Ga naar inhoud

Belgen/Limbo/Brabo meeting - vrijdag 17 oktober


RvE

Aanbevolen berichten

  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat wil je : "Herfst" editie...

Niet echt een weertje waarvoor de R-boys nog de deur uitkomen :kicking:

Oh jawel, deZe hardtopKicker wel.

Ik had Zedri al versiert met wortelen, sla en wat dressing, maar helaas...

...ik kan er niet bijZijn...

Régske eet voor mij mee haha.

Too Bad, veel pleZier allen vanavond, Dah FreetZZZ.

Link naar reactie

gegroet aller limbo's :kicking: :wave: eerst ruud bedankt voor de organisatie, alles was weer top!!!!! lekker gegeten, meer als voltallig gezelschap zonder afzeggingen!!!!! limbo's rule :lol::thumbup::thumbup:

de volgende meeting werd ook al heel eventjes besproken en die zal naar alle waarschijnlijkheid tussen februari-maart bij mij thuis plaatsvinden... maar dat komt nog wel.

nogmaals thx iedereen het was weer super gezellig!!!

Link naar reactie

Hierbij even wat foto's van gisteren (jullie zullen het met me eens zijn dat deze geen apart "reactietopic" waard zijn :thumbup: )

De lokatie was gezellig en goed vol. Veelal met Limburgse gezinnen met mensen die hun auto's gekocht hebben met de "ANWB top 10 van makkelijke instapauto's" in de hand. Onze armada aan lage Z-tjes werd dan ook meewarig bekeken. :wave: Ook waren we nogal "underdressed".

IMG_1361.JPG

IMG_1367.JPG

Deze kan zo het "raad de forummember topic" in:

IMG_1371.JPG

De bediening was...eh...gewoon slecht. Wel aardig hoor, vooral de dame die exclusief voor Danny icetea's bleef brengen (jaja, die zuiderlijke charmes van onze Sledge! B) )...maar verder voor alle anderen aan de tafel alles vergat. :lol: Ik geloof dat de helft van de bestellingen voor drankjes gewoon nooit aan zijn gekomen. Het principe van "we noemen even op wat we gegeten en gedronken hebben en betalen" was hier niet okay. Nee, we kregen een fuzzy logic rekening en moesten zelf maar de centen bij elkaar sprokkelen en dan in een keer betalen. Dus het grote geldharken kon beginnen:

IMG_1375.JPG

Los van de so-so bediening was het eten wel heel erg lekker. Maar nog belangrijker was dat het een heel gezellige avond is geworden. Lekker bijgekletst en veel gelachen! Dankjulliewel voor de top-avond! :thumbup:

Voor onze volgende BLB meeting over een maandje of drie (the winter edition) gaan we voor een lokatie in België. PJ had een mogelijke lokatie en Frank zou eens kijken of er in de buurt van Hasselt wat te vinden is. Los van de lokatie kijken wij er in ieder geval al weer naar uit! :kicking: :ok:

Link naar reactie

Ook van hieruit weer een big :lol: voor de organisatie Ruud en Simone!

het eten was lekker :thumbup: , de omgeving luidruchtig, en de bediening.....tja wat moet ik hierop zeggen. Je moest haast smeken om je drankje te krijgen, of ze hadden de bestelling wel opgenomen, maar het briefje niet behandeld en gewoon in de vuilnisbak geworpen.

Je kon duidelijk zien dat ze niet waren opgewassen om 3 grote groepen te bedienen :ok:

Maar de pret zat er bij ons dik in, wat hebben we weer gelachen en gegierd.

Kijken hoe de bediening bij PJ zal zijn :kicking:

tot de volgende keer!!!! B)

p.s. heb de rode duivel nog ff losgelaten op de terugweg....wat een veschil t.o.v de sedan!!! :wave:

Pierrezzz, navigator en misses navigator leuk dat jullie er ook waren!!! :thumbup:

Link naar reactie

Restaurant Karrevoer, Vitteroort

Dat de oorsprong van dit etablissement gelegen is in de oudheid, is niet alleen af te leiden uit de naam. De 'zeer ruime eigen parking' is een krappe grindbak waar in vroeger tijden paardekarren veilig konden worden gestald zonder het risico dat er onverhoopt eentje weg zou rollen. In tegendeel: het vertrek (of pogingen daartoe) van nietsvermoedende bezoekers bleek voor de plaatselijke bevolking een onuitputtelijke bron van vermaak.

Binnen is plaats voor grote gezelschappen, hetgeen een bedachtzame tafelconversatie onmogelijk maakt vanwege het opvallende luide geroezemoes. Dat gasten die door hun gezelschap tot in promptu gezang worden verleid is schering en inslag. Sfeerverhogend, dat wel. Het geheel doet meer denken aan een ouderwetse herberg dan aan een modern restaurant.

De bediening is verward. Als ze zich al herinneren aan welke tafel een bestelling is opgenomen dan wordt deze zonder pardon weggegooid. Gebruikelijker is dat diensters radeloos rondrennen met in de hand een consumptie waarvan niet duidelijk is wie die heeft besteld. Gekoppeld aan hun bescheiden opstelling en daarmee gepaard gaande inadequate stemvolume, vervoegen zij zich keer op keer radeloos bij diverse gasten om de bestelling af te leveren, maar worden daarbij eenvoudig niet opgemerkt. Als slechts één op de vier bestellingen u bereikt, scoort u bovengemiddeld. En bestellen is op zichzelf al moeilijk genoeg, omdat ze niet kunnen serveren en opnemen tegelijkertijd.

Om dit soort problemen met de spijzen te voorkomen, heeft men hier gekozen voor een omgekeerde aanpak. Bij aanvang verschijnt de gastvrouw die met een zowel qua volume als qua dialect volkomen onverstaanbaar gebrabbel de tafelgenoten nodigt hen eigen diner samen te stellen. In een aparte ruimte zijn daartoe overvloedige hoeveelheden vers bereide gerechten geserveerd.

Het beschikbare servies is niet toereikend voor het aantal gasten en het is niet ongewoon om gasten te zien rondlopen met een desertbord, soepkom of koffieschoteltje. In een enkel geval ziet men een breed lachende bezoeker die warempel een normaal bord heeft weten te bemachtigen. Naar verluidt wordt streng opgetreden tegen lieden die trachten dienschalen voor eigen gebruik te benutten.

De keuken maakt echter veel goed. Hoewel beschreven als 'Hollands met een vleugje Frans' kunnen alle gerechten zonder enige reserve worden aanbevolen.

Voor de rekening dient u de volgende richtlijnen in het oog te houden:

  • Voor drank wordt per tafel een bedrag in rekening gebracht dat overeenkomt met het motorisch vermogen van het kleinst deelnemende voertuig (in paardekrachten). Hierop wordt het getal Pi in mindering gebracht. Indien bij enige bezoeker kapotte voertuigverlichting is geconstateerd, wordt per defect ook nog korting verleend.

  • Voor het eten geldt per persoon een bedrag dat overeenkomt met de gemiddelde leeftijd van het gezelschap. Hierop wordt het getal Pi (per persoon) in meerdering gebracht.

Nog een laatste waarschuwing voordat u vertrekt: om in hun fooi te voorzien, deinst de bediening er bij het afrekenen niet voor terug bankbiljetten te laten verdwijnen. Laat u hierdoor niet afleiden en houdt voet bij stuk.

Link naar reactie
  • Voor drank wordt per tafel een bedrag in rekening gebracht dat overeenkomt met het motorisch vermogen van het kleinst deelnemende voertuig (in paardekrachten). Hierop wordt het getal Pi in mindering gebracht. Indien bij enige bezoeker kapotte voertuigverlichting is geconstateerd, wordt per defect ook nog korting verleend.

moet ik hieruit opmerken dat ik de niet ontvangen drankjes ook had moeten betalen :lol:

Heb van de 4 betselde cola maar 2 ontvangen, ging naar huis met een droge mond :wave:

Bij betaling en berekening was de oude dame erg tegendraads, en moesten we zelf met het rekenmachine berekenen wat wij voor ons 2 moesten betalen...uhm 2 keer buffet á 25,50 2 keer cola á 2,25, en 1 keer dessert van 5,50

Oops ik heb 1 euro te weinig betaald aan pieter Jan! Sorry PJ, dit maken we goed!! :kicking:

Link naar reactie

ik vond het toch nog meevallen hoor!

anderzijds, zon ramp was het allemaal niet: gewoon onmiddellijk een fles (liefst alcoholisch uiteraard) bestellen en je zit goed voor de rest vd avond :schater:

en dan vergeten ze die nog te tellen ook :kicking:

Link naar reactie
Restaurant Karrevoer, Vitteroort

:schater: :schater: :schater: Schitterend stukje vermaak alweer... :thumbup:

Wederom een forumevent dat de boeken in gaat als geslaagd.

Jammer dat ik er niet bij kon Zijn, ik had Ruudje wel nog een SM s gestuurd, maar als ik Zie hoe jullie geZopen hebben kan ik me voorstellen dat dat onopgemerkt bleef... :thumbup::lol:

Link naar reactie

Top samenvatting Bart! :lol:

Nog een laatste waarschuwing voordat u vertrekt: om in hun fooi te voorzien, deinst de bediening er bij het afrekenen niet voor terug bankbiljetten te laten verdwijnen. Laat u hierdoor niet afleiden en houdt voet bij stuk.

De op mij toegepaste "ik tel het geld wel even achter de bar" routine bij het overhandigen van 500 euro's in briefjes, is dan ook bij mij niet toepasbaar. Toen ze na wat geflap met briefjes buiten mijn blikveld met een stalen blik verkondigde "zo, doa heiszje veer hongertjs zeeventjig eujro" (vrij vertaald "zo dat is 470 euro") en mijn antwoord was "nee, het is 500 tel nog maar eens", gaf ze zich heel sportief gewonnen. De stapel briefjes werd deze maal op de bar geteld en in een keer kwam mevrouw op 500 euro uit. Ik ben dan wel blond, maar niet blont! :thumbup:

Dus de checklist voor de selectie van volgende locaties kunnen we uitbreiden met:

- is de parking ook nog "ruim" (of in ieder geval toegankelijk) als je een volle zaal hebt?

- verwacht u een zwaar Limburgs zingende/schreeuwende familie, met eigen familie-joker op de geplande avond?

- kunnen we een rekening krijgen waar we ook op kunnen zien wat er precies besteld geleverd is?

- kan eenieder bij vertrek gewoon afrekeningen wat hij/zij heeft gehad?

- heeft u ook bediening die bestellingen daadwerkelijk levert?

- is er een toetjesbuffet inbegrepen bij de "all in buffetprijs"?

- kunt ook nederlands antwoorden, als u een vraag in het nederlands krijgt?

Vergeet ik nog iets? :thumbup:

Link naar reactie
Jammer dat ik er niet bij kon Zijn
Inderdaad Frido, jij had wel raad geweten met de "familiejoker" aan de tafel naast ons! En met de mevrouw van het restaurant ook wel gok ik.
ik had Ruudje wel nog een SM s gestuurd, maar als ik Zie hoe jullie geZopen hebben kan ik me voorstellen dat dat onopgemerkt bleef... :thumbup::lol:
Nee-nee Frido. Je SMS is luid en duidelijk binnengekomen. (alleen van de beloofde jeuk in erogene zones hebben we nog niks gemerkt??? :thumbup: )

We hebben je zelfs vanaf de tafel een foto retour gestuurd via email!

Deze top iPhone foto:

diner%20foto.jpg

Link naar reactie
IMG_1361.JPG

wat hebben jullie met die dame achter de bar gedaan?

''ik wil mijn drankje NU! anders steek ik je oog uit.'' :thumbup:

vind 't nix gek dat de bediening ''slecht'' was. :schater: :schater:

ziet er gezellig uit.jammer dat we er niet bij konden zijn.

Link naar reactie

Dames en heren, het was reuZZZe geZZZellig :lol::drank:

Goed geregeld Ruud, al dat gedoe met bestellen en afrekenen heeft voor mij de pret niet kunnen drukken :thumbup:

Alleen de parkeerplaats was een beetje klein, moest ik bijna naar binnen rijden om hem kwijt te worden.

Op naar een Belgisch limburg/Brabantse editie :thumbup:

Link naar reactie
wat hebben jullie met die dame achter de bar gedaan?
Diana, die tante daar was me nog niet opgevallen. Is in ieder geval niet "die van Danny", die was blond. Ik weet niet wat ze doet daar (is ook niet de bar, die was voorin).

Misschien hadden we gewoon hetzelfde principe als bij de Pizzatent bij Roger en Nicole in het dorp (de avond voor de najaarsrit) moeten gebruiken: gewoon aan de bar bestellen en blijven staat totdat je je bestelling hebt! :thumbup:

Maar ik ben het 100% met Pierre eens!

al dat gedoe met bestellen en afrekenen heeft voor mij de pret niet kunnen drukken
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.