Ga naar inhoud

Reparatie lekkage a-stijl rubber "de prop"


Ralf

Aanbevolen berichten

Heb het zelfde probleem gehad met natte pasagiers stoel als gevolg.

Heb het opgelost door over de prop een fietsband plakker te plakken met simson lijm.

Kan ik nog bij de prop komen als het afvoer kanaal verstopt zit.

Nu geen last meer van lekkage. :)

Link naar reactie

Ik heb enkele dagen geleden rond die prop wat Pattex gel gespoten, liep wel een beetje door tot het gaatje in de A stijl maar in ieder geval een droge stoel, zelfs als ik er met de hogedruk op zit tijdens het wassen.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Op 3-11-2009 om 23:43, Ralf zei:

Vandaag zag ik weer een mede-forumlid lekkage problemen aan de a-stijl rubber beschrijven.

Ik heb hier ook (zij het een klein beetje) last van gehad, oorzaak was een scheurtje in "de prop" waardoor bij accelereren het water druppeltje voor druppeltje binnen kwam.

Na reparatie met onderstaande materialen is alles al weer een maand of zes 100% waterdicht.

img2368qo.jpg

Rubber vetvrij maken, licht opschuren, met gasket kit kitten, natte vinger met afwasmiddel afwerken.

Voor reparatie (de prop zit los in de rubber waardoor water niet door het inwendige gootje omlaag loopt in de a-stijl rubber)

img2365m.jpg

Na reparatie

img2367.jpg

Het geheel nadien even met zuurvrije vaseline afsmeren en klaar is kees.

Ralf, gisteren mijn ZZZ opgehaald en na een nacht met een paar goede hoosbuien heb ik aan de bestuurderskant een paar druppels water op de stoel. Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als jij hier beschrijft. Helaas zie ik de foto's niet meer bij dit topic. zie wel de naam, maar kan er niet opklikken. Komt misschien omdat het al een topic is uit 2009? Is het mogelijk de foto's nog een keer te plaatsen?

Link naar reactie
  • Administrator

^denk niet dat Ralf nog reageert, heeft geen Zzz meer en niet meer aktief hier.

Jouw probleem heb ik ook gehad, even van Bison klein tubke zwarte (marine) kit halen.

Prob iets naar onder duwen en daar bovenop de kit mooi afstrijken.

 

Roger

 

Link naar reactie
Op 29-1-2017 om 11:04, Scorpion zei:

^denk niet dat Ralf nog reageert, heeft geen Zzz meer en niet meer aktief hier.

Jouw probleem heb ik ook gehad, even van Bison klein tubke zwarte (marine) kit halen.

Prob iets naar onder duwen en daar bovenop de kit mooi afstrijken.

 

Roger

 

Scorpion, bedankt voor de reactie. Inmiddels heb ik voorlopig opgelost met een dot zuurvrije vaseline. Tip vond ik hier ook op het forum. Al weer een paar aardige buitjes gehad op een rit naar Friesland. Geen drupje meer binnen. Ik denk dat ik de haken misschien moet afstellen voor een definitieve oplossing. Als ik de kap sluit, dan blijft er een millimetertje licht tussen het A-style rubber en het rubber van de kap. De vaseline heeft dit nu gedicht. Ik denk dat als de haken iets gesteld worden dit verholpen kan worden. Overigens had ik de reactie net te vroeg geplaatst, zag later de foto's in de how to. Mocht dat niet werken kan ik altijd nog kitten. In ider geval bedankt voor de reactie

 

Herman

  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Permanente oplossing en ook nog in de goede kleur?

Deze kit wordt gebruikt om caravans af te dichten en werkt uitstekend.

i

Bij mijn ZZZ heb hem gebruikt om de prop keurig af te dichten heb de spuitmond in het scheurtje gezet en er kit in gespoten. Daarna de prop netjes op de plaats gezet. De kit zit nu ook enigzins onder de prop.

 

Was zo content met het spul dat ik het ook gebruikt heb om mijn 3e remlicht dicht te maken en een beetje onder de antennevoet.

MijN ZZZ is zwart dus valt totaal niet op. Overigens als je netjes werkt dan zie je er geen "barst" van. Kosten? Pakweg €10,-.

 

 

IMG_1312.JPG

aangepast door HenkC
Link naar reactie

^^ Sikaflex is prima spul; wel even uitkijken welk type je nodig hebt. Pas op voor je handen, want het gaat er eenmaal aan het drogen echt niet meer af. Wil je een 'te veel' weg poetsen dan wasbenzine gebruiken. Uitgehard is het tot rubber geworden en kan je het snijden en schuren bijvoorbeeld. Ondergrond goed schoon maken, soms is primer nodig. Even op de site van Sika kijken voor de toepassingen en voorbewerking van de verschillende soorten Sikaflex.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.