Ga naar inhoud

Jaarlijkse kosten Z3


Gast Bas T

Aanbevolen berichten

Ik ben er erg over aan het denken een 2e hands Z3 aan te schaffen, een 1.8/1.9 uit 96/97 waarschijnlijk. Het enige wat ik me nog afvraag is wat de jaarlijkse kosten aan onderhoud ongeveer zijn bij zo'n auto. Ikzal hem voornamelijk gebruiken voor de fun en zal er dan ook niet meer dan 20000 per jaar me rijden. Hij zal ook altijd binnen staan.

gr

Bas T

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

nou je verzekering en wegenbelasting zijn denk ik de grootste kostenpost ,mits je geen grote posten tegen komt ,voorbeeldje : raamrubber vervangen n av lekage voorraam ,ff snel 400 € dus die dingen tikken snel aan ,beurten geeft ie zelf aan als het goed is ,kan je op het metertje zien als je je cont slot omdraait,benzine is niet buitensporig hoog maar als je veel rijd en sportief is zo'n auto nat niet een van de zuinigste

Link naar reactie

Z3 per maand kosten :

ca. 80,- per maand verzekering (hangt van je noclaim af)

30,- per maand wegenbelasting

Benzine ca. 150,- euro (bij ca. 20.000per jaar)

Grote beurt teruggerekend naar per maand is ca. 60,- euro

Alle extra kosten (Accu - Banden, etc) en afschrijving niet meegerekend kost een Z3 dus ca. 320,- per maand. ALs je dit wel meerekent zit je dus al gauw op 500,- tot 600,- euro per maand. Afhankelijk van je aanschafprijs en afschrijving. en een 225/15/50 banje kost ook al gauw 200,- euri per stuk.....

http://www.bmw-z3.nl

Link naar reactie
en een 225/15/50 banje kost ook al gauw 200,- euri per stuk.....

Hmm, ik heb mijn 255/40ZR17 gekocht voor EUR 159 per stuk, dus dat is iets te ruim ingeschat. Shoppen! -_-

Verder een fraai overzicht van de kosten, super! :lmao:

Link naar reactie

Dank alle voor jullie reply's. heb ik in ieder geval enig idee waar ik aan begin. Zijn er nog specifieke zaken die ik in de gaten moet houden bij de aankoop van een Z3 (uit 96/97)?

groet Bas

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.