Ga naar inhoud

Vraagje??


BMartijnW

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb me hier maar aangemeld om info. te winnen over een Z3! En nu heb ik een vraag: Ik ben 1,96m lang, pas ik met deze lengte comfortabel in een Z3!

Jullie zullen vast zeggen maak een proefrit dan weet je het, maar ben net geopereerd aan me knie en kan voorlopig nog niet autorijden! dus ben eveb benieuwd naar ervaringen van lange mensen!!

groetjes Martijn

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Welkom :oops:

Je bedoelt waarschijnlijk een Z3 Roadster?

Je kan wel "de bult" verwijderen, die achter de stoel zit, geeft weer een aantal extra cm's verstelruimte naar achteren . (zoek even op "bult" in het menu voor meer info).

Link naar reactie

Ha BMartijnW

Ik ben zelf 192. en qua beenruimte vindt ik het meevallen. Zat laatst in een nieuwe VW Golf en daar zat beduidend minder beenruimte in.Zat met mijn rechterbeen vast tegen de tunnnelbak.

Misschien maakt het ook iets uit als je een standaard stoel of een sport/kuipstoel hebt. Maar dat zullen de kenners onder ons beter weten.

Wat wel kan hinderen is als je cruisecontrol hebt. Ik had een keer een proefrit en daar zit volgens mij de bediening aan de rechterzijde van het stuur. Iets onder de ruitenwissenhandel. Ik zat daar met mijn knie tegen aan.

Door je lengte kom je natuurlijk hoger uit . Dus zit je ( meer ) in de wind.

Mensen die wat kleiner zijn kennen dit probleem iets minder of misschien niet. Dit is voor een ieder verschillend, wel of niet prettig.

Ik heb zelf een sport/kuipstoel en op de achterste stand en de laagste stand en dat gaat goed.

gr marco

Link naar reactie

De enige goede tip die ik mee kan geven: ga eens proefrijden. Dan merk je vanzelf of het past of niet. Nog even los van de kleine aanpassingen die te doen zijn. Let dan ook op dat je verschillende type stoelen uitprobeert. Met rijden ervaar je het toch net iets anders dan dat je ervaringen leest. Met name omdat iemand van 1.96 anders is dan een andere van 1.96. Soms zijn de benen net langer dan de romp of omgekeerd. Dat kan net het verschil maken tussen comfortabel of auw....

Link naar reactie

Ik ben zelf 1,98m, met relatief lange benen, maar in mijn 2.8 QP zit ik riant qua beenruimte. Wel moet je er van houden om de stoel op de bodem van de auto te hebben, want qua hoofdruimte houdt het niet over. Ik heb de bult overigens (nog) niet laten verwijderen, maar ook voor lange ritten zit het prima. Maar zoals vermeld: is erg afhankelijk van persoonlijke smaak en voorkeur qua zitpositie..... Proefrit blijft aan te raden!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.