Ga naar inhoud

Hoeveel mensen gebruiken hun Z als zondagswagen?


wesp

Aanbevolen berichten

De mijne is ook echt hobby, staat ook droog te zijn in de garage :notworthy:

Voor zon- en feestdagen.... :thumbup: en morgen naar Zevenhuizen...ja, regen..helaas :m:

:notworthy:

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik gebruik de Z3 ook alleen maar voor de weekenden en natuurlijk de ritjes met het forum. Voorheen reed Margreet er dagelijks in naar haar werk 23 km, maar ze heeft een andere baan wat verder op en gaat nu met de trein. Gelukkig heb ik inmiddels wel een overdekte garage en hoef ik de Z3 niet een hoes over te trekken vanwege die :thumbup::m: katten. Maar daar zal ik het niet meer over hebben.

Ik rij nu ongeveer 5000 km per jaar en dus 1 keer per jaar naar Ruud.

Link naar reactie

ben erg zuinig op de mijne en ga dan ook alleen vor de fun en voor bijeenkomsten en uitjes op pad met de :m: . Afgelopen jaar dan ook maar 20000km gereden naast de 40000 zakelijke :)

Link naar reactie

Nu nog dagelijks, ook voor de zaak.

Komt neer op zo'n 18000 km/jaar.

Moet zeggen dat het met een 3.2liter motor, de huidige benzine prijzen en de daar tegenover staande kilometervergoeding niet echt voordelig is.

Maar goed, ik heb wel IEDERE dag plezier !!!

Link naar reactie

Voor zakelijkgebruik heb ik een 1 serie (zonder bijtelling dus) en prive de ZZZ. In mijn gezins situatie zijn de kinderen de deur uit zodat ik als prive auto makkelijk een 2 zitter kan hebben. Wat ik bespaar op de bijtelling ben ik kwijt aan mijn ZZZ, dat is dus 2 voor de prijs van 1. ;)

Groeten Bazzz

Link naar reactie

Ik sinds enkele weken, voor woon werk een Tucson, zuipt nog meer dan de z4 en is volgens onze regering minder vervuilend.

zzzz woon/werk 1:11, Tucson 1:10

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik gebruik de leasebak (een C5 break) voor WoonWerk verkeer en de ZZZ voor de fun. Soms ook als we toevallig een keer 2 auto's nodig hebben, maar in dat geval neem ik meestal de Z en mijn vrouw :D de leasebak. De ZZZ is bij mij niet alleen voor de zondag, maar voor elke keer als het fatsoenlijk, dus droog weer is. De leasebak komt wel in aktie als het slecht weer is of als we meer dan 2 personen of een hoop bagage hebben. Korte vakanties met mijn vrouw doe ik met de ZZZ, de grote gezinsvakantie met de C5. Zo rijd ik met de ZZZ pakweg 5 a 6 dkm per jaar. Als ik ook de 400.000 km wil halen ben ik nog 35 a 40 jaar bezig...... :foto:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Bij mij wordt 'ie dagelijks gebruikt, zo'n 45 km minstens...

Maar zoals reeds eerder werd aangehaald, elke kilometer is genieten! :rolleyes:

Link naar reactie

Zondagswagen ?? <_<

Nou, mijn vorige 1.9 uit 1996 heb ik in 2003 gekocht met 54.000km op de teller

en voor 6 weken terug verkocht met 75.000km. Gemiddeld dus zo'n

5.000 fun-km's per jaar. Dus hooguit in de weekenden, mooie zondagen,

vakanties en zwoele zomeravonden (dat zijn wel de mooiste ritten overigens).

Lekker weinig fietsers op de binnenwegen en met name tegen de schemer

aan, prachtig !!!!! :rolleyes:

Inmiddels staat m'n nieuwe 2.2 individual uit 2001 ook weer in de garage met

slechts 40.000km's. Tot nu toe slechts ca. 200km mee gereden. Het mooiste

moet dus nog komen. Maar dus ook alleen met mooi weer en voor de fun !!!!

Het blijft tenslotte een automobiel om zuinig op te zijn, niet ????? :unsure:

Link naar reactie

Met de heerlijke Z3 ga ik (Annemarie) vrijwel elke dag boodschappen doen, naar het werk of naar familie of iets dergelijks.

Kortom, elke dag gebruiken. Alleen als het stortregent wacht ik even tot het droog is voordat ik vertrek. Nu met de hardtop maakt het wat minder uit ! Rij omgeveer 12.000 km/jaar

Voor de grote afstanden een Golf 1.9 tdi variant die er dan ook nog eens 36.000 km/jaar bij doet (auto van Peter). Daarnaast ook nog een bromfiets (BMW R1150 RT) die ook nog eens goed is voor 10.000 km/jaar.

Wouter Bos haalt dus genoeg binnen aan accijnsen op de brandstof bij ons. Maar dat mag de pret van het rondtoeren niet drukken.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.