Ga naar inhoud

howto: ETK 2008/08 installeren op vista


Fer-e

Aanbevolen berichten

Aangezien ik hiermee flink aan het kloten was hier ff kleine uitleg voor de mensen die zich er ook aan wagen ^^

gedeelte in engels scheelt mij een hoop typwerk :)

1. Insert disk 1 and navigate to the disk.

2. Browse through the disk to SETUP.EXE and double click on it.

3. Chose your language and click next.

4. A welcome dialog box will now open-click next.

5. Now a Note dialog box will open-again, click next.

6. The next box to open will ask you to choose your destination location-click next or change the location to your preferred location and click next.

7. Another dialog box will open prompting you to select your program folder-again, click next, or choose your preferred location and click next.

8. The start copying files dialog box will open-click next

a. Setup is now copying files to your computer.

b. At this point, a command prompt box will open-do not close it.

9. Shortly, a port selection box will open. Only adjust the ports if you know what you are doing, otherwise, just click OK.

10. (Might be different for different countries) Now a properties dialog box will open. Leave the type-in fields blank, click OK.

11. Now you will be prompted to select your market variation. It is recommended that you select Europe so that all available options will be displayed, click OK

12. Now you are prompted to select your installation type. Select “no data migration,” and click OK.

13. The next prompt asks you to create a new company. This is for administration purposes only, but must be completed in order to continue. To complete the fields, enter any company name (i.e. home, work, name, etc.). Now enter an associate ID - In the blank type "1458329" (without quotes).

After you have entered a company name and the associate ID, click save. After successful saving, click OK.

14. This will open a dialog box stating that the procedure has been completed successfully-click exit.

15. Now you need to select your CD-ROM drive. In order to do this, scroll down to the “My Computer” folder and expand it by clicking on the “+”.Now click once on your CD-ROM drive to highlight it and click OK to start loading the parts database.

16. This may take a minute or two.

17. Now, you will see a notice that the “parts data have been read in successfully”. Click OK.

18. You will be notified that the installation is complete. Click OK.

a. The command prompt will close automatically. After it closes, the installation is complete.

en nu de grote truuk aangezien vista niet zo lekker samenwerkt met java:

[stap 1]

Open de file "javaclient.properties" in Notepad ("C:\BMWgroup\ETKLokal\javaclient\classes").

[stap 2]

verander

server.URL = http://localhost/javaserver/ClientService

naar

server.URL = http://localhost:2149/javaserver/ClientService

[stap 3]

verander

tomcat.port

naar

tomcat.port = 2149

sla dat op en tadaaa hij werkt :m:

hoef je niet meer naar je dealer voor bepaalde onderdelen op te zoeken maar doe je dat zelf en daarna kun je gewoon het nummertje doorbellen ^^

scheelt je een keertje rijden :sleepy:

(ps: voor degene die niet weten wat ETK is dat is dus dat programmatje wat de bmw dealer gebruikt om bepaalde onderdelen op te zoeken en te bestellen...

zitten veel "exploded view" tekeningen etc bij ... best handig dus ^^ )

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik wil me er niet al te veel mee bemoeien, en ik ben als rookie ook nog niet zo in-the-game hiero, maar ik ga het toch maar even zeggen.

KOOP EEN MAC

:)

Hebben we ook twee van, maar ook vista laptops/pc's. Elk product heeft z'n makke, kan ik je zeggen.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Linkje.....

:thumbup: als je niet weet wat een torrent of id is kan je misschien even googelen. En verder is het illegaal dus lijkt mij geen content voor deze site.

Link naar reactie
:notworthy: als je niet weet wat een torrent of id is kan je misschien even googelen. En verder is het illegaal dus lijkt mij geen content voor deze site.

Torrents zijn niet illegaal hoor! Dat is iets wat BREIN ons wil doen geloven. Het gebruik van de aangeboden content, voor zover er copyright o.i.d. op zit mag niet. Ik moet dus nu geloven dat elk Z3forum lid die in het bezit is van de ETK en wat dies meer zij dit op geheel legale wijze heeft verkregen....... :schater:

Ben redelijk ingevoerd in de torrent wereld maar kan geen werkende vinden voor de ETK 2008. Vandaar mijn vraag. Ik heb al iemand gevonden die mij een copietje geeft, dus einde bericht!

Link naar reactie
Torrents zijn niet illegaal hoor! Dat is iets wat BREIN ons wil doen geloven. Het gebruik van de aangeboden content, voor zover er copyright o.i.d. op zit mag niet. Ik moet dus nu geloven dat elk Z3forum lid die in het bezit is van de ETK en wat dies meer zij dit op geheel legale wijze heeft verkregen....... :schater:

Ben redelijk ingevoerd in de torrent wereld maar kan geen werkende vinden voor de ETK 2008. Vandaar mijn vraag. Ik heb al iemand gevonden die mij een copietje geeft, dus einde bericht!

torrents zijn niet illegaal, de ETK downloaden op die manier wel. De vraag beantwoorden is ook niets mis mee, alleen om hier nu een directe link te gaan plaatsen mi niet. met wat zoekwerk op google is dat zo gevonden.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

hey, ik heb me eens gewaagd aan het installeren van ETK op vista. heb zojuist 02/2009 versie gedownload.

ik kom echter niet verder dan stap 13.... wanneer ik handelsnaam en id heb ingevoerd krijg ik de volgende fout:

naamloosxyk.jpg

iemand ervaring mee gehad? ik kan dus niet verder met de installatie. verder op internet valt er nauwelijks info over te vinden, zit al de hele avond te zoeken :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.