Ga naar inhoud

Hulp bij aanschaf E36


ZZZ-Woudsend

Aanbevolen berichten

Ik weet dat het een Z3 forum is maar ik vraag het toch. Ik ben op zoek naar een E36. Diesel of LPG. Voorkeur gaat uit naar een touring dan wel compact. Ik wil er (uiteraard) niet al te veel aan uitgeven dus kom je al snel in het wat meer ricovolle aanbod. Maar ja daar zijn de prijzen dan ook naar. Ik heb al gezocht op het forum maar alle aankoop tips hebben echt betrekking op de Z3. Wat natuurlijk ook helemaal normaal is op een Z3 forum!

Wie kan mij wellicht van wat aankooptips voorzien? Ik wil tussen de 3 a 4 duizend euro uitgeven. De meeste zitten dan zo qua leeftijd en kilometers respectievelijk op

- Bouwjaar 1999

- en aantal kilometers: 250.000 kilometer.

deze twee heb ik op het oog:

compact

Touring

Wie-o-wie kan mij een beetje op weg helpen? Alle hulp is welkom. ook als je misschien eentje zelf te koop hebt of weet.

Thanks!

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb een tijdje geleden toevallig ook gekeken naar een 318 tds compact en dit schijnt een vrij probleemloze auto te zijn (degelijke motor voor de rest gewoon op de normale dingen letten).

Verder hebben ze natuurlijk wel erg hoge kilometerstanden, hoeft natuurlijk geen probleem te zijn maar is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden.

(meende dat er op andere BMW fora diverse discussies zijn over het op gas rijden misschien zou je die even kunnen opzoeken).

Link naar reactie

wat heb je dan uiteindelijk gekocht?

ik dacht dat die kilometerstanden - zolang ze keurig onderhoud hebben gehad - niet echt een probleem hoeven op te leveren. Toch ben ik er wel een beetje huiverig voor. Maar ja aande andere kant...ik wil ook niet veel uitgeven dus ja...er zal altijd een risico aan zitten. Maar 4 ton moet zo'n motor toch wel kunnen draaien?

Link naar reactie

M41 in 318tds is een waardeloze motor! Veel slechter dan de M51 in een 325/525tds

Koop een 318i en bouw daar lpg in als je veel rijdt. Dan rijdt je goedkoop in brandstof en onderhoud. Een diesel boven 250.000 km moet je niet meer aan beginnen. Wil je perse diesel koop dan een 325tds of 525tds uit Duitsland met weinig kilometers. In Nederland vind je er geen of het is een geïmporteerde.

Link naar reactie

Ik heb inderdaad gehoord dat de 325 tds een stevigere motor is maar dat de 318 tds waardeloos is had ik nog niet eerder gehoord (langzaam is ie in elk geval wel )

@ ZZZ-Woudsend: Zou heel veel meer gaan rijden reden waarom we waren gaan kijken naar een goedkoop dieseltje (omdat ik het zonde van de z vond om er zoveel mee te rijden) maar uiteindelijk toch maar voor de Z3 gekozen :kicking:

Link naar reactie
M41 in 318tds is een waardeloze motor! Veel slechter dan de M51 in een 325/525tds

Koop een 318i en bouw daar lpg in als je veel rijdt. Dan rijdt je goedkoop in brandstof en onderhoud. Een diesel boven 250.000 km moet je niet meer aan beginnen. Wil je perse diesel koop dan een 325tds of 525tds uit Duitsland met weinig kilometers. In Nederland vind je er geen of het is een geïmporteerde.

Bedoel je daarmee - kijkend naar de vaak hoge kilometerstand - dat je beter een lpg-er met twee ton kunt kopen dan een diesel met twee ton op de teller? (Ik begrijp natuurlijk dat beide niet ideaal zijn...maar welke is dan je betere optie)

En ja...importeren zit ik inmiddels ook aan te denken. Heb ik met de Z ook gedaan. Ik heb alleen zo weinig tijd. Vandaar dat ik toch even de focus op NL heb.

Link naar reactie

Tja

Voor zo'n bedrag een betrouwbare auto voor veel km's en specifiek een merk als BMW wordt toch moeilijk.

Als je weinig te besteden hebt , mag / moet je niet kieskeurig zijn door je vast te leggen op een merk model.

Dus veel breder gaan kijken en een diesel zoeken met ca 125 000 - 150 000 km.

Uiterlijk zoals kleur en een deukje ondergeschikt laten.

Of het diesel pad verlaten en een benzine wagen zoeken > hiervan is de keuze veel groter in Nederland.

Het omslagpunt benzine / diesel ligt toch best wel hoog. ( boven de 20000 km/jr)

Link naar reactie
Bedoel je daarmee - kijkend naar de vaak hoge kilometerstand - dat je beter een lpg-er met twee ton kunt kopen dan een diesel met twee ton op de teller? (Ik begrijp natuurlijk dat beide niet ideaal zijn...maar welke is dan je betere optie)

En ja...importeren zit ik inmiddels ook aan te denken. Heb ik met de Z ook gedaan. Ik heb alleen zo weinig tijd. Vandaar dat ik toch even de focus op NL heb.

Voor de duidelijkheid, een M41 is kernschroot! Niet aan beginnen!

Het beste koop je een auto met weinig MegaMeters en desgewenst laat je in een benzine zelf LPG inbouwen. Je bent hardstikke gestoord om een auto met 200 MM of meer te kopen in Nederland. Het kan wel om een beetje rond de kerk te hobbelen, maar niet als betrouwbaar vervoermiddel waarmee je voluit kunt gaan. Dan is er minimaal beheerst ingrijpen nodig om motorschade voor te zijn; lees drijfstanglagers vervangen voor alle BMW's. Een 318i is goedkoper te rijden dan een VW Golf. Een diesel uit Nederland is er meestal een met echt veel kilometers en het risico is groot dat motor op kantelen staat. Een gescheurde cylinderkop is een veel voorkomend euvel en komt tussen 250 en 350 MM bijna gegarandeerd. Kale kop kost meer dan 1000 euro, koppakking van 200 euro, kopbouten van 100 euro en dan mag je ook drijfstanglagers vervangen als je niet na 10 MM met een ratel uit het onderblok ergens blijft steken onderweg. Weg dieselvoordeel. Alleen als je zelf kunt sleutelen en je eigen reserve-onderdelen op kunt slaan is het het overwegen waard.

Link naar reactie

Dank voor alle goede tips. Ik weet dat ik een risico neem maar ik heb domweg geen zin om veel aan een auto uit te geven. Ik heb altijd lease gereden dus ik start vanaf nul.

Annyways...ik denk dat ik toch maar mijn zoek opties ga uitbreiden. Heb zelf ook veel Saab - tot volle tevredenheid - gereden. Ik heb mijn oog laten vallen op een 9-3 2.2 uit 2001 met 180K op de teller. Nog steeds veel maar al wel een stuk minder dan 250K. Ik denk dat ik dus voor woon werk verkeer voor deze optie ga. De Z blijft natuurlijk de auto voor het weekend en het mooie weer!

Link naar reactie

Ik heb geen ervaring met een drie serie, misschien dat die diesels minder zijn.

Maar de voorbeelden gaan niet op voor de 5 series. Ik koop altijd diesels met 100k op de teller en rij daar dan dagelijks mee.

525 tds heeft vervolgens 400.000 gelopen en toen maar we gedaan omdat ik iets anders wilde. Auto was nog in prima staat.

Vervolgens een 530D e-39 met 100k op de teller.

Inmiddels 425.000 km gelopen en geen een van de genoemde storingen, revisies, koppen problemen etc. gehad.

Kwestie van goed warm lopen en service beurtjes.

Oh ja, de 530D direct bij 100K gechipt en ik trap het gas altijd tot de bodemplaat.

Dus de diesels kunnen echt wel wat hebben. Dat zie ik je niet eventjes met een LPG doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.