Ga naar inhoud

Wat met geluid te doen?


Tom

Aanbevolen berichten

Als aanvulling (ik heb nog even verder gelezen): volgens dat hoofdstuk van RvE heeft de Top-Hifi variant automatische snelheidsafhankelijke volumeregeling (de amplifier regelt dat), terwijl je dit bij de Hifi variant via de radio in kunt stellen.

Als dat klopt heb ik het Hifi-systeem en niet de Top-Hifi / Professional. :D

Nog een aanvulling: volgens het Z4-forum is een ander verschil tussen Top Hifi (wat bij ons dus Hifi Profesisional heet) en Hifi, dat je bij Top Hifi settings als jazz, concert, etc. in kunt stellen. Bij Hifi kan dat niet.

Je kunt ook de bekleding uit de kofferbak halen en kijken wat er voor versterker zit. Bij de fl zit de versterker tegen de achterwand van de kofferbak (de wand die de kofferbak van de stoelen scheidt dus) en bij de prefl zit de versterker onder de vloer van de kofferbak.

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik deze uitleg lees, of deze, is het mij nog steeds niet helemaal helder. Waarschijnlijk heb ik simpelweg te weinig "Tja" genen :D
:schater:

Dat heeft waarschijnlijk minder met genen te maken dan met Bob's creatieve marketingkwats (and I quote Wiki here):

"Carver has used some names which have clearly-defined technical meanings so oddly unrelated to his products' actual design and function as to be merely amusing rather than deceptive."

Link naar reactie

2 weken geleden heb ik in een Z4 gezeten. Deze Z4 had ronde speakers achter de stoelen, alsmede was de kast daaronder gevuld met een rechthoekige speaker.

Afgelopen zaterdag heb ik in een Z4 gereden. Deze had achter de stoelen enkel dat ronde speakertje zitten. Waar in de andere Z4 een rechthoekige speaker gemonteerd was zat in dit exemplaar een opbergvak.

Voorgaande postings lezende mag ik dus veronderstellen dat in de eerstgenoemde een hifi of hifi pro moet hebben gezeten. In de 2e Z4 heeft dus enkel de standaard radio gezeten.

In beide gevallen betreft het een MY2003-2004. Als ik het mis heb word ik graag gecorrigeerd <_<

Groeten,

Niels

Link naar reactie
  • Administrator
Uit jouw verhaal zou je kunnen op maken dat er twee mogelijkheden zijn: je hebt het hifi-pro systeem, of je hebt het niet. Dat klopt volgens mij niet.

Zeg enorme Cruyff, dat je het hifi-pro systeem wel of niet hebt klopt altijd. Meer mogelijkheden zijn er namelijk niet; als je 6 speakers hebt heb je het niet, als je hifi zonder pro hebt, heb je het dus ook niet en als je hifi pro hebt heb je het wel <_<

Je hebt gelijk dat er drie mogelijkheden zijn, maar de vraag was slechts hoe je op basis van uiterlijke kenmerken pro van business kunt onderscheiden. Dat leek mij nou een vraag naar verschil tussen normaal en hifi pro en niet tussen hifi en hifi pro ...

Voorgaande postings lezende mag ik dus veronderstellen dat in de eerstgenoemde een hifi of hifi pro moet hebben gezeten. In de 2e Z4 heeft dus enkel de standaard radio gezeten.

Als ik het mis heb word ik graag gecorrigeerd :unsure:

Je hebt het niet mis! :D Als je overigens zeker wilt weten waar de auto wel / niet mee is uitgerust, moet je gewoon even bij BMW Nederland een lijst van de uitrusting opvragen op basis van het chassis-nummer van het betreffende scheurijzer.

Link naar reactie
Zeg enorme Cruyff, dat je het hifi-pro systeem wel of niet hebt klopt altijd. Meer mogelijkheden zijn er namelijk niet; als je 6 speakers hebt heb je het niet, als je hifi zonder pro hebt, heb je het dus ook niet en als je hifi pro hebt heb je het wel <_<
:schater:

Geweldig idee overigens: ik stem voor een Z3forum Cruyffiaans Award!

De eerste nominatie is genoemd, zou je kunnen zeggen.

Link naar reactie
Zeg enorme Cruyff, dat je het hifi-pro systeem wel of niet hebt klopt altijd. Meer mogelijkheden zijn er namelijk niet; als je 6 speakers hebt heb je het niet, als je hifi zonder pro hebt, heb je het dus ook niet en als je hifi pro hebt heb je het wel <_<

Je hebt gelijk dat er drie mogelijkheden zijn, maar de vraag was slechts hoe je op basis van uiterlijke kenmerken pro van business kunt onderscheiden. Dat leek mij nou een vraag naar verschil tussen normaal en hifi pro en niet tussen hifi en hifi pro ...

Ik zou willen zeggen ja, ja, maar toch ook nee, nee. De manier die jij omschreef - namelijk het kijken of je subs achter de stoelen hebt zitten - is dus wel afdoende om te checken of je al dan niet de standaard speakerset hebt, maar het is niet voldoende om te determineren of je al dan niet de hifi professional speakerset hebt. Dus in die zin verdiende je betoog enige nuancering. Je zult toch alle mensen moeten troosten die na jouw uitleg onterecht in de veronderstelling waren een hifi professional systeem te hebben... vast onbegonnen werk! :unsure:

Link naar reactie
Je hebt het niet mis! <_< Als je overigens zeker wilt weten waar de auto wel / niet mee is uitgerust, moet je gewoon even bij BMW Nederland een lijst van de uitrusting opvragen op basis van het chassis-nummer van het betreffende scheurijzer.

Dit is trouwens wel geinig. Je belt gewoon op en dan sturen ze dat toe?

Link naar reactie
  • Administrator
Dit is trouwens wel geinig. Je belt gewoon op en dan sturen ze dat toe?
Of je gaat even langs, maakt een vriendelijk praatje, en zap! je krijgt een afdrukje mee.

Beide volledig juist. BMW Nederland en de dealers doen dat extra-graties. Ik had het nodig om bij import de nieuwwwaarde voor de verzekering vast te stellen ... Je krijgt dan de optielijst, inclusief de Nederlandse prijzen van die opties kaal en als consumentenprijs. Zo kan ik je vertellen dat hoewel kennelijk een optie "nummer 925: Transportbeveiliging" mijn voorganger niets gekost heeft, terwijl louter de kleur Monacoblauw hem in Nederland toch al gauw EUR 1060,- als consumentenprijs had moeten kosten ...

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Ik heb hier nog nergens gelezen dat er woofers kunnen gemonteerd worden in de uitsparingen achter de stoelen in die opbergvakjes.

Ik heb nog nergens gelezen wie "bigonepassion"is... B)

Link naar reactie
Ik heb hier nog nergens gelezen dat er woofers kunnen gemonteerd worden in de uitsparingen achter de stoelen in die opbergvakjes.

Er bestaan modules om deze opbergvakken om te bouwen tot boxen.

Ik had 2 subwoofers achter mijn stoelen, was gewoon onderdeel van het Audio Pro systeem...of bedoel jij iets anders ?

In de membersgallery kun je een voorstel topic openen indien je hier de behoefte toe voelt :newblush:

Link naar reactie
  • 5 weken later...
Yep; heel simpel. Stoel naar voren doen, bij pro zit er vanaf de rolbeugel omlaag bezien eerst een ronde speaker en dan een grotere vierkantere speaker (de sub die Sander noemt). Zonder pro zit de ronde speaker er wel, maar zit er in plaats van de grote bijna vierkante speaker een opbergvak.

Verder; maar daar heb je misschien al een verfijnder oor voor nodig, zit achter het roostertje in de deur naast de "doe-de-deur-open-greep" geen speaker als je niet met een pro van doen hebt. Let op: het roostertje zit er wel en je hoort het verschil dus niet, maar je hoort er niks achter. Let op 2: gaat dus niet om roostertje direct naast de spiegel, maar om het roostertje dat in het lederend eel van de deurbekleding zit.

De voorziene plaats voor een speaker in de deur zoals hierboven beschreven, zou er iemand mij kunnen zeggen (omdat ik hiervoor dan niet eerst heel het paneel hoef te demonteren) wat de max. inbouwdiepte hiervan is voor een speaker?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.