Ga naar inhoud

Het grote vloermatten-topic !!


scooby

Aanbevolen berichten

  • 6 maanden later...
  • Administrator

^Dat is niet duur inderdaad. Ik zou het zelf wel jammer vinden dat je er niet voor kunt kiezen ze zonder tekst te bestellen ...

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ben weer toe aan nieuwe matten voor de Z3. Ik wil geen logo's, geen biesjes, gewoon zo dicht mogelijk bij het origineel. Ik zoek antraciet, liefst met de gaten voor de bevestiging. Nieuw of bijna nieuw origineel mag ook. Iemand nog ideeën?  Matten-online is me destijds niet goed bevallen. 

Link naar reactie

Wie het weet mag het zeggen ??!!

Ik wil ook graag het liefst automatten in de originele uitvoering en kleur.

Echter zijn die bij de BMW dealer niet meer te krijgen je krijgt een alternatieve met klitte band echter dat is mij (t.z.t. bij mijn 1 serie slecht bevallen klitte band).

Vandaar dat bij BMW een mat heb besteld met bevestigingsgaten en BMW logo t.z.t bij  http://bimmerproducts.nl/ in Nijkerk.

Echter maar in een kleur  zwart velours  en toch helaas niet geheel het zelfde als de originele .

Het liefst heb ik weer de originele set met de zelfde grijze kleur velours (de oude heb ik nog zodat ik als ik eens de juiste kan vinden ze kan vergelijken met de originele (1e set)

Of zie http://www.brms.net/parts-z3/acc-overig.htm   BMW Z3 mattenset zwart velours ,origineel BMW met vast houd ringen.

 

Als iemand weet waar nog een mooie originele grijze set voor mijn Z3 M roadster te bemachtigen is of wie ze als de originele na kan maken hoor ik het ook graag.

Link naar reactie

^Alexander van BRMS is natuurlijk nogal aan de prijs met alles wat hij aanbiedt. Zelfs met spulletjes die je nog gewoon bij elke dealer (voor minder) kunt krijgen. Overigens wist ik niet dat BMW geen matten meer levert. Is dat echt zo? 

Op http://bimmerproducts.nl/Webwinkel-Product-3473724/Velours-matten-Z3.html staan nog steeds 'originele' matten maar ik zie geen gaten en/of bevestigingsmateriaal.

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Overigens wist ik niet dat BMW geen matten meer levert. Is dat echt zo? 

 

De BMW dealer heeft alleen de klitteband zwarte velours uitvoering.en die wilde ik niet.

Link naar reactie

Iemand kent een firma die maakt vloermatten volgens kleurvoolbeeld? Ik wil graag een setje in de Mexico Green kleur maar he engine dat ik gevonden heb komt uit een E39 M5 en wordt verkocht voor 500$...

Link naar reactie

Gewoon deze bestellen en je niks aantrekken van de klittenband.

Echter de juiste originele kleur keuze mis ik nog!?

Maar een kleur mogelijk.

Origineel versus aftermarkt OEM

Stiksel rand geen stiksel,maat , kleur iets donkerder en dikte velours ca 3 mm dunner zie originele set met model M roadster

IMGP3666_zpskbrd6yvi.jpg

IMGP3660_zps8z07mcra.jpg

IMGP3658_zpsrumtrnly.jpg

IMGP3662_zpsbrphqist.jpg

IMGP3659_zpst89e03wv.jpg

 

 

 

 

aangepast door MNZ3M
aanvullende info
Link naar reactie
Op 23-4-2015 om 21:47, Bigpapa zei:

Zijn mooie matten.

Voor mensen die net wat anders willen en stuk goedkoper. http://www.hetecoauto.nl/1718,classic-velours-automatten-met-logo-bmw-z3.html

Of het wat is weet ik niet. Maar zodra ik de wagen terug heb ga ik ze bestellen.

Ik heb bij deze firma voor de Kia  rio wel eens matten besteld waren wat dunner en slapper als de originele matten , was geen succes ik moest zelf de ronde gaten erin maken voor de bevestiging omdat dit wel eens verschillend is .

Link naar reactie

Ik heb 2 nieuwe mathouders binnen en gemonteerd op mijn oude matten set.

Super eigenlijk weer alles zo als het was bedoelt.

De" Nieuwe" zijn nu  reserve setje geworden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Toevallig heb ik deze week matten besteld voor mijn Roofcat.

 

Type vloermatten BMW op google en je krijgt een hele lijst leveranciers.

 

Wat ik er van geleerd heb:

Als je mooie, goede kwaliteit wil, neem je velours (is er ook weer in verschillende kwaliteiten)

Verkrijgbaar in 6, 8 of 11mm poolhoogte

Andere leveranciers drukken de kwaliteit uit in gram/m2          2100, 2300 of 3500 gram/m2

 

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Heb zelf onlangs deze aangeschaft, niet echt goedkoop, maar ook niet duur, met M logo.

Met een BMW systeem vast te zetten, maar niet dat hele bekende setje...echter dat kan je ook overzetten als je dat wil, maar dan moet je 2 grotere gaten in de mat slaan.

 

 

11.JPG

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Heeft iemand recent nog matten gekocht voor een e89? Ik wil graag aan de onderzijde van de matten de juiste twee ronde "patches" klittenband met een diameter van ongeveer 10 cm want ik heb nu zo'n mat die niet goed blijft vastzitten. Geen bevestigingsbuttons dus maar gewoon de klittenband op de juiste plek.

Link naar reactie
Op 3-7-2021 om 20:32, gessel zei:

Heeft iemand recent nog matten gekocht voor een e89? Ik wil graag aan de onderzijde van de matten de juiste twee ronde "patches" klittenband met een diameter van ongeveer 10 cm want ik heb nu zo'n mat die niet goed blijft vastzitten. Geen bevestigingsbuttons dus maar gewoon de klittenband op de juiste plek.


 

Ik heb ze net bij Leebmann in Duitsland gekocht. Het zijn originelen en kosten €46,80. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator
12 uren geleden, Ewout zei:

Het zijn originelen en kosten €46,80. 

 

Daar kun je je dus geen buil aan vallen! Bij aftermarket matten kun je doorgaans voor verschillende stoffen en afwerkingenj kiezen; als je het een beetje fatsoenlijk wilt hebben ga je toch ook aardig richting die prijs.

Link naar reactie
1 uur terug, Maurits zei:

 

Daar kun je je dus geen buil aan vallen! Bij aftermarket matten kun je doorgaans voor verschillende stoffen en afwerkingenj kiezen; als je het een beetje fatsoenlijk wilt hebben ga je toch ook aardig richting die prijs.

Dat was precies mijn idee. En om het even in perspectief te plaatsen, ik heb tegelijk originele matten voor m’n mx5 gekocht en die zijn dunner en duurder. Overigens zijn ze bij Ekris wel met gouden draad genaaid je moet ze wel bij Leebmann bestellen dan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.