Ga naar inhoud

Verzekering BMW M coupe


Gast Dennis

Aanbevolen berichten

Hi,

weet iemand een indicatie voor de verzekeringskosten van een '99 M coupe met dagwaarde ong. 34000 Euro?

Uitgaande van 62,5% (4 schadevrije jaren)

Verder: het bekende VANOS probleem met de M-motor, wordt dit altijd door een BMW dealer erkend en zullen zij dus bij een geimporteerde M coupe met nog geldende garantie de preventieve reparaties uitvoeren? Geldt dit alleen als de auto nog voorzien is van de EuroPlus garantie?

Groet

Dennis

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je hem all-risk wil verzekeren (tegen de nieuwwaarde), dan kan ik Interpolis aanbevelen. Ze hebben 3 staffels: tot 12.000 km / jaar, tot 20.000 km en onbeperkt. -_-

Voor de eerste staffel betaal bij 4 schadevrije jaren ongeveer EUR 90,= (bruto) per maand, verwacht ik. :lmao:

In mijn ervaring veeeeeeeel goedkoper dan Centraal Beheer, Ohra of zelfs ZLM.

Let wel: een klasse III alarm is nodig als je diefstal wilt dekken. :blush:

Link naar reactie

Betreffende de VANOS: de dealer waar je hem koopt zou dit moeten oplossen voordat hij hem aflevert. Maar als de auto zijn periodiek onderhoud bij een BMW dealer heeft gehad, zal de VANOS update (sterkere bouten) al uitgevoerd moeten zijn. -_-

Link naar reactie
Betreffende de VANOS: de dealer waar je hem koopt zou dit moeten oplossen voordat hij hem aflevert. Maar als de auto zijn periodiek onderhoud bij een BMW dealer heeft gehad, zal de VANOS update (sterkere bouten) al uitgevoerd moeten zijn.

Kun je zelf ook zien of de update reeds gebeurd is? Ik heb wel het duits onderhoudsboekje erbij gekregen maar kan er niks over vinden...

(weet trouwens ook niet of dat bij die van mij nodig is bouwjaar 1997 ????)

Link naar reactie
Betreffende de VANOS: de dealer waar je hem koopt zou dit moeten oplossen voordat hij hem aflevert. Maar als de auto zijn periodiek onderhoud bij een BMW dealer heeft gehad, zal de VANOS update (sterkere bouten) al uitgevoerd moeten zijn.

Kun je zelf ook zien of de update reeds gebeurd is? Ik heb wel het duits onderhoudsboekje erbij gekregen maar kan er niks over vinden...

(weet trouwens ook niet of dat bij die van mij nodig is bouwjaar 1997 ????)

Valt te lezen op chassisnummer in het BMW onderhoudssysteem (computer) bij de dealer. Weet echter niet of Duitse info door NL dealer bekeken kan worden -_-

Link naar reactie

@ Dennis,

Voor wat betreft verzekeringskosten:

Wil je een all-risk verzekering, WA beperkt of alleen WA?

Bovendien scheelt het nogal of je de auto binnen kan stallen of dat hij altijd buiten staat. In dat laaste geval in combinatie met All-risk vragen sommige maatschappijen zelfs naar een alarmklasse 5 wat ook weer de nodige kosten met zich meebrengt qua inbouw etc.

Succes.

Hans

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Waarom zou iemand zijn auto tegen nieuwwaarde verzekeren als je ' investering' (duh...) veel lager is????

Ik overweeg WA+

Dennis

Omdat de afschrijvingsregeling wordt toegepast en je dus op de dagwaarde uitkomt als er vergoed wordt (All Risk)

:angry:

Link naar reactie

Ik zou toch ook kunnen zeggen tegen welk bedrag ik de auto wil verzekeren. Stel ik koop een wagen voor 30k tweedehands, dan wil ik hem niet diefstal verzekeren voor 70k en daar dus ook geen premie voor betalen. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat igv schade de prijs van de nieuwe onderdelen net zo hoog zal zijn ongeacht of de wagen nu 1 jaar of 5 jaar oud is en dat de verzekeraar daar zijn premies op baseert??? :angry: :D

Anyway, met all risk betaal je dus de hoofdprijs, maar dan drift je waarschijnlijk wel net wat meer onspannen de bochten door. (alsof ik dat zou kunnen :lmao: )

Dennis

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.