Ga naar inhoud

inlaatspruitstuk 2.5 op Bi-vanos M52B28 (2.8)


Coupe2.8

Aanbevolen berichten

@pj311 bedankt hiervoor. en wie heeft die software voor jou geprogrammeerd? kempower? wat heb je daarvoor betaald?

ik bekijk het eens....

@RvE ik denk dat het over dubbel vanos gaat... maar verschil kan niet groot zijn tussen dubbel en enkele vanos want de nokkenassen worden alleen verdraaid om souplesse te verbeteren dus vermogen in hogere toeren zou ongeveer gelijk moeten zijn.

greetzzz

Link naar reactie

Hey Ruud, de print is toch van mijn single vanos.

Bart, idd bij Kempower, normaal gezien kost het zo'n 900€ + btw. Bijna al mijn auto's (klinkt wel blazé mja) zijn bij hem binnen geweest en ik blijf bij hem gaan. Echt supercontent van. Kost meer als bij een hakki takki tuner, maar ge moogt gerust zijn dat alles tot in de perfectie afgesteld is.

Link naar reactie

Shit zeg, dat klinkt interessant! Ik denk dat ik ook zoiets laat doen.. Niet dat ik vind dat de 2.8 automaat weinig presteert, maar ik weet wel dat hij met spruitstuk en software aanpassing net iets lekkerder gaat.. Het is net dat kleine extra zetje (:rolleyes:) dat ie nodig heeft eigenlijk.. Klinkt aantrekkelijk!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik had die ook al zien staan op marktplaats denk ik. Ik heb een complete 3.0 gevonden van e46 330i. Een van de dagen ga ik die ophalen.

Link naar reactie

Geloof me.. ik heb in een Z3 2.8 roadster single vanos gereden die een automaatbak heeft en aanpassing van het inlaatspruitstuk naar die van de 2.5 EN een softwarechip van Braspenning (SuperChip)..

Dat ging HEEL wat sneller dan mijn eigen `2.8 roadster single vanos automaat!

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 2 weken later...

Ik heb de mijne via een poolse meneer welke lid is van het zroadster forum. 62 euro betaald inclusief o-ring. Bij veel andere bovengenoemde bedrijven moet je gaan rommelen met vloeibare pakking of moet je de gaten nog boren (gedeeltelijk).

Link naar reactie

Hmmmm ..... Die inlaat collector ligt hier ook al een tijdje klaar. Wie is die Poolse meneer dan? Interesseert me wel.

Ik heb nog juist de disa valve en die adapter nodig. (Vooral de tijd vinden is tegenwoordig het grote probleem!)

Link naar reactie

Hallo,

als je wilt kunnen we een dagje samen sleutelen?

http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=33644

De disa staat 2x momenteel op eBay.

http://www.ebay.de/itm/Verstelleinheit-DISA-BMW-E46-fur-M54-330i-BMW-Nr-11-61-7-544-805-/330856675411?pt=DE_Autoteile&hash=item4d08983853

http://www.ebay.de/itm/Ori-BMW-M54B30-Disa-Verstelleinheit-330i-E46-530i-E39-3-0i-Z3-Z4-X5-7-502-275-/271136863495?pt=DE_Autoteile&hash=item3f21043507

Mocht je hem willen kopen, dan kan ik hem naar mijn huifkar in duitsland laten sturen.

Dan neem ik hem mee als we het gezamenlijk inbouwen...?

Groeten ivo

Link naar reactie

Hey Ivo, bedankt voor de tip. Weet je ook ergens die adapter plaat te vinden? Die van Turner motorsport (Tms) heeft idd. geen groef voor een O-ring. (Bedenk nu juist dat ik die wel makkelijk zelf kan uitdraaien)

Vind je het niet een beetje riskant om die collector bij mij van je auto te halen? Stel dat je ergens een beetje tegenslag mee hebt? Ik rijd de laatste tijd toch bijna niet met m'n Z. Misschien best dat ik eerst rustig mijn auto doe en dan jou kom helpen.

Ps: heb je die vanosseals nu al vervangen?

aangepast door barteke
Link naar reactie

Hey Bart,

voor die inlaatcollectorplaat moet je even een mailtje sturen naar Piotr Wisniewski. piotres@boo.pl

Ik heb 62 Euro betaald met verzendkosten en een extra O-ringetje.

De vanosseals staan op de planning. Ik ga dat samen doen met Jack, ook te vinden hier op het forum.

Waarschijnlijk nemen we dan gelijk de startmotor en de alternator mee.

Ik hoor van je!

Groetjes ivo

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

De Disa valve is op de post. Nu nog nieuwe dichtingen, en aanzuigbuis bestellen.

@ivo ... kan je die adapterplaat opmeten en fotograferen? dan kan ik deze zelf frezen. Mijn vrouw gaat niet lachen als ik voor zo'n stom plaatje 60€ ga geven ;-)

Link naar reactie

Ik heb die adapterplaat nog niet binnen. Ik zal hem als je wilt overtrekken op een wilt vel papier en de schroefgaten enzo erbij vermelden. Daarna scan ik hem in en stuur het je per mail. Jij print het uit en gaat ermee aan de slag...

Ik heb ook nog een extra O-ring bij Piotr besteld bij mijn bestelling...dus mocht je die nodig hebben...?

Laat het maar weten!

Moet je de aanzuigbuis ook nog hebben? Hier kun je hem kopen...

http://www.ebay.de/i...3a#ht_500wt_986

Ik heb laatst bij iemand voor een spotprijs die Disa gekocht. Hij had een compleet blok staan. Als je wilt kan ik hem een mailtje sturen of hij die aanzuigbuis nog heeft?

Welke pakkingen ga jij allemaal vervangen?

Schermafbeelding2013-01-21om162451_zps99c0c07e.png

Ik ben voornemens om nummer 2 (1x), 4 (1x) en 6 (6x) van de tekening nieuw te bestellen.

Daarnaast twijfel ik om nummer 2 (1x) van onderstaande tekening gelijk mee te vervangen.

Ben benieuwd naar wat jij gaat vervangen? Zet je de slangen 1 op 1 over?

Het valt me overigens op, dat bij de tekeningen van het M52TUB28 (ons blok dus) ook nog een pakking voor de DISA klep beschikbaar is. Deze kan ik nergens vinden bij de M54B30.

Schermafbeelding2013-01-21om160245_zpsa035404a.png

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Hey Ivo, als je me dat kan doormailen. Dat zou prachtig zijn. De inlaatcollector heb ik al. De disa is nog onderweg.

Seals 2, 4 en 6 ga ik ook bestellen. Verder ga ik gewoon de aanzuigbuis (niet collector1 dus) tussen gasklep en luchtmassameter vervangen. Hier zit blijkbaar ook een verschil tussen 3.0 en 2.8 alhoewel die van de 2.8 past (die van 3.0 heeft andere vorm voor betere flow... Dit volgens een Amerikaanse site hè) soit ik denk dat deze buis gezien de ouderdom wel aan vervanging toe is. Bij mijn vroegere 328i was deze onderaan ook gescheurd. (Zoals allemaal na enkele jaartjes)

Ik hou je op de hoogte.

Ps: ik zie dat je je remmen ook wil upgraden. Is dit ook al gebeurd?

Link naar reactie

Mijn remmen ga ik vooralsnog niet upgraden. Ik ga denk ik eind 2013 de remmen opnieuw laten spuiten in het zilver. Ik vervang dan gelijk alle remslangen door stahlflex leidingen. Daarbij heb ik Zimmermann geperforeerde sportschijven rondom.

Betreft die rubberbalg: de mijne is pas een paar maanden oud dus ik laat deze vooralsnog zitten. Ik heb de 2.8 balg. Als ik het goed begrijp ga jij de 3.0 balg bestellen? Ik kan je alleen zeggen dat het monteren van die balg een verschrikkelijke rotklus is :rant:. Het is heel lastig om hem op het gasklephuis te monteren daar er (te) weinig ruimte is om op een fatsoenlijke manier er met een schroevendraaier bij te komen.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Ja idd. ik weet het. Maar als alles uit elkaar is gaat het wel wat vlotter hoor.

Ik heb nu de remmen vooraan van de 3.0 ... echt wel beter (vooral uithouding), stahlflex hier in belgie is niet mogelijk met onze keuring.

Wel ga ik alle remleidingen voor de zomer vervangen. De koppelingsleiding ga ik wel in stahlflex monteren samen met het vervangen van het lager van de kardan en het weglaten van de valve op de koppeling (vertrager)

Een deze dagen maar eens een lijstje maken van wat ik al gedaan heb en nog wil doen.

Link naar reactie

Ben benieuwd naar je lijst!

Ik las net in een ander topic over een of ander membraan van de carterontluchting?

Indien het spruitstuk vervangen zou zijn, zou dit gemakkelijk preventief te vervangen zijn...

De remmen van de 3.0 is altijd nog een optie...maar nu nog even niet aan de orde. Eerst meer power, dan meer remkracht :party:

Link naar reactie

Hmmmm.... Membraan van de carterventilatie... Ik heb laatst bij een 528i van '98 dat membraan uiteengehaald omdat ik gelezen had dat dat de rede was dat sommige bmw's heel veel olie verbruiken. Alles uiteen gehaald maar alles nog in prima staat maar wel 1 liter olie per 1000 km. Bleek uiteindelijk nog een alu motorblok te zijn met nikasil (ofzoiets) bewerkte cylinderwanden. Dus ik geloof niet zo in dat van die membranen, en al zeker niet omdat je perfect kan controleren (als alles gedemonteerd is) of het membraan al dan niet stuk is.

Als je er toch aan moest denken de remmen verder aan te passen. Het is nu het moment, op de site van bimmerworld staat de complete kit om de voorremmen van de z3 m (nieuw) te monteren voor een prikje. Ik heb alvast de voorste wielnaven, iets hardere motorsteunen en versnellingsbaksteunen besteld.

Greetzzz

Link naar reactie

Even zitten loeren...toch nog behoorlijk aan de prijs voor mijn gebruik.

Gebruik de auto niet voor circuit. Dus ik ga bij de volgende wissel van remmen voor de 300mm variant op de vooras.

Zijn enkel andere schijven aldus etk.

Betreft het membraan: kijken en schoonmaken is een kleine moeite als we de inlaat eraf hebben!

Ik ben benieuwd wanneer de adapterplaat uit Polen bezorgd wordt....

Link naar reactie

Hmmmm.... Net iets meer als de schijven. Als je de remzadels occasie vind is het de moeite waard anders misschien beter idee om om te vormen naar remmen van e46 330i. Ik denk dat je dat net iets makkelijke kan vinden 2de hands. En ze zijn toch weer een stuk groter.

Link naar reactie

Dus ik ga bij de volgende wissel van remmen voor de 300mm variant op de vooras.

Zijn enkel andere schijven aldus etk.

Dat gaat niet werken. De klauwdrager (caliper carrier) is ook anders bij de z3 3.0i (dus voor 300mm remmen)

onderdeel 34 10 6 758 104 op jouw auto moet je dus aanpassen voor de versie van de z3 3.0i/z4 3.0i/etc

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.