Ga naar inhoud

inlaatspruitstuk 2.5 op Bi-vanos M52B28 (2.8)


Coupe2.8

Aanbevolen berichten

goedkoopste setje 330i klauwen (voor, compleet) wat ik op ebay kan vinden:

http://www.ebay.de/itm/BMW-E46-330i-57-25-Bremssattel-Bremssattel-mit-Trager-vorne-komplett-/160960882013?pt=DE_Autoteile&hash=item257a04255d

Daar zou dan nog een setje nieuwe schijven+blokken moeten bijkomen:

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-Series-Saloon-E46-330d-09-01-01-05-Front-Brake-Discs-Pads-Drilled-Grooved-/110807179142?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ABMW&hash=item19cc9f5f86

Kost je dus ongeveer 350 euro. (plus wat kleingeld extra om de klauwen te fatsoeneren en reviseren)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Knap opzoekingswerk.

Schijven zijn dan dia 325mm

Std z3 2.8 is maar 286 mm en z3 3.0 nog altijd maar 300 mm (deze heb ik en zijn wel al een hele verbetering tov de schandalig kleine remmen origineel)

Link naar reactie

Ja, z3 3.0, z4 3.0i bmw 325 etc allemaal 300mm

Z4 3.0si is ook 325mm, dus daar kan je ook nog op zoeken (maar dat aanbod is heel klein), en er zijn sommige versies van de 325i e46 die ook 325mm hebben (hoge lasten vervoeren).

Je kan natuurlijk ook het zelfde setje van ECS tuning kopen wat ik heb, past ook op z3. En staat in backorder, dus worden weer opnieuw gemaakt. Verkoopt kennelijk goed, is al de 3e keer ofzo, maar ze maken het wel elke keer een paar honderd dollar duurder :lol:

Link naar reactie

@guidok .... Die fusee armen staan in promo bij bimmerworld. De volledige kit ook trouwens. De fusee's zijn besteld samen met ander leuks.

@ivo ... Da's het overwegen waard.

Link naar reactie

ah nu zie ik het idd, bimmerworld heeft er een complete kit voor, incl de fusee armen (had ik het toch goed ;))

Dus je hebt de hele set daar al gekocht? Die prijzen daar, daar komt denk ik nog een aanzienlijke portie transportkosten op en btw/invoer?

Dat ze in Dublin zitten bleek Dublin USA te zijn :lol: Ik vond het al zo apart, zo'n toko in ierland...

Link naar reactie

Alleen de fusee's en motorsteunen besteld daar. Idd veel transportkosten en invoerkosten maar totaalprijs is nog altijd dik OK

@ivo ... Al nieuws over de adapterplaat? M'n disa valve en inlaat liggen klaar voor montage.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 8 maanden later...

Binnenkort wil ik een m50 inlaatspruitstuk laten inbouwen, maar moet er nu eerst 1 kopen. Op marktplaats staan er een paar te koop.

Maar voor het ombouwen heb je dan ook nodig:

- het gasklephuis van een m50

- waar de pijl bij staat op onderstaande foto

k4zc.jpg

Link naar reactie

Maar voor het ombouwen heb je dan ook nodig:

- het gasklephuis van een m50

Ik ga er van uit dat je een Single Vanos 2.8 hebt? Daar past de M50-inlaatbrug op, voor de Dual Vanos heb je die van een 3.0 nodig, als ik me niet vergis.

Je hebt géén M50-gasklephuis nodig, wel een set onderdelen om de M50-inlaatbrug om te bouwen. Sommige aanbieders op Marktplaats/eBay bieden de inlaatbruggen gemodificeerd aan, dat scheelt een boel werk!

Wat je daarnaast nodig hebt zijn een adapterplaat voor je bestaande gasklephuis, plus een extra gasklephuispakking.

Ik heb de 'transplantatie' een tijd terug gedaan, een uitgebreid verslag vind je hier. Die adapterplaat kan je makkelijk zelf maken, maar is ook kant-en-klaar te bestellen.

Als je toch bezig bent kan je overwegen om meteen een vergroot M52-gasklephuis mee te monteren (staat in hetzelfde topic, pagina 2)...

En tot slot: deze mods komen pas ècht tot hun recht met aangepaste software!

aangepast door pimgmx
  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Deze mod wordt eigenlijk alleen bij een 2.8 gedaan. Logisch ook want als je meer power wilt met een 2.0 dan kun je beter een 2.5 of een 2.8 kopen. Toch ben ik benieuwd of deze mod wat oplevert voor een 2.0 is daar wat meer over bekend? Komt de 2.0 eigenlijk wel lucht te kort zoals bij een 2.8?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Omdat ik geen reactie kreeg en niemand op het internet wist of het een positief effect heeft op een 2.0, heb ik het maar gewoon gedaan. Direct de carter ventilatie + slangen en al de pakkingen van het spruitstuk vernieuwd. Daarnaast alles lekker schoongemaakt.

 

Hij zit erin:sFun_banana2: en het werkt! Tot 3000 toeren denk je heb ik daar al die moeite voor gedaan:muur: vanaf 3000 toeren :punk::m:.

 

Het verwisselen van het spruitstuk is goed te doen. Ik heb de tijd er voor genomen en ik was er +/- 10 uur aan bezig..

 

Wat me opviel is dat de kleppen en de luchtinlaat erg schoon waren. Op amerikaanse fora zie je schrikbarende hoeveelheden carbon op de kleppen en de inlaat. Daarnaast maakt de auto een veel harder aanzuig geluid zou ik het luchtfilter box nog moeten aanpassen?

 

Een tip voor de mensen die van plan zijn het te doen. Houd een stofzuiger bij de hand. Rond het inlaatspruitstuk verzamelt zich behoorlijk wat rommel, wat je alleen kunt verwijderen als het spruitstuk los is. Als je het spruitstuk er dan aftilt is de kans zeer groot dat de rommel in de kop valt. In mijn geval maar een klein beetje. Met de stofzuiger heb ik het direct verwijdert.

 

 

 

 

aangepast door G.Knulst
Link naar reactie
  • Administrator

Is er uberhaubt wel iemand geweest die het op een 2.0 heeft toegepast :wacko:

Gelukkig is het niet voor niks gewesst...

Link naar reactie

Ik denk het niet, natuurlijk logisch ook. Een verstandig iemand koopt gewoon een zwaardere z3. Ik heb nu een mooi exemplaar die wil ik niet zomaar inruilen.

 

Als ik mijn andere onderdelen kan verkopen dan is dit eigenlijk een bijna gratis upgrade.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

mooi dat het dat het werkt. ooit moet iemand de eerste zijn :) .

 

en liefde voor een bep auto is niet altijd logisch, zou mijn 2.5 ook niet weg doen voor 3.0, dan zou ik eerder gaan motorswappen of voor een supercharger/turbo gaan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.