Ga naar inhoud

Code nodig voor BMW Business CD radio


leufje

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds deze week een z3m (S52 US) gekocht. Net niet goed opgelet, aangezien er een code gevraagd wordt voor de radio. Aangezien het een invoerauto is, kan de vorige eigenaar me niet helpen.

Gegevens:

BMW Business CD

6512-6 900 603

BP9272 X 2192892

FD279 Index 02

Blaupunkt

Graag hulp... anders volgende week maar langs de dealer...

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom hier, misschien die zilvergrijze uit Tilburg aangeschaft :thumbup:

Radio code zal 8601 zijn.

scherp!

dank voor de code. mijn radio vraagt echter om een 5-cijferige code. kan ook geen getallen hoger dan 6 invoeren. iemand een idee? Komt volgens mij doordat hij op US instelling staat. Kan ik dat wijzigen terwijl de code nog ingevoerd moet worden?

foto's en voorstelrondje volgen.... first the music has to play...

:newblush:

Link naar reactie

Als dit serienummer "BP9272 X 2192892" bij de radio hoort die er in zit bestaat de code uit 4 cijfers.

Wanneer je 5 cijfers moet invoeren en niet hoger als een 6 kan invoeren moet je een becker radio hebben en klopt jouw serienummer niet.

Je zou de radio moeten uitbouwen en hiervan het serienummer moeten bekijken.

Link naar reactie
Als dit serienummer "BP9272 X 2192892" bij de radio hoort die er in zit bestaat de code uit 4 cijfers.

Wanneer je 5 cijfers moet invoeren en niet hoger als een 6 kan invoeren moet je een becker radio hebben en klopt jouw serienummer niet.

Je zou de radio moeten uitbouwen en hiervan het serienummer moeten bekijken.

Het vreemde is... ik heb de radio uitgebouwd en er staat toch echt met grote letters Blaupunkt op... en hij vraagt om een 5 cijferige code...

Link naar reactie

Kan me niet voorstellen dat erop het display de tekst 'Please enter 5 digit code', verschijnt, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Kun je ons vertellen hoe de radio daarom vraagt?

Ik moet altijd vier cijfers invoeren en dan bevestigen met... eh.... ik geloof de <-toets of de >-toets of zoiets....

Link naar reactie
Kan me niet voorstellen dat erop het display de tekst 'Please enter 5 digit code', verschijnt, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Kun je ons vertellen hoe de radio daarom vraagt?

Ik moet altijd vier cijfers invoeren en dan bevestigen met... eh.... ik geloof de <-toets of de >-toets of zoiets....

Hij vraagt: Code _ _ _ _ _

en je kunt met 1 t/m 6 op de radio ook gelijk die getallen invoeren, dus niet zoals bij een 4 cijferige code dat je voor een 8, 8x de 1e toets indrukt.

Heb het nagezocht en op diverse fora (duits, amerikaans) blijkt dit een bekend probleem te zijn. Het is een US spec radio, die je, als je er eenmaal in zit, over kunt zetten naar EU spec. Tja... wonderen wil ik het niet noemen. De dealer moet uitkomst bieden...

Link naar reactie
:blink: .... laat je horen hoe het afloopt? Succes!

Maar natuurlijk! Heb het VIN (dat hadden ze nodig om naar Duitsland te sturen) net gemaild. Hoop morgen de code binnen te krijgen...

...dan zal ik me daarna ook even op de juiste manier voorstellen :wave:

Link naar reactie

Nou, nog steeds geen nieuws... Eerst wilde de dealer me vertellen dat de 4-cijferige code toch echt de goede moest zijn. Toen duidelijk voor ze was dat dat niet ging werken, werd me vrolijk verteld dat de radio niet bij de auto is geleverd en dat ik maar een nieuwe radio moest kopen. Even uiteenzetten dat volgens mij dat toch echt niet de bedoeling kan zijn, aangezien het een BMW product is, heeft ze weer aan het werk gezet. Inmiddels ook al een engelse site gevonden, maar daar kost het me 10 pond. Zit ik nog even niet op te wachten.

Dit weekend uit nood even een jvc radio aangesloten met een BMW-to-ISO kabel, maar daar werd de subwoofer niet vrolijk van. Bij gasgeven pulseerde de woofer lekker mee, en alleen maar doffe dreunen ipv iets van mooi geluid. Hoop dat dat aan de radio ligt en dat niet ook nog eens mn HK subwoofer eraan is...

we zullen zien...

Link naar reactie
  • 1 maand later...
:thumbup: .... laat je horen hoe het afloopt? Succes!

hallo een probleem , heb een BMW Z3 uit 1998 met de originele bwm radio erin , heb gelukkig de code weten te bemachtigen. Moet je asl je de code hebt ingevoerd deze bevestigen? En hoe doe je dat dan ??? heb al vanalles geprobeerd , dan zegt de radio : "code wait"en duurt het wel meer dan een uur voordat ik dan weer de code kan invoeren....de radio krijg ik niet aan!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.