resette.

De kwaliteit van de softwareimplementatie is dus wel belangrijk. Zo had een collega van mij voor een e46 (dus hetzelfde systeem) een grom interface, maar daarbij heeft de id3 tag weergave nooit gewerkt.

Ik had bij de aanschaf ook expres erop gelet of firmwareupdates mogelijk waren en of ze verschenen. Omdat ik alles perfect wou hebben omdat ik wist dat ik er langere tijd van gebruik zou maken (en ik dus wist dat niet al dit soort kastjes hetzelfde zijn gezien de ervaring die ik toen al had). Na bijna 6 jaar nog steeds 100% tevreden. Niet de goedkoopste oplossing, maar waarschijnlijk wel de beste.

(Op een multimediacomputer met ibus interface na. Maar dan heb je het ook over iets wat veel meer werk is en meer kost, en geeneens op alle aspecten beter is).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.