Ga naar inhoud

compressor, niet doen!!


zter

Aanbevolen berichten

:muur: Roger heeft een andere familie bak voor het vrouwtje aangeschaft...

-_-

mocht dit waar zijn, dan is het jammer dat je 5k extra niet neerlegt voor je "vrouwtje" om een turbo te kopen of die B7. DesalnietteminHoedanook, leuk en veilig.

Link naar reactie
  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Precies mijn gedachte :thumbup:

Nee jongens, jullie begrijpen het niet. Een Jeep moet altijd hoog op z'n wielen want dat moet voor als je "offroad" gaat. Een Porsche Cayenne is zo'n "offroad" oftewel "terrein" auto. Een zeer geschikte auto voor boswachterswerk en ander mannenwerk! :smart:

Link naar reactie

Dit topic al even niet gevolgd maar....

1 Frank je bent nog steeds lekker bezig. Kijk uit naar de volgende knalrit om hem IRL te zien (en R te D achteraan kachelend in zijn 4-cilinder Ster)

2 Zijn er nog mods aanwezig die iets doen aan een zeker iemand die constant topics van anderen verklooit met foto's van auto's die hij nooit gaat kopen? (Ja ja ik weet wel, eigen schuld ik ben de ModBuster :wave: maar er zal er toch nog wel een over zijn?)

Link naar reactie
2 Zijn er nog mods aanwezig die iets doen aan een zeker iemand die constant topics van anderen verklooit met foto's van auto's die hij nooit gaat kopen? (Ja ja ik weet wel, eigen schuld ik ben de ModBuster :wave: maar er zal er toch nog wel een over zijn?)
Nope, jij hebt ze allemaal geëlimineerd. Wel fijn zo vrijstaat waar je ongestraft je gang kan gaan.

Het is overigens onderstaande geworden i.p.v. de witte Cayenne :thumbup:

wpanamerajuly07priddy65nu8.jpg

:schater:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dit topic al even niet gevolgd maar....

1 Frank je bent nog steeds lekker bezig. Kijk uit naar de volgende knalrit om hem IRL te zien (en R te D achteraan kachelend in zijn 4-cilinder Ster)

2 Zijn er nog mods aanwezig die iets doen aan een zeker iemand die constant topics van anderen verklooit met foto\'s van auto\'s die hij nooit gaat kopen? (Ja ja ik weet wel, eigen schuld ik ben de ModBuster :rolleyes: maar er zal er toch nog wel een over zijn?)

Terug naar ontopic, nieuws uit het sleutelkot.

Vandaag een spannend moment omdat we gingen bekijken of de door mij ontwikkelde brackets voor de 355 mm achterschijven ook daadwerkelijk passen. Gelukkig past het precies zoals het zou moeten en het ziet er FENOMENAAL uit. Het 4-koppige publiek droop het kwijl uit de bek, de smalende opmerkingen verstomden terstond. Helaas had ik geen camera bij me want we gingen alleen even passen. De foto's komen dus nog! De 9,5J achtervelgen komen nu nog beter uit met die vliegende schotels erin.

Komende week de DOT 5.1 remvloeistof bestellen, zaakje monteren, ontluchten en dan snel naar EPS om het spruitstuk erop te laten zetten.

Voor de puristen onder ons: ik heb de hand weten te leggen op een nieuwe GTR-kop die een blue-print behandeling heeft gehad. Dit houdt in dat de kop en dan met name de kanalen superglad afgewerkt zijn waardoor alle stromen niet gemanipuleerd worden door hoekjes of bramen. Ook is de kop wat lager waardoor de compressie wat hoger wordt. Dat er twee Schrick nokkenassen bijhoren is een leuke bijkomstigheid.

6 Februari heb ik eerst de BLBLBLB-meeting om de 22e door te stoten naar de racetraining van Arno. Daarna gaat de auto weer het sleutelkot in om bovengenoemde kop te monteren met de Schrickassen. Omdat de motor dan toch openligt gaan er ook gelijk gesmede zuigers in en aftermarket brandstofinjectoren van 900cc. Het klapstuk wordt de throttlebody die de 6 zuigers afzonderlijk gaat bedienen.

En volgens mij heb ik dan zo'n beetje alles onder handen genomen wat er onder handen te nemen valt. En omdat ik dan toch niets meer te doen heb kan ik mooi naar de nieuwe Z4 gaan kijken..........

Link naar reactie

Het blijft inderdaad wow, wow en nog eens wow! :rolleyes:

En volgens mij heb ik dan zo'n beetje alles onder handen genomen wat er onder handen te nemen valt.
Hoezo, heb je al Lexan ruiten? <_< (weet je wel wat al dat glas weegt!!! :thumbup: )
Link naar reactie
Als hij in maart maar klaar is, staat weer een knalrit gepland :thumbup:

Volgens mij heb jij dan wat anders te doen, in ieder geval aan je hoofd!

Update uit het sleutelkot:

De achterremmen zitten eronder, het staat super:

foto 1

http://img292.imageshack.us/img292/1453/ge...hterkantew4.jpg

foto 2

http://img292.imageshack.us/img292/6272/ac...emdetailfv0.jpg

En deze foto vond ik gewoon leuk om erbij te plaatsen:

foto 3

http://img185.imageshack.us/img185/2987/15380336vc1.jpg

Link naar reactie
Maar even de foto's geplaatst voor je Frank :thumbup:

Bedankt Roger. Ik snap niet helemaal wat er aan schort, maar jij hebt het keurig opgelost.

Wat ook weggevallen is, is dat ik vandaag de sportstoelen ophaalde en die volgende week in de auto ga sleutelen. Daarna gaat de QP de weegbrug op en ben ik benieuwd wat ie aan de haak slaat. Het zijn overigens de Cobra Imola S stoelen geworden van carbon, dus superlicht.

Gelijk ook een 0-100% sper van Quaife besteld waarbij ik na ampel beraad ervoor kies het huidige dif te behouden. Schijnt hoe dan ook de beste overbrenging te genereren, ook - en daar was ik enigszins verbaasd over - voor een M. Veel lieden uit de racerij schroeven een automatendif met additionele sper onder de auto en beweren dan de beste overbrenging te hebben. Kan niet louter op fabel berusten lijkt mij.

Link naar reactie

Vergeet de achterruitenwisser niet :wave:

Ik weet alleszins al 1 ding dat jullie gemeen hebben! De spiegeltjes!!! :thumbup::schater:

De originele spiegels van die zilveren heb ik nog liggen voor op die groene. Eigenlijk hadden ze er meteen opgemoeten, maar de :ok: spiegels lagen al bij de spuiter.

Dus nu liggen mooi ingepakt, voor de dag dat er geen enkele Z3 spiegel meer leverbaar is. (ze blijven toch rotten van binnen).

Heb je die Highland Park al op Frank? :lol:

Link naar reactie

Nieuws uit het sleutelkot:

Vandaag naar Groningen afgereisd (enkele reis 314 km, dus een echte reis) richting EPS. Leuke zaak, aardige en nette mensen en ene Johan die bij mij het spaghettispruitstuk op maat monteerde. Een man met benzine in zijn aderen en liefde voor het vak. Hulde aan Johan!

Eerst het oude spul er onderuit geschroefd. Een hele opgave want er zitten twee katalysatoren gruwelijk in de weg.

oudespruitstukht7.jpg

Let vooral op de samenstelling van de oude spruitstukken en bekijk dan eens het verschil met het nieuwe zogenaamde spaghettispruitstuk.

nieuwespaghettiec8.jpg

Je ziet gelijk al het verschil in samenstelling. Het komt er op neer dat de flow over gelijke lengtes de auto verlaat en dat schijnt minder weerstand op te leveren en dat schijnt dan weer een beter koppel in het lagere en het middengebied op te leveren. Ik kan bijna niet wachten tot het hele spul gemonteerd is.

1edeelspaghettima8.jpg

Het begint ergens op te lijken. Het eerste deel van het spruitstuk zit erop. Nu de rest. Gaandeweg moeten we ook bekijken wat we met de kat doen. Van mij hoeft dat ding er niet op, maar van de APK-baas helaas wel. Wat een lul die vent. Onder de auto is weinig plaats en ik voel veel, heel veel voor een racekatalysator met een doorlaat van 100 cpi (wat heel goed is) en die geschikt is voor vermogens tot 500 pk. Maar ja, waar laat je dat ding? Op de plaats van de middendemper dan maar en die komt dus te vervallen. Na wat sleutelen en een hele lange dag later heb je dan een op maat gemaakt uitlaatsysteem wat er zo uitziet:

eindresultaatfs3.jpg

Aanvankelijk ging ik voor de looks en ik wilde ook eindelijk wel eens ervaren hoe het is om zo'n ding onder de auto te hebben. Jongens, jongens, jongens, had ik het maar eerder geweten dan had ik het 10 jaar eerder gedaan. Het is net alsof de auto zijn kotszakje is ontnomen. In het lagere en middengebied is de auto veel soepeler geworden en reageert veel beter op het gaspedaal, veel alerter lijkt het wel. Daarbij is de sound ondanks het wegvallen van de middendemper nagenoeg gelijk gebleven en dat is dus ook mooi meegenomen. Maar jongens, jongens, wat een souplesse heeft dat ding gekregen. Even wat cijfers (opgezocht op de BMW site) van de

nieuwe Z4 sDrive35i:

0-100: 5,2 sec

elasticiteit 80 -120: 4,9 sec

En op de terugweg wat gemeten met de Z3 2.8 QP automaat van 10 jaar oud:

0-100: 5,23 sec

elasticiteit 80 - 120 km: 4,97 sec

elasticiteit 120 - 180 km: 10,02 sec

(en ik vermoed dat die tijden wat scherper weg te zetten zijn als ik minder slip op de achterwielen zou hebben en dat komt dan wel weer goed als ik het Quaife sperdifferentieel monteer)

Kunnen jullie je mijn grijns voorstellen op de N59 tussen Zierikzee en Oude Tonge. En die grijns werd nog groter toen ik vol in de ankers schoot om de remmen eens goed te testen en die grijns zal nog groter worden als ik de nieuwe kuipstoelen erin gesleuteld heb.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
En je vrouw volop met haar snoet aan de voorruit zat gekleeft :rolleyes: Maarre Groningen en niet even langsgeweest :blink:

Als jij met je neus in de poeders zit en het is al laat en ik moet dat hele klotestuk nog terug, dan inderdaad, ik had best even langs kunnen komen!

Link naar reactie

Ziet er erg mooi uit, zo'n shiny uitlaat met buizen die alle kanten opslingeren!

Grappig om te zien dat ze de buis voor de achterste cylinder een extra slinger geven zodat de uitlaatbuis toch even lang is als die voor de voorste cylinder. Die dingen op de testbank is altijd mooi:

m3_v815.jpg

Maarre Groningen en niet even langsgeweest :rolleyes:

Ja Frank! je moest nog wat afleveren (Wat je waarschijnlijk nog niet eens binnen hebt)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.