Ga naar inhoud

Sportuitlaat & chip?


Mjamjam

Aanbevolen berichten

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dubbel 76 rond IMHO :D

Yes......mee eens,

[Huub, ik Zie je nog altijd vol gas wegscheuren, en superduper door de tunnels,heerlijk]. :D

Link naar reactie

Net dit bericht ontvangen :D

its only possible in 2x70mm round for 650,00EUR incl. fix and chrome

or in 4x70mm for 900,00 EUR incl. fix and chrome.

Delivery will take up to 14 days... I can tell you a firm date when i

get the order confirmation from EISENMANN.

geen 76mm dus...

Link naar reactie
Huh? Nu snap ik het even niet meer? Waarom zijn die dikkere modellen dan niet meer leverbaar?

Geen idee... Maar de ronde zijn er wel nog in 76mm, dus heb ik die besteld.

Een 2 weken wachttijd normaal gezien...

pic_2_60.jpg

prima keus :D

Link naar reactie
Huh? Nu snap ik het even niet meer? Waarom zijn die dikkere modellen dan niet meer leverbaar?

Geen idee... Maar de ronde zijn er wel nog in 76mm, dus heb ik die besteld.

Een 2 weken wachttijd normaal gezien...

pic_2_60.jpg

Verbaas je niet als het vier weken duurt :D Zo lang heb ik zelf ook gewacht :D Maar dan heb je ook wat zeer moois :D

Link naar reactie
Chiptuning bij turboloze benzinemotoren brengt niet erg veel qua power behalve ellende en geen garantie meer van BMW. :blink:

Kijk eens op www.chippoint.com

Is dat echt allemaal onzin?? Is dit niet de manier om een 1.8 wat pittiger te maken?

Open vraag, ikzelf heb er de ballen verstand van, dus elke mening is welkom.

Link naar reactie

Wat ik er zo over lees en hoor en zelf ervaren heb is dat je een marginaal verschil merkt, subjectief waarbij je al bijna met de stopwatch moet gaan vaststellen of het daadwerkelijk wat uitmaakt! BMW heeft zijn zaakjes gewoon heel goed voor elkaar :lol: De meeste gerenomeerde BMW tuners bieden hier dan ook niets voor aan. Die beginnen meteen met andere nokkenassen, airboxen, kompressors gecombineerd met ander motormanagement. :blink:

Wat er tegen is dat je bij problemen dus niet meer terug kan vallen op eventuele coulantie/garantie van BMW. En dan heb je natuurlijk nog eens de goede en de slechte (chip)tuners.

groet,

Pierre

Link naar reactie

Pierre, als ik je goed begrijp claimen ze op www.chippoint.com (aanzienlijk) meer pk's te kunnen leveren, maar kunnen dat niet waarmaken? Dan zou het dus pure volksverlakkerij zijn en zijn ze snel uit de markt. Of ze worden aangeklaagd voor misleiding.

Toch blijf ik twijfelen over je argumenten, hoe logisch ze ook klinken. Ik ben het ook met je eens v.w.b. het beginnen bij nokkenas enz., maar is dat niet vasthouden aan de historie? "Zo hebben we het altijd al gedaan"? Ik zou zo ook beginnen, maar ik weet niet beter.

Chiptuning is misschien wel meer de toekomst (en het heden) dan wij menen. Onbekend maakt onbemind?

Je BMW-garantie-argument is natuurlijk sterk; mocht je BMW nodig hebben, dan is er een probleem. En het feit dat BMW geen garantie meer geeft, geeft te denken. Maar daar kunnen ook andere argumenten voor zijn. Eigen marktbescherming bijvoorbeeld.

Feit is toch dat met apparatuur de met chip behaalde vermogenswinst visueel te maken is. Dan moet het in de praktijk toch werken? Dan moet je die méér PK's toch merken?

Een vriend van me heeft een Passat TDI. Die met de meeste PK's, je weet wel. Hij heeft 'm laten chiptunen in Duitsland en je wilt niet weten wat een verschil dat heeft opgeleverd. Daar rijdt 'ie al twee jaar mee, zonder problemen. Sneller accelererend en een hogere top. Alléén met chiptuning, meer niet.

Waarom valt er geen vermogenswinst te behalen met chiptuning? Wat zijn de tegenargumenten? Wie geeft daar met feiten antwoord op?

Link naar reactie

Zou het zinvol zijn die jongens van www.chippoint.com eens te wijzen op deze discussie? Misschien weten zij nog iets in te brengen? Al staat het meeste al op hun site; wat voor argumenten kun je nog meer hebben, behalve de pure praktijk?

Link naar reactie

Het woord zegt het al: TDI

De turbo's worden gewoon omhoog gestuwd naar een hoger niveau/druk, en dat is hetgenen wat je voelt in die passat. Bij benzine motoren wordt kleptiming, inspuiting e.d. verhoogt/aangepast. Dat werkt net iets minder effectief, kijk maar eens naar de tabellen op die site's. Bij de dieseltjes neemt het koppel behoorlijk toe. Bij benzine blijft dit uit, helaas :rolleyes:

Chippoint zal altijd claimen dat je het wel verschil uitmaakt. Je kunt moeilijk tegen de klant zeggen "Nee, je voelt er niks van, maar het gaat om die extra pk's"

Link naar reactie

Sledge, perfect verhaal, turbo´s benzine of diesel is een ander verhaal daar had ik het niet over. Daarbij verhogen ze inderdaad de druk en dan heb je echt meer power, heb zelf een Nothelle GTI met 200pk (50 meer dan normaal) gereden die voor een belangrijk deel via chiptuning verkregen zijn.

Bij turboloze motoren kan de chipper alleen iets bereiken door daar waar de fabrikant vanwege uitlaatemissies en slechte benzinekwaliteiten aan de voorzichtige kant is gebleven iets ruiger te werk te gaan. Ook verhogen ze bijvoorbeeld je max bereikbare toerental voordat de begrenzer ingrijpt. of je daar in de praktijk veel aan hebt ;)

Heb zelf een amerikaanse 325i gehad die een snelheidsbegrenzing van 215 ingebouwd had, deze heb ik toen door maatwerkchiptuning bij Arese laten verwijderen. Deze ervaren chipper gaf toen aan bij BMW weinig eruit te kunnen. halen vanuit zijn ervaring. Maar als je het al laat doen is denk ik maatwerkchiptuning op de rollenbank speciaal voor jouw auto de beste optie en dan met een rollenbankmeting voor en na het chippen.

Als je verder niks te verliezen hebt zou ik zeggen ga ervoor en laat ons meegenieten.

Ik blijf erbij, Hubraum ist durch nichts zu ersetzen als durch noch mehr hubraum!

Oftewel, wil je echt meer power waar je iets van merkt dan is een sterkere motor de enige remedie! :rolleyes: ;)

groet,

Pierre

Link naar reactie
Ik blijf erbij, Hubraum ist durch nichts zu ersetzen als durch noch mehr hubraum!

Oftewel, wil je echt meer power waar je iets van merkt dan is een sterkere motor de enige remedie!  :rolleyes:  ;)

OK, ik neem aan dat jullie gelijk hebben en dat het niet of nauwelijks merkbaar is.

Jammer dat het in de praktijk niet valt uit te testen, want ook ik zal er dan niet aan beginnen.

Wat Pierre's quote betreft: daarvalt uiteraard geheel niets op af te dingen!

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
de top 5:

1. Eisenmann

2. Schnitzer (= remus, kijk op die afbeelding op ebay LOL)

3. Remus

5. Sebring

4. Scorpion

Hier wat meer info over chiptuning

http://www.digitalediensten.nl/z3forum//in...p?showtopic=689

Nee zedri, ik heb mijn ogen op eissenman gezet :newblush:

Ik lees helemaal niks meer over de SuperSprint. Hoort die niet thuis in dit rijtje? In alle ondere draadjes las ik allemaal positieve verhalen over deze pijp. Hoe zit dat nu?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.