Ga naar inhoud

compressor, niet doen!!


zter

Aanbevolen berichten

nieuwespaghettiec8.jpg

Jongens, jongens, jongens, had ik het maar eerder geweten dan had ik het 10 jaar eerder gedaan. Het is net alsof de auto zijn kotszakje is ontnomen.

Wat een héérlijk stuk techniek... :blink:

Krijg je nu geen problemen met de APK ?

En de elasticiteit, hoe heb je die nu gemeten? Was een mooi stuk tuning geweest voor rollenbank resultaten.

Het Zal wel het bekende duitje gekost hebben maar je hebt nu wel iets aparts, mooi dat dit alles aan een 'Just Enjoy The Ride' bak Zit... :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat een héérlijk stuk techniek... :blink:

Absoluut :rolleyes:

En rond de 5 sec naar de 100 met een 2.8?!?

Dat is :blink: , althans voor diegene op de passagiersstoel... :blink::lol:

Héél mooi project dit!

Link naar reactie

Het ziet er fraai uit Frank hoe is de sound nu? van 2 straaljagers :blink: ???

Pas maar op als je er helemaal klaar mee bent, val je in een leeg gat of ga je dan toch voor die Wiesmann Gt MF5 :newblush:

Het was bij EPS vast minder saai dan bij de de BDO, wat een taaie kost pffff maar ja ik kon er niet onderuit jammer .

Link naar reactie
En op de terugweg wat gemeten met de Z3 2.8 QP automaat van 10 jaar oud:

0-100: 5,23 sec

elasticiteit 80 - 120 km: 4,97 sec

elasticiteit 120 - 180 km: 10,02 sec

Zit jij bij het schaatsen soms ook bij de tijdwaarneming :schater:

Ik heb nog 4 velgen liggen, kun jij daar geen auto omheen breien :schater:

Respect, wat een werk. Super reportage ook!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Update uit het sleutelkot:

Er is al veel over geschreven, hij wordt bejubeld of verguisd: de bult.

debultgj7.jpg

Nu wist ik tot een jaar of wat terug niet dat 'de bult' bestond. Dankzij het forum ben ik daar achter gekomen. Gisteren brak dan eindelijk het moment aan dat ik tijd vrij kon maken 'de bult' weg te halen. Maar jongens, wat een werk:

eindelijkbijdebultnd3.jpg

Je moet toch echt wel een verschrikkelijke hoop overhoop halen om dat ding weg te krijgen. Maar goed, het is gelukt. De stoel kan een heel stuk verder naar achteren en ik heb vanavond weer wat te doen om het weer wat netter te maken.

Link naar reactie
Je moet toch echt wel een verschrikkelijke hoop overhoop halen om dat ding weg te krijgen.

Uh Frank...Ruudkapje heeft de bult bij onze coupe verwijderd toen ie de linkerstoel "schommelvrij" heeft gemaakt (en die er dus uit lag), maar hij heeft niet de hele bekleding los gehaald. :rolleyes:

Even goed: Bultvrij rijden is een stuk fijner + scheelt weer wat gewicht in je jacht naar nog betere hp-to-weight-ratio! :newblush:

Link naar reactie
Even goed: Bultvrij rijden is een stuk fijner + scheelt weer wat gewicht in je jacht naar nog betere hp-to-weight-ratio! :newblush:

misschien heb ik het topic ff gemist maar waar dient die massa schuim achter de stoel eigenlijk voor? :rolleyes:

Link naar reactie
misschien heb ik het topic ff gemist maar waar dient die massa schuim achter de stoel eigenlijk voor? ;)

Theorie (hier ergens op het forum) is dat ie er voor dient om te voorkomen dat je je stoel te ver naar achteren zet in een roadster. (duh)

Dat zou je als BMW willen voorkomen om te voldoen aan een of andere Amerikaanse wet die zegt dat een "gemiddelde bestuurder" van zo en zo lang niet met zijn hoofd boven de denkbeeldige lijn tussen bovenkant van voorruit en de achterkant van de kofferbak mag komen.

Waarschijnlijk heeft die crash test dummy waar ze dat mee testen niet "formaatje Lange te D". Die zal, met of zonder bult, altijd wel wat road rash oplopen. Vandaar dat rolbeugels ook wel fijn zijn om te hebben.

Allemaal lekker belangrijk in een Coupe!! :lol:

Link naar reactie
Theorie (hier ergens op het forum) is dat ie er voor dient om te voorkomen dat je je stoel te ver naar achteren zet in een roadster. (duh)

Volgens mij heeft een roadster geen bult, een QP wel :lol:

Link naar reactie
Volgens mij heeft een roadster geen bult, een QP wel ;)

O jawel hoor... De mijne is enkele weken geleden ook chirurgisch verwijderd... :lol:

Link naar reactie

:rambo: :m: Zo te zien heeft frank alles verwijderd. Ik mag dan 2 linker handen hebben maar had zowel bij de roadster als de QPe alles in een half uur verwijderd. Maar goed dat die prutser de rest van zijn updates heeft laten uitvoeren. Anders had die nou echt een stockcar gehad :schater:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Compressor, niet doen!

Ik heb veel plezier gehad met alles wat met de compressor van doen had. Ik kan de aanschaf van een compressor van harte aanbevelen, het voegt echt iets toe. Inmiddels zijn er gelukkig al een paar andere forummembers die mijn positieve ervaring delen. Ik hoop dat er meer komen. Van mijn kant zal dit commentaar het laatste zijn wat ik in dit topic schrijf: met bloedend hart ga ik na ampel beraad afscheid nemen van de compressor. Met bloedend hart omdat er nog meer uit te halen valt dan wat ik tot nu toe bereikte. Echter, een nieuwe uitdaging wacht! Ik zal proberen er geen gras over te laten groeien. Over een paar maanden moet ik immers mee naar Muenchen en dat moet dan maar in stijl gebeuren.

Het geluk wil dat ik getrouwd ben met 1) een lekker wijf en 2) ze houdt ook van auto's en tuning daarvan :thumbup: :fiew: :wave: .

Op haar aangeven moet ik een filmpje plaatsen wat in mijn ogen wel aangeeft dat ze behept is met een autohart. Ze heeft namelijk ontdekt dat er een Chevrolet Matiz!!! rondrijdt met een V8 welke in 3,7 seconden 100 km/uur rijdt en in nog geen 11 seconden aan de 200 zit. Mijn uitdaging is geboren: die tijden moeten kunnen worden geklopt.

Tot hier en niet verder met de compressor -_- . Volgende week richting Duitsland om de V10 op te halen. Ik heb er zin in :D .

Link naar reactie

We blijven smullen van je bijdrages Frank. De V-10 naar Munchen zou echt helemal superdesuper zijn.

Ik denk dat je bij Meilenwerk dan wel een file gaat veroorzaken want daar komen alleen maar fijnproefers bijeen.

Link naar reactie

Heeft iemand misschien een link naar dat topic over 'de bult'...?

Snap nog steeds niet echt waar die zit :thumbup:...Achter de bekleding achter de stoelen?

Veel succes met de nieuwe aanwinst! Jammer van de compressor, maar een V10 is toch wel :fiew:!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.