Ga naar inhoud

Spontaan afslaan van m`n Z3 in de file, help...


Francois

Aanbevolen berichten

Hallo mede Z3 fans!

Ben net lid van jullie forum en heb gelijk al een vraag, meer een probleem eigenlijk...

Heb sinds 2 maanden een rode Z3 1.9, gekocht bij de dealer, auto is van 1997, en is in 2003 geïmporteerd uit Duitsland.

De kilometerstand is 97.100. Ik heb de afgelopen 2 maanden met veel plezier rondgetoerd in mijn nieuw aanwinst,

maar afgelopen zaterdag heeft de rooie rakker me helaas flink in de steek gelaten :thumbup: . Wachtend in een file voor een stoplicht,

sloeg de motor plotseling af bij stationair toerental. Geen waarschuwingslampje, niets. Auto opnieuw gestart, de startmotor draaide wel rond,

echter de motor wilde niet aanslaan. Aantal pogingen gedaan, zonder resultaat. Uiteindelijk de auto in de berm geduwd en via de BMW

pechcentrale de auto naar de dealer laten slepen. De monteur van de pechcentrale heeft ter plaatse nog een poging gedaan de auto te starten,

ook zonder resultaat. Volgens hem zou het aan de krukassensor liggen. Echter, de dealer heeft de auto aan de diagnosekast gehangen,

maar geen foutcodes of wat dan ook. Ook konden ze de auto `s ochtens gewoon starten en ermee rijden. Wel hebben ze uit voorzorg

de sleutel geherinitialiseerd, wat dat dan ook moge zijn.

Nog nagevraagd of de auto ooit op gas heeft gereden (onwaarschijnlijk, maar goed) maar dat is niet het geval.

De auto staat nu dus weer bij huis, al een paar dagen zonder problemen mee gereden,

maar ben bang dat ie me toch ooit weer in de steek zal laten op een plaats waar het helemaal niet uitkomt...

Weet één van jullie misschien wat het geweest zou kunnen zijn? Jullie hulp wordt erg op prijs gesteld.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb al wel een paar keer gemerkt dat bij erg vochtig weer (zoals nu dus) de motor wat minder mooi stationair loopt. Ook wil mijn 2.8 bij koude motor dan wel eens wat 'hikken' bij optrekken in 1e/2e versnelling. Als de motor warm is is er niets aan de hand, en bij droog weer ook niet. Afslaan is me nog niet gebeurd, maar als dit verschijnsel iets extremer optreedt kan ik me wel voorstellen dat dit zou kunnen gebeuren...

Link naar reactie
Heb al wel een paar keer gemerkt dat bij erg vochtig weer (zoals nu dus) de motor wat minder mooi stationair loopt. Ook wil mijn 2.8 bij koude motor dan wel eens wat 'hikken' bij optrekken in 1e/2e versnelling. Als de motor warm is is er niets aan de hand, en bij droog weer ook niet. Afslaan is me nog niet gebeurd, maar als dit verschijnsel iets extremer optreedt kan ik me wel voorstellen dat dit zou kunnen gebeuren...

Dus?

Goed antwoord op de vraag :wave:

Link naar reactie
Dus?

Goed antwoord op de vraag :)

Ja, nee, dit is een lekker nuttig antwoord... :wave: .

De melding van vochtig weer is mischien wel weer een stap op weg naar de oplossing. Toch prettig dat OmeLo in ieder geval de moeite neemt om te reageren IMHO (maar goed, ik heb er al helemaal geen verstand van dus mijn bijdrage is ook alles behalve nuttig te noemen :sick: ).

Link naar reactie
Dus?

Goed antwoord op de vraag :wave:

Beslist geen antwoord, helaas! Maar hopelijk kunnen we, met alle ervaringen bij elkaar, dergelijke mysterieuze problemen oplossen en voorkomen. Maar een zzz wonderdokter ben ik ook niet... :sick:

Link naar reactie

Ik heb precies hetzelfde gehad. Auto sloeg af bij het stoplicht en wilde niet meer starten. Weggeduwd en geparkeerd. Na 5 min. nog eens geprobeerd, en toen startte hij weer en kon ik naar huis rijden. Dealer kon niets vinden met diagnose apparatuur. Auto naar Ruud gebracht. Nokkenas sensor (= BDP sensor) vervangen en ook fase sensor vervangen. Probleem is niet meer teruggekomen.

Enig verschil: ik heb een 2.8.

Succes met het oplossen van dit probleem.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.