Ga naar inhoud

Verslag BMW Club Meeting - Alpenrit


MdV

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend de BMW Club Meeting in Engelberg, Zwitserland bezocht... de Alpenrit op zaterdag meegereden :rolleyes:

Op vrijdagmiddag richting Zurich vertrokken, op bezoek bij vrienden. Redelijk vlot verlopen, aardig kunnen knallen met de Z4... helaas toch ook wel aardig wat files onderweg, al met al een uurtje verloren maar dat mocht de pret niet drukken.

cimg2262br4.jpg

Speelkameraadje onderweg, Silber op grote voet, heeft wel wat...

Zaterdagochtend met Zwitserse navigator. vertaler en goede vriend vertrokken richting Engelberg. Een rustige rit, onderweg aardig wat leuk BMW speelgoed tegengekomen. Beetje gespeeld met een M1, helaas geen foto van maar wat een geweldig apparaat is dat zeg. Werelds! Rond 8.15u check in op de parkeerplek bij de Titlis lift, langzaamaan liep de parkeerplaats vol. Kort gesproken met medeforummers Jos en Ludovicus, toch leuk om elkaar even te treffen.

cimg2266st8.jpg

Oude :m: liefde in dezelfde groep, coole Engelse platen

cimg2276lh4.jpg

Het Beest klaar voor vertrek

Rond 9.15u vertrek voor Rondrit door de Alpen, absoluut geweldig georganiseerd. Rond de 100 auto's en minstens evenzovele BMW motoren. Groepen van 8 a 10 auto's, begeleid door een motorrijder voor en achter. Rotondes werden afgezet, kruisingen vrijgemaakt. In het Zwitserland waar over het algemeen de regeltjes de boventoon voeren, werd er echt alles aan gedaan om de BMW fans een mooie rit te bezorgen.

cimg2295tq0.jpg

tja...

Tijdens de rit in totaal 4 passen gereden, waaronder de Grimsel, Furka en de Brunig Pas. Kan niet anders zeggen: zeer indrukwekkend! Het geluk getroffen dat de groep waarin ik meereed, het tempo er goed in zat. Van de 8 autos, reden er 3 Z8's mee... bruut geweldige machines. Bestuurder van de blauwe, een oude kerel van midden 70 :unsure: uit Oostenrijk. Praatje gemaakt, bleek de Z8 nu een jaar in bezit te hebben. Was eigenlijk pas de eerste rit met de Z8. Kerel kon briljant rijden, bleek jarenlang rallyes te hebben gereden en over een garage vol met exotisch speelgoed met 4 wielen te bezitten. En tja, ik genieten :) Geweldig om de Z4 de sporen te geven, achter de grote broers aan.

cimg2307tq5.jpg

Best mooi velgen op je Z8

cimg2306wy1.jpg

Daar sta je dan :foto:

cimg2310il4.jpg

Geen slecht gezelschap om in te verkeren ;)

Op de laatste parkeerstop riep een van de motorbegeleiders iedereen bijeen... tja de groep had hele stukken 30 a 40 km boven de snelheidslimiet gereden :nono: , daar wordt niet kinderachtig over gedaan, en al helemaal niet in Zwitserland. :lol: Een reprimande hing in de lucht... maar nee hoor, de motorrijder geeft iedereen een persoonlijk compliment voor de getoonde stuurmanskunsten door de bergen en geeft aan in de afgelopen 10 jaar van BMW ritten, niet zo genoten te hebben als vandaag. Het weer, de sfeer, het tempo, doorrijden zonder extreme risico's te nemen (foutmarge is 0,0 in de bergen) leiden er toe dat het toch wel een extreem bijzondere dag was geworden!

cimg2332fh4.jpg

Stop bij militaire kazerne, paar groepen binnen

Dag gaat voor mij de boeken in als een érg bijzondere ervaring, met een groep auto's die je niet elke dag treft op een unieke plek op aarde. WOW. :ok: De meeting duurde in totaal een paar dagen, heb alleen de Alpenrit zaterdag meegepakt. De rit naar Zwitserland meer dan waard (al was het bijkomende bezoek aan vrienden minstens zo leuk natuurlijk!). De 6 uur durende rondrit door de Alpen was een genot om mee te pakken, zou het iedereen aanraden die eens iets bijzonders wil doen. Het Roadbook vind je hier. De plannen om de beroemde Stelvio op de zondag te rijden heb ik uiteindelijk laten zitten, had niet de indruk dat een pas meer het weekend nog bijzonderderder zou maken, komt volgende keer wel :blink:

cimg2345xe2.jpg

QP liefde roest niet.

cimg2347xz0.jpg

Kan er geen genoeg van krijgen, die Z8´s... :lol:

Zonet in een keurige 7,5 uur vanuit Zurich naar huis gestuurd, wat loopt de Z4 3.0 met die kompressor toch bruut hard over de Autobahn. Optimisten in 330i's, 135i's, SLK's, Cayman S's, Z4 :m: ´s ... van alles en nog wat, ze konden gewoonweg inpakken :wave: . Het enige dat ik écht voor heb moeten laten gaan vandaag was een bloedmooie witte Porsche Cayenne Gemballa GT600, stuk mee opgereden en genoten van de brul, maar kansloos. ;) Maar de Z4 kan ook de gedaante aannemen van een echte GT, prima om lange stukken met de cruise control aan, kilometers aan elkaar te rijgen, echt genoten van de rit en fris weer uit de auto gestapt!

;)

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

cimg2262br4.jpg

Speelkameraadje onderweg

Aah... Daar is Botty... :schater:

Leuk verhaal Martijn, de foto's verklaren je enthousiasme helemaal... :rolleyes:

Het is niet bij de deur, maar ik sluit niet uit dat ik bij een volgende aangelegenheid ook die kant op ga.... :lol:

Link naar reactie

Wat een gaaf weekend heb jij gehad!!! ;) :lol:

Lijkt me een erg bijzondere ervaring, in een groep met zoveel mooie wagens zulke mooie weggetjes rijden! En zo te horen je compressor even lekker doorgewarmd op de terugweg! :lol:

Toffe :ok: ;) en ook weer compleet met roadbook, helemaal top :rolleyes:

Link naar reactie

Martijn,

Dit is echt super. Jammer dat we er dit jaar niet aan toe kwamen maar dit is natuurlijk een waardige opvolger voor de Munchenrit.

Gaan we gewoon next year regelen. Ook in Zwitserland hebben ze tenslotte lederhosen.

Link naar reactie

in het bezit van een behoorlijk overschot aan fotomateriaal, dus bij deze wat meer plaatjes :ok:

cimg2270lg6.jpg

Frisse maar zonnige ochtend in de Alpen

cimg2271qm1.jpg

Weet een van de kenners welk type dit is? :unsure:

cimg2273df5.jpg

Weet een van de kenners hier welk type dit is? :unsure: (deel II)

cimg2268wh7.jpg

zooo blij dat ik laatst niet naar een zwart interieur ben overgestapt <_< mooi Rood is niet lelijk!

cimg2290vo3.jpg

cimg2304ev4.jpg

doe mij de ene maar.. ^_^

cimg2312dj7.jpg

steeds een beetje drukker...

cimg2316vg9.jpg

op de achtergrond de Matterhorn / Gotthard bahn

cimg2327wh9.jpg

best cool! toch ook al weer 20 jaar oud...

cimg2339ie7.jpg

3x... :thumbup:

Link naar reactie
cimg2327wh9.jpg

best cool! toch ook al weer 20 jaar oud...

Als ik dan toch ooit een *hoest* cabrio zou gaan rijden, dan een Z1.

Gaat wel niet oerend hard (maar met 170 pk toch zeker geen stakker), maar is wel een eenmalig ontwerp en heeft nog iets exclusiefs. :thumbup:

Link naar reactie

Martin

We waren er ook samen met wat Duitse forumleden.

De ganse week steeds >27° gehad, deze Sternfahrt was dus echt genieten

Vooral de bergrit naar Andermatt was Top (of Europe)

Andermatt op de parking van de Militaire school

pict0096iu2.jpg

8x8 in Engelberg

pict0105vz6.jpg

Meiringen

Onze Z4 & de Z8 van de voorzitter van "Z3 Club Vierwaldstättersee "

pict0102pl5.jpg

Opmerkelijke zwarte Z8

pict0108nm2.jpg

Engelberg

pict0127ec7.jpg

In totaal 331 Z-bimmers

pict0137fe4.jpg

Volgend jaar hopelijk terug naar Zwitserland

Dit is echt een aanrader

Link naar reactie
  • Administrator

Hè, moest dat nou weer, mijn favoriete foto plekje misbruiken op de Furka... :schater:

81012800_6_-2f_.jpeg

Maarre, dat van die M1, is dat er 1 in dezelfde categorie als niet op de foto mogen met indianen? :thumbup:

Mooie foto's, mooie rit zo te lezen (Grimsel, Furka & Brunig zijn altijd <_< ) en nog puik weer ook! Wat een mazzel.

In Andermatt is het ook altijd prettig vertoeven op de militaire parkeerplaatzzz.

Volgende keer moet ik ook maar eens zien mee te kunnen.

Link naar reactie

Engelberg CH was zeer de mooite waard <_< Erg gezellig, veel bergpassen, lekker sturen en pracht exemplaren van BMW.

Het weer zat ook fantastisch mee..... Opkomst zo'n 350 Z/ZZZ/ZZZZ/ZZZZZZZZ en een handje vol andere exoten.

Bij het rijden van de Claussenpas op 2500 mtr hoogte hingen er wel enkele bosjes bloemen langs de weg. Er was totaal geen vangrail langs de afgrond. Deze route was dus ook niet opgenomen door de organisatie maar wel zeer de moeite waard om te rijden met je Z. En dat alles maar een 760 km van huis, ik ga in elk geval nog een keer terug............

Oh ja, ik krijg nog enkele foto's na gestuurd......... ;)

Meer foto's volgen nog via onze site: www.bmwz3club.nl

dscf2959aw5.th.jpg

Het plein met de tent in Engelberg

dscf2972rj3.th.jpg

Ook de Z3 fietsclub had een route uitgezet

dscf3013iy8.th.jpg

Met de kabelbaan naar 3020 mtr hoogte om te eten

dscf3051iu6.th.jpg

Op 3000 mtr hoogte keken we op een vliegende Dakota

dscf3052xw1.th.jpg

De Kabelbanen op de Titlis

dscf3087zg8.th.jpg

Het is lekker sturen in Zwitserland........

Link naar reactie

dscf3142as5.th.jpg

Kwijl....kwijl, een Z4 3.4 Alpina, een slordige 60 pk meer dan de ;)

dscf3102wo9.th.jpg

dscf3103cl7.th.jpg

Dit doet echt pijn aan je ogen.......

dscf3109fa6.th.jpg

Weer eens wat anders dan een zwarte/zilveren/blauwe/imola rode <_<

dscf3116wq2.th.jpg

Nee, vleugeldeuren horen niet op een Z4...

dscf3133om5.th.jpg

Sjonnie en Anita waren er ook...... Ze zagen er werkelijk uit als John Travolta en Olivia Newton John. Tja ieder z'n smaak.

dscf3132de3.th.jpg

Link naar reactie
dscf3142as5.th.jpg

Kwijl....kwijl, een Z4 3.4 Alpina, een slordige 60 pk meer dan de :m:

Zou Alpina dat op bestelling ook op een Z4 coupe doen (hoeft niet Alpinweiss te zijn hoor...) ? :blink:

Mooie :muur: :foto: Jos! :ok:

Link naar reactie
cimg2271qm1.jpg

Weet een van de kenners welk type dit is? :blink:

Dit is een BMW 1602 cabrio welke op 12-05-1969 orgineel in Nederland op kenteken is gezet.

cimg2273df5.jpg

Weet een van de kenners hier welk type dit is? :muur: (deel II)

Jaren 30 spul. Volgens mij was 326 een 4 deurs en de 327 een 2 deurs zowel in cabrio als ook in fixed head coupe te krijgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.