Ga naar inhoud

Vlakke velg


Bob01

Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen,

Bij APK is gebleken dat er op beide velgen voor aan de binnenkant een vlakke rand zit. De vraag was dan ook of ik mij kon herinneren dat ik ooit eens vreselijk hard overheen of doorheen gereden was. Ik kan me dat niet herinneren alhoewel me wel bijstaat dat de wegen in Italie niet zo best waren althans waar wij zijn geweest. Wheeltrim gebeld en die wist mij te vertellen dat het vaak voorkomt want zij kunnen van de reparaties leven.

Heeft iemand hier ooit wel eens last van gehad?

Theorietje:

Om de velg heb ik van die RFT banden zitten. Omdat de wang van die banden harder is en dus minder inveert wordt er meer schokgeweld aan de velg en aan de schokbreker doorgegeven. De kans dat de velg beschadigt raakt lijkt mij dan ook iets groter.

Wat is jullie mening?

Dank en groet

Bob

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Mijn collega heeft dat een aantal maanden geleden ook gehad met zijn originele BMW M3 wielen.

Hij was door een flinke hobbel gereden en bleef onbelans houden.

De velg was "onrond" of te wel niet meer geheel rond. Via een "velgendocter" is de velg gerepareerd.

De mate van de "onrond" heid bepaald de prijs.

Als er tijdens de reparatie de velg verwarm moet worden , zal de lak beschadigen.

Dus moet deze ook gespoten worden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.