Ga naar inhoud

Eisenmann uitlaten blabla


Ivo

Aanbevolen berichten

Even mijzelf qouten :m:

Het zit hem in die rare eindstukjes. Omdat ze bij een  :angry:  apart gelast zijn, en bij mijne 2 aan elkaar, halen ze dat niet om van 76mm naar binnen te gaan. Krijg je vreemde vervormingen in de pijp. Dat is mijn idee. Trouwens pierre heeft toch ook 76mm? Dus  :(  heeft weinig te vrezen, net zoals de mensen met een enkele pot.
Link naar reactie
  • Reacties 297
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik bij hun een uitlaat bestel voor honderden euro's verwacht ik toch dat de montage ook een beetje fatsoenlijk is.

Hier mijn 4x70. Er wordt zoals je ziet heel anders geteld. De gaten zelf zijn niet 70mm, maar als je ze opteld inclusief speling is het wel 140mm.

2347ml.jpg

Niet op mijn paint kwaliteiten letten :angry:

Zoals ik het uit je plaatje leest, zijn ze niet eens rond maar ovaal. Als ze opgeven dat de doorsnee xx mm is, moeten ze rond zijn en niet ovaal ookal scheelt het maar een aantal mm.

Over de montage: ook al is het 'maar' € 50,- dat was de afgesproken groeps deal. Er is met nadruk over het formaat en de montage gesproken. Dan moet dat goed gebeuren.

Link naar reactie
cognitieve dissonantie SuperDuper?

:rolleyes:

Euh, sorry maar die moest ik even opzoeken!

Cognitieve dissonantie is een term die door psychologen gebruikt wordt om iemand te beschrijven die verward, soms gekwetst is, een geestestoestand die zich vaak voordoet wanneer men geconfronteerd wordt met nieuw bewijsmateriaal dat in conflict is met een vroeger geloof, opvatting of begrip van iets. Het is een onevenwicht tussen rationeel menselijk denken en normale menselijke gedragingen en opinies. Het Van Dalewoordenboek geeft cognitieve dissonatie weer als een toestand van innerlijke spanning ten gevolge van het als tegenstrijdig ervaren van twee bewustzijnsinhouden.

Link naar reactie

B) :D

Het valt allemaal wel mee hoor. Ik vind het jammer dat de maten kleiner zijn en dat in het algemeen het geheel wat anders omschreven is. Het blijft wel een mooi ding, al moet je niet te vaak naar de close-ups van Sledgehammer kijken want dan vallen de lasnaden wel heel erg op. Gemonteerd zal je daar niet zo veel meer van zien. Ik ben altijd een redelijke tijd aan het overwegen voor iets te kopen en eenmaal een knoop doorgehakt is het wel prima, maar moeten de specs niet meer 'veranderen'. Dan ga je toch weer twijfelen of je er goed aan hebt gedaan. Ben benieuwd naar de verdere info van Oliver.

Als compensatie heb ik gisteren maar mijn lichte variant van obsessief-compulsieve aandrang tot het dwangmatig kopen van BMW spullen gevoerd: winterset lichtmetalen wielen incl banden. Eén enkel bod voor € 251,- :D En een aantal dagen geleden een ODB II/ ecu uitleesgeval voor aan de laptop.

En een pooltafel voor op de nieuwe zolder. :rolleyes:

ps: ben je inderdaad psycholoog Ivo? Misschien is een topic over de dagelijkse bezigheden wel leuk. Ga ik brouwen.

Link naar reactie

Aanschouw: B)

achter8ii.jpg

zij3em.jpg

De lasnaad valt nauwelijks op. Achteraf toch wel blij met mijn 4x70mm. 76mm was voor mijn nieuwe bumper(met extra grote gaten) al veel te dik geweest. De pijpjes zouden dan te dicht tegen de rand aankomen.

Na een half uurtje rijden, kom thuis, pijpjes gloeiend heet, bumper zag er nog ok uit. En die geur van verbrand glaswol, heerlijk :D :D

Jep, helemaal zelf gemonteerd. Alleen nu lekt hij bij de middendemper helaas :rolleyes: . Morgen wat gun-gum halen en flink insmeren.

Quality pics met een gepoetste auto volgen zondag. Hoop voor jullie dat de montage niet lang op zich laat wachten.

Link naar reactie

Moet je zelf horen Huub. B) Wanneer je rustig rondcruist is er niks aan de hand. Maar wanneer je hem eens flink doortrekt...... B) <-- big smile

Natuurlijk moet hij eerst even goed luchtdicht worden gemaakt, zal zeker het geluid niet ten goede komen. Waneer dat zover is, zal ik een geluids-sample opnemen. :D Kunnen jullie alvast genieten B)

Link naar reactie

Zondag meer, eerst even fine-tunen. Om ervoor te zorgen dat hij er aan beide kanten precies hetzelfde er onder hangt is nog een hele klus.

Extra naar de auto-shop om nieuwe rubbers te kopen. Orginele waren te kort :D

Heb er nu een van Saab, en een van opel onder hangen. B) B)

Link naar reactie
Zondag meer, eerst even fine-tunen. Om ervoor te zorgen dat hij er aan beide kanten precies hetzelfde er onder hangt is nog een hele klus.

Extra naar de auto-shop om nieuwe rubbers te kopen. Orginele waren te kort :D

Heb er nu een van Saab, en een van opel onder hangen. B) B)

Wordt wel een erg universele BMW zo, ben benieuwd naar het eisenmann viercilinder geluid B) Zal als ik in de buurt ben de oren openhouden B)

groet,

Pierre

Link naar reactie

Goed gefixed. B)

Wat me opvalt is dat de pijpjes kort op de demper zitten waardoor je de lasnaad en die rare bijbuiging van de twee pijpjes ziet. Dat hat van mij wel iets dieper mogen liggen. Er zijn ook verschillende plaatjes van het setje, en daarbij verschilt ook de pijplengte. Toch waarschijnlijk minieme typeverschillen.

/after edit: kzie het al :D Het eerste maakt inderdaad van 1 pijp (voor de demper) twee pijpen. Ik dacht dat sledgehammer een 2.8 had, maar het is een 1.9. Dan helemaal respect voor de upgrade!!!

Verschillende plaatjes:

00264274001049471253.jpg

00351666001049471253.jpg

Vanuit kikvors perspectief lijkt het alsof je van 1 pijpje wee hebt willen maken. Het moet technisch toch fraaier kunnen....

Maar sledgehammer, die bumper is helemaal top geworden. Maakt het inderdaad af. Gek dat ze hier geen origineel BMW part van hebben gemaakt.

Link naar reactie

Dat "tywrapje" zat er orgineel onder. Het zorgde er voor dat de bak van het reserve wiel werd gedempt, tegen het stoten.

@SD: inderaad wat vreemd gemaakt. Kan zeker beter. Zoals bij de nieuwe z4. Zelfde constructie, alleen de pijpjes zijn er apart aan vast gelast. Maar geen vrees het valt allemaal reuzen mee, als je gewoon van boven kijkt zie je alleen de pijpjes.

Link naar reactie

Eisenmann verhaal van Reinata.

Vandaag heb ik in mijn allerbeste duits gebeld met sportwheels, om uit te leggen waar ons geld bleef en dat de bank een fout gemaakt had.

Olivier vd Wal had daar alle begrip voor en vond het netjes dat ik even belde. Ik weet natuurlijk ook wel hoe je mannen kan charmeren. Een beetje hulpeloos doen en beleefd en dan nog wat technische vragen stellen over de auto. Zijn mannen erg gevoelig voor.

Ik heb dus gevraagd waarom wij geen 4 x 76 kunnen krijgen en een 4 x 70 moeten hebben. Bij een M kan het wel omdat die van oorsprong al een dubbele uitlaat heeft en alles wat geen M is niet. Je hebt een Y verbinding waar de uitlaat van 2 naar 1 gaat. Bij een M is die ruimte er wel en bij die van ons een 2.8 niet. Want die van ons heeft dan te weinig ruimte.

Ik zei dat dit erg jammer was en of die niet kon kijken of het echt niet kon bij een 2.8.

Heeft Ollivier heel aardig weer in het Eisenmann boek gekeken of in de computer, doet er ook niet toe, hij constateerde dat het echt niet kon vanwege die technische reden. Hij begreep dat ik dat jammer vond.

Dus alles wat onder de 2.8 zit geldt dit ook.

Onze uitlaat zou die nu bestellen en hij verwacht die rond de tweede week van februari, ik weet niet wat hij de tweede week vind maar over twee of drie weken is de uitlaat er.

Het was me niet helemaal duidelijk of de andere uitlaten er eerder zijn.

Zo dit was mijn Eisenmann verhaal.

Groetjes Reinata

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.