Ga naar inhoud

QP-How2: Inbouw aftermarket sub


RvE

Aanbevolen berichten

Geloof me, je ziet de subwoofer helemaal niet zitten! Zal dit weekend wat fotootjes maken en posten. Ik heb sportstoelen en sowieso kunnen die al minder ver naar achteren dan de normale stoelen heb ik het idee, maar m'n vriendin heeft nergens last van. Laatst ook even meegereden en geen probleem.. Wij zijn beiden ongeveer 1,77. Het is gewoon makkelijk omdat je de afstandsbediening (bedraad) van de subwoofer lekker in je middenconsole kunt neerleggen en bedienen, en als je de stoel helemaal naar achter zet zit de subwoofer goed vast en ziet niemand hem! Ik heb het idee dat het echt nauwelijks iets scheelt eigluk..

Hmm up to you!

Link naar reactie
Kantel frequentie is de hoeveelheid van kantelen dat je doet met je auto zijwaarts en over de rolbeugels heen met de radio aan :schater:

Hoi Leon,

Bedankt voor de duidelijke uitleg, als woofertje binnen is eens kijken waar we hem het beste kwijt kunnen en dan maar in de radio menu-tjes gaan grasduinen.

We komen er nu wel uit denk ik :thumbup:

Grroeten

Ad

Link naar reactie
Hoi Z3 Widebody,

Sub kan achterin kofferbak, maar zoals je zelf al suggereert het effect is totaal weg, althans niet in de kofferbak hoor, maar wel voorin hoor je niet veel

Groet

Leon

sorry leon,

dat is dus niet zo. ik heb een sub in de achterbak zitten en merk het genoeg als ik dat wil. het is nog niet eens een zware sub. en ik hoor het voorin goed genoeg!

Link naar reactie
ja die zijn er.

maar duur en ik geloof niet meer verkrijgbaar.

Duurder hoeft niet per definitie, wel alles goed lezen..........er zit wel statiegeld op?????????...............BMW en statiegeld, het moet niet gekker worden :schater:

Bij mijn volgende bezoek bij de stealer eens navragen hoeveel statiegeld er op zit..............zie ze al kijken die witte boorden :D :angry::thumbup:

Zie kleine lettertjes onderaan:

Notities

+core = mogelijkheid tot de terugkeer van het oude onderdeel (statiegeld)

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
sorry leon,

dat is dus niet zo. ik heb een sub in de achterbak zitten en merk het genoeg als ik dat wil. het is nog niet eens een zware sub. en ik hoor het voorin goed genoeg!

Kan kloppen,maar dat is dan niet een pioneer ts wx11a. Die red het nml niet. Ik heb het zelf geprobeerd. En het effect was nihil. Komt denk ik door de kleinespeaker die ze erin toepasen

groet

leon

Link naar reactie
Geloof me, je ziet de subwoofer helemaal niet zitten! Zal dit weekend wat fotootjes maken en posten. Ik heb sportstoelen en sowieso kunnen die al minder ver naar achteren dan de normale stoelen heb ik het idee, maar m'n vriendin heeft nergens last van. Laatst ook even meegereden en geen probleem.. Wij zijn beiden ongeveer 1,77. Het is gewoon makkelijk omdat je de afstandsbediening (bedraad) van de subwoofer lekker in je middenconsole kunt neerleggen en bedienen, en als je de stoel helemaal naar achter zet zit de subwoofer goed vast en ziet niemand hem! Ik heb het idee dat het echt nauwelijks iets scheelt eigluk..

Hmm up to you!

Enzo,

Mooi dat je hem niet ziet. Maar ik zag toevallig een foto van een rode z3 op marktplaats. En daar zie je hem wel degelijk zitten. Is een ronde bazooka nml. Wel icm de standaard stoel, misschien dat de sportstoelen iets holler en breder zijn.

Mijn afstanbediening ligt via het achtervakje ook in me console. Als ik hem niet gebruik berg ik hem op aan het klitteband achter het vakje, bij gebruik( en dat is niet zovaak ) ligt die in me middenconsole. De draad is lang zat, alleen zowel de platte kabel als de rj aansluiting zijn erg gevoelig. Dus ik gebruik hem zo min moglijk.

Groet

leon

Link naar reactie
Ruud,

...

Makkelijker is misschien om namelijk tussen de + draden van de 13cm speakers een condensator in serie te plaatsen.

Waarde tussen 100µF en 330µF. Dat werkt als een HP en ontlast de speaker van de allerlaagste tonen.

Waarde zal jezelf moeten bepalen n.a.v. de uitslag van de conus en wat jijzelf het prettigst vindt klinken.

Dankjewel Leon :rolleyes:, als ik het zo lees wordt de klusdag uitgebreid met de aanwezigheid van "The Amp Whisperer" (hier een geheime foto, genomen toen hij met een printplaat praatte)

IMG_5454.JPG

:rolleyes:

Link naar reactie

De wooferd vandaag binnengekregen en zonder problemen achter de bijrijdersstoel gemonteerd.

Zit helemaal niet in het zicht, geluid komt perfect door, ben benieuwd of mijn vrouw nog ooit uit wil stappen als ze in haar stoeltje gezeten heeft...trilt lekker. :sleepy:

Tjonge jonge jonge ...wat een lekkere mop muziek nu in de ZZZ, helemaal perfect :sleepy:

Laat de zomer maar komen :thumbup:

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Misschien een gekke vraag, maar kan deze woofert niet in op de plek geplaatst worden tussen de stoelen? In de ruimte waar of een opbergvakje zit of een andere woofert die BMW zelf tussen de stoelen plaatst?

Link naar reactie
foto's???(A)

Foto's :rolleyes: waarvan :P ..........je ziet hem niet.......zit helemaal achter de stoel.

Ok Ok..... jij je zin......hier een foto van de wooferd op een stoel

53976082.png

Grroeten

Ad

Link naar reactie
Misschien een gekke vraag, maar kan deze woofert niet in op de plek geplaatst worden tussen de stoelen?

Antwoord is een paar posts terug al gegeven.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
Dat zijn speciale inbouw oplossingen. Ik vroeg me af of met de dimensies van de Pioneer het niet mogelijk maken om zelf iets met inbouw op die plek te doen.

Qua afmetingen zou de wooferd in die bak moeten passen of het dan nog effect heeft ? ik heb het niet geprobeerd

Grroeten

Ad

Link naar reactie
Dankjewel Leon :lol:, als ik het zo lees wordt de klusdag uitgebreid met de aanwezigheid van "The Amp Whisperer" (hier een geheime foto, genomen toen hij met een printplaat praatte)

IMG_5454.JPG

;)

ruud,

Echt een passende foto van mij over 25 jaar! ;)

Link naar reactie
De wooferd vandaag binnengekregen en zonder problemen achter de bijrijdersstoel gemonteerd.

Zit helemaal niet in het zicht, geluid komt perfect door, ben benieuwd of mijn vrouw nog ooit uit wil stappen als ze in haar stoeltje gezeten heeft...trilt lekker. ;)

Tjonge jonge jonge ...wat een lekkere mop muziek nu in de ZZZ, helemaal perfect ;)

Laat de zomer maar komen :lol:

Grrroeten

Ad

Ad,

cool en vet? Zoals de jeugd tegenwoordig praat!

B

Is het het geluid dt je graag wilde hebben?

Mooi dat je hem niet ziet, maar wel hoort en voelt!

Uhh radio uitzetten, kap open en hopen op regen en ze stapt echt wel uit hoor. Wat je ook nog kn doen is een in en dragtas bouwen voor haar. 12v accuutje erbij en het trilt overal waar ze ook is

Veel plezier ervan

groet

Leon

Link naar reactie
Misschien een gekke vraag, maar kan deze woofert niet in op de plek geplaatst worden tussen de stoelen? In de ruimte waar of een opbergvakje zit of een andere woofert die BMW zelf tussen de stoelen plaatst?

Weet niet of de woofer qua hoogte past, maar ik denk wel dat al het kunstof behoorijk gaat resoneren

Link naar reactie
Is het het geluid dt je graag wilde hebben?

Mooi dat je hem niet ziet, maar wel hoort en voelt!

Geluid was al goed maar miste wat bas...is nu helemaal perfect..ook mooi in te regelen met de remote.....helemaal happy :lol:

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.