Ga naar inhoud

spoorverbreders/ spacers


speedster

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Dat het beter vast zit omdat je minder lange bouten hebt. Als je dezelfde dikte spacer pakt met 'enkele bouten', met dus een veel langere arm is de kans dat er op den duur iets gaat werken groter.

Link naar reactie

Kracht maal arm

 of te wel grotere krachten op de lagers,wiel ophanging , hoger on afgeveerd gewicht veranderde spoor breedte en dus ook veranderde wielvlucht en sporing.

Link naar reactie

Ik hem ze niet nodig maar vind het mooier. Ik vraag mij echter af of het allemaal gaat passen. De wielen staan namelijk al best ver naar buiten. Eerst maar eens verlagen en dan bekijken wat mogelijk is.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hi Zzz en zzzz ers

 

Mijn naam is peter en sinds ik in juli een Z4 bezit heb ik me bij dit forum aangesloten. Het is een Z4 3.0i automaat (wat een waanzinnige bak overigens) zwart metallic met beige lederen interieur en standaard lm velgen met 225 x 45 R17 banden. 76000 km op de klok.

 

Mijn vraag:

Kan ik de wielen met spacers ongestraft iets naar buiten zetten? bijvoorbeeld met 10 mm voor en 15 mm achter van eilbach?

Vraag me af of ik niet meer slijtage krijg op de lagers en t de rijeigenschappen negatief beïnvloed.

 

Met Vriendelijk zzzz groet

 

 

zzzz (Mobile).JPG

Link naar reactie

er is een hoop geschreven ondertussen mbt spacers en wie wat gebruikt. het lijkt me handiger het e.e.a. zelf op te zoeken.

meestal heeft niemand zin om voor ieder apart lid te gaan uit zoeken wat hij voor spacers moet gaan plaatsen, dan blijf je bezig,

daarnaast iemand die net geregistreerd is, tja daar allerlei moeite insteken terwijl die voor de rest totaal niet actief is op het forum ( en miss nooit meer is) dat ligt bij een aantal incl mij, nogal gevoelig.

 

of spacers passen ligt aan de ET waarde van je velg. als je opzoekt wat de max ET waarde is dan kan je aan de hand daarvan. over het algemeen zal 15mm en 10mm voor geen probleem geven. echter ben je ook afhankelijk van de hoogte van je banden etc. anders gaan je banden aanlopen in de wielkasten.  

 

of het van invloed is op slijten van lagers etc. tja ik denk dat dat met kleine spacers wel meevalt. of het de rijeigenschappen aanpast, ja dat zal wel tot een zekere hoogte, al zal ook dat met een kleine aanpassing wel mee vallen.  misschien kan je je eerst een inlezen op internet mbt het gebruik van spacers ? er staat genoeg info die bijv. via google zo te vinden is, en dat is heus niet per  type/merk verschillend.

Link naar reactie

Spacers gemonteerd 15 mm achter en 10 mm voor. Ziet r veul beter uit en v.w.b. rijeigenschappen dat moet ik nog even ervaren. Ben alleen van garage naar eigen garage gereden dus veel merk ik r niet van op 'n stukje van 3 km. Tevens abs laten controleren bij ac tronics ivm foutcode. (2 gele lampjes lichtten op) bleek niet abs te zijn maar sensors in hoofd remcylinder. Deze vervangen waarmee de storingsmelding verholpen zou moeten zijn.

Wel rijd ik nu met chroom wielbouten ipv zwart, Minder sjiek, iemand een idee? Bijvoorbeeld zwarte plastic kapjes op de bouten schuiven?

 

Bedankt voor jullie advies! 

 

 

aangepast door Peterzzzz
Link naar reactie

Toch merk ik dat de auto minder “vanzelf” de bochten pakt bijvoorbeeld bij kleine rotondes waar bij originele spoorbreedte zo kenmerkend was. Voor en achter heb ik 225/45 17 normale banden. Ik twijfel nu of ik de spacers er weer afhaal.

aangepast door Ruud_19
Lees even de huisregels.....
Link naar reactie

dat is wel logisch om verschillende redenen. ten eerste staan de wielen achter verder naar buiten, hebben dus meer grip met als gevolg dat je meer onderstuur creeert.. daarnaast komt je velg en band naar buiten ten opzichte van het draaipunt van je wielen, dat zal je zeker voelen in het stuur

Link naar reactie

Vriendelijk dank voor je uitleg Vester86.

 

ook helt de auto dus meer in de bochten, T fijne wendbare stuurkarakter, zo kenmerkend voor de Z4 ervaar ik met spacers als minder fijn. Ik rij nog even door maar

mocht ik de spacers er weer onderuit halen dan...........#edit# huisregels!

met spacer 15 mm (Mobile).JPG

aangepast door Ruud_19
Tekst aangepast
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hi Toink

 

Bedankt voor je interesse!

T viel achteraf wel mee, iets meer insturen inderdaad, Ik voel zelfs de kleinste verandering en ben erg kritisch (en terecht). Vind m nu EN goed sturen EN rijden EN er mooier uitzien met de dikkere kont. :laugh:

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.