Ga naar inhoud

BMW Z2


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

BMW Z2 geruchten:

There is no doubt anymore, the BMW Z2 is real and it will be released by BMW sometimes around 2012. The Z2 will be based on the 1 Series Coupe design and it will cover the entry-level sports roadster market. This move will obviously push the new designed BMW Z4 up a class and it will allow for the entry-level roadster to be priced more accurately to the market demand, and even attract a new crowd.

As we have reported before, by using a similar platform as the current 1 Series, BMW is looking to design a light but fast roadster, soft-top of course, in order to reduce the weight and pricing. The entry-level model(most likely for Europe) might be powered by 120 horsepower, while the higher end model, will feature a turbocharged engine with 211 ponies. If built, the BMW Z2 will most likely use the four cylinder enginesdeveloped together with the French company PSA. But we all know that it’s still too early to speculate on the engines, so who knows…we might even see the quad-turbo four cylinder in there.

bmwz22012ro2.jpg

bmwz22012002nj9.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Cool! :thumbup:

Als ze er nu nog een coupe-versie van maken, mogen ze er eentje voor me maken, tegen de tijd dat de 1er uit de lease gaat in 2011/2012!! :wave:

Link naar reactie

Aangezien het nog steeds niet mogelijk is om een coole infinity cabrio in Nederland aan te schaffen, heb ik wellicht een nieuw doel om voor te sparen, al kan ik hem waarschijnlijk pas over 15 jaar aanschaffen :schater:

De voorkant en zijkant vind ik wel mooi, de achterkant wat minder. Maar wellicht gaan ze er nog wel wat moois van maken.

Link naar reactie
Bouwt BMW 4 cilinder motoren samen met PSA?

Er wordt flink rondgeshopt, volgens dit artikel op Autoweek flirt BMW ook met Fiat/Alfa:

Op het moment onderhandelt de Fiat Group met BMW over technische samenwerking op het vlak van nieuwe motoren; waarschijnlijk horen we daar rond het begin van het nieuwe decennium meer van.

Volgens mij was de allereerste Mini D voorzien van een Toyota motor en de huidige Mini Cooper D van een PSA motor. :angry:

Blijven koesteren die 100% beierse zes-in-lijntjes van onze zetje!! :angry:

Link naar reactie

ik vind het allemaal wel mooi. Ook juist het kontje van de eerste post. De verdere "studies" laten zien wat "op de achteras zitten" betekent. Ben alleen bang dat het alleen voor van die halve mannetjes (<1.80m) lekker gaat zitten. Een z4 is al krap, dus zo'n z2 ...

Daarentegen, desalniettemin, hoe dan ook, een 1 serie, daar zit ik best okay in. En die 4 cilindertjes van PSA/BMW, daar is niks vauts aan. Voor een 4-cilinder doen ze het erg lekker. Ja, een 6 in lijn blijft lekkerder, maar die past ook in een 1 serie, dus waarom niet in een z2.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Iedereen fotosjopt maar raak tegenwoordig. Kijk maar naar de diverse verschillen op hetzelfde thema.

Ziet er wel leuk uit maar je hebt er niks aan.

of een berichtje...BMW zal omstreeks 2024 komen met de nieuwe Z5!?!? Ja en ???? :drank:

Link naar reactie
Ziet er wel leuk uit maar je hebt er niks aan.

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik hier zinnige ga bijdragen leveren waar je wat aan hebt. Dat laat ik aan anderen over :schater:

Daarom in de serie: Je hebt er niets aan maar toch wel leuk. :drank:

BMW%20Concept%20CS%207.jpg

BMW%20Concept%20CS%201.jpg

bmw-z9-convertible-concept-02-copy.jpg

bmw-gina-light-visionary-model-2008-769065.jpg

isetta_bmw.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.