Ga naar inhoud

spoorverbreders/ spacers


speedster

Aanbevolen berichten

Deze zien er zowiezo al niet gecoat of geeloxeerd uit dus zullen sneller corroderen dan een paar knappe,er zit wel degelijk verschil in kwaliteit ook bij iets simpels als spacers!

deze zagen er ook wel kek uit qua kwaliteit.

http://www.alibaba.com/product-detail/High-performance-5x120-Billet-wheel-spacers_60146653021.html

anders even ebay checken,maar idd eibach kost rond de €100

Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik wil persee geen zwarte maar aluminium ivm mijn zilverkleurige 5 spaaks velgen.

Dus jij denkt dat ze dan snel lelijk worden ofzo? kwa veiligheid zal het niet uitmaken neem ik aan.

Wat een optie is zijn de Eibach spacers die kosten bij Stroeve autosport rond de 100 euro maar die zijn volgens mij alleen in 12 mm beschikbaar, liever heb ik 10 mm. Maar of ik dat ik 2 mm verschil zal merken?

aangepast door Veloce
Link naar reactie

Ga voor het TRAK systeem waarbij de spacer met moeren op de naaf wordt vastgezet en je nog gewoon je eigen wielbouten kunt gebruiken, imho de meest veilige spacer oa van H&R en Eibach

Houd de Ebay kleinanzeigen eens in de gaten want daar komen ze regelmatig voor een leuke prijs langs.

Link naar reactie

kwa veiligheid zal het niet uitmaken neem ik aan.

Da's niet heel spannend, inderdaad.

Wél spannend is kwaliteitsverschil...

Ik heb een paar keer flink pech gehad met 10mm spacers: daar wil bij een aantal modellen de centreerring er nog wel eens mee ophouden... :rant:

Da's geen probleem, totdat je een wiel wil/moet wisselen, dan kan je ze namelijk weggooien!

8322590996_3a1e3b14ce_z.jpg

Als je voor spacers in 10mm gaat schijnen 12124/160 wat robuuster geconstrueerd te zijn en geen problemen te geven met de centreerring.

Link naar reactie

Ik denk dat zo'n tracksysteem idd dikker is.

Ik heb inmiddels een set 10mm Eibach spacers gekocht met 37mm bouten (zwart) koste mij 101 euro incl verz kosten excl de bouten want die heb ik ergens anders vandaan.

Ik heb ook diverse goedkopere sets gezien, maar ga toch voor een bekend merk.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik heb zwarte laten plaatsen vandaag. Erg dik.

Voor:

WP_20170329_10_18_42_Pro.thumb.jpg.3b8cc3b9d145e1c14c4931854bc74f36.jpg

 

Na:

WP_20170329_10_42_07_Pro.thumb.jpg.fd4b3088ccb5f49db1b382624a208529.jpg

 

Aan beide kanten 2cm verbreed, dus het systeem toegepast dat eerst de verbreder wordt vastgebout, daarrna het wiel daar op.

Rechts is zit de wielkast nu erg vol, zeker weten dat 2cm per kant moet kunnen? Ik heb M-onderstel.

Link naar reactie

Ziet er goed uit...denk er ook over. Enige wat ik me nog afvraag is welke gevolgen dit heeft voor de wiellagers. Hangt natuurlijk af van de dikte van de spacers. Kan iemand iets over extra slijtage zeggen?

Link naar reactie

^^^ Voor de E85 geldt dat je op de standaard wielen aan de achterzijde maximaal 25 mm kunt hebben, 20 mm is een veel gebruikte maat.

 

Aan de voorkant is 15 mm nog wel te doen, kost je alleen een stukje van je binnenspatborden. ( hoef je niets aan te doen, dit is een zichzelf oplossend probleem :sFun_whistle:

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Ik zal deze optie ook eens gaan bekijken. Lijkt mij de moeite waard.

15 mm is voor max. Heeft iemand achter 25 mm en geeft dat aanloopproblemen?

 

ook ben ik benieuwd of de verbreders samen gaan met 2.5 cm verlaging. Iemand ervaring mee?

Link naar reactie

Aan de voorkant is 15 mm de max, maar dan vreet je een relatief klein stukje van je binnenspatbord weg ter hoogte van de bovenste bevestigingsplug.

 

Aan de achterkant is 25 mm wel het absolute maximum, maar dan is het M onderstel ( 15 mm lager t.o.v. standaard) ook de limiet.  

Met nog eens 10 mm extra ga je daar echt overheen en loopt de boel aan bij iedere keer inveren. En dan niet op een rand van het binnenspatbord zoals aan de voorkant,  maar aan de binnenkant van de kuip waar de buitenkant van de band er een mooie sleuf in slijpt.  

Dat is ook een van de redenen dat mijn Eibachs er binnen de kortste keren weer onderuit waren.:angry:

 

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hallo,

 

Ik sta op het punt om spoorverbreders van 24 mm voor voor en 40 mm voor achter aan te schaffen.

 

Het gaat om: https://m.onderdelenshop24.com/1931892-eibach en het kleine broertje hiervan. 

 

Ik heb zelf m3 velgen maar geen idee of en welke wielbouten ik moet bestellen. Iemand een idee?

 

Groet Four

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.